۲۷ اسفند ۱۴۰۲، ۱۷:۱۰
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85421134
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

یک نشست با حاشیه‌های خبری/ از حضور خبرنگار روستایی تا شایعه کابینه‌ای  استاندار کردستان

سنندج- ایرنا- آخرین نشست خبری استاندار کردستان در سال جاری با خبرنگاران بیش از سه ساعت طول کشیدو حاشیه های خارج از متنی همچون حضور یک خبرنگار روستایی تا شایعه حضور اسماعیل زارعی کوشا در کابینه دولت را با خود به همراه داشت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سالن پیامبر اعظم استانداری کردستان، تا به حال این همه خبرنگار از هر جنسی را به خود کمتر دیده بود، همه آمده بودند تا عملکرد دولت در سالی که در حال تبدیل به پارسال است را بسنجند و به مردم بگویند که در این یک سال بر کردستان چه گذشته است.

سوالات از لزوم نوسازی مدیریتی آغاز شد و استاندار کردستان پاسخ داد: نوسازی مدیریتی در این دوره متوقف نشده و در حوزه وزارت کشور و خارج از آن انجام شده و بر اساس ارزیابی ادامه خواهد داشت.

اسماعیل زارعی کوشا در پاسخ به سوال دیگری درباره طرح لاستیک رازی در دهگلان اظهار کرد: با سرمایه گذار لاستیک رازی برای تسریع در آغاز این طرح اتمام حجت و اعلام شده که به دنبال بروزرسانی طرحشان هستند و حتما پیگیر تعیین تکلیف آن هستیم تا قطعی شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر بهره برداری یک ساله از طرحهای مسکن ملی گفت: هیچ عقل سلیمی این را قبول نمی کند که طرحی به این بزرگی در یک سال بهره برداری شود.

استاندار کردستان با بیان اینکه ۲ سال پیش در چنین روزهایی نشست مشابهی داشتیم، یادآور شد: جدا از اینکه از تخریب گذشتگان همواره پرهیز کرده و از آنان با تکریم و قدرشناسی یاد کرده ام ولی اصل حرف این است که فرصتهایی بوده و برای استان از دست رفته است.

زارعی کوشا در ادامه به سوالی درباره کریدور شمالغرب – جنوب، اظهار کرد: این طرح یک پروژه ویژه است و ما در میانه پنج استان هستیم که با تکمیل کردستان می شود به اتمام این طرح ملی امیدوار بود.

وی گفت: نگاه دولت به کردستان ویژه است و اعتبارات مناسبی در سفرهای استانی رئیس جمهور مصوب شد.

استاندار کردستان تاکید کرد: انتظار از نمایندگان جدید استان در مجلس این است در این موضوعات ورود جدی تری داشته باشند.

زارعی کوشا افزود: وقتی یک طرح پنج استان را در بر می گیرد و ۴۰۰ میلیارد تومان در بودجه ۱۴۰۰ مصوب می شود عملا یعنی هیچ؛ چون بخشی تخصیص می یابد و این مبلغ در این طرح طولانی تقسیم و عملا چیزی عاید استانها نمی شود.

فرودگاه درگیر تحریم

استاندار کردستان درباره فرودگاه سنندج نیز اظهار کرد: وعده داده بودیم تا پایان سال فرودگاه فعال‌تر شود و بیش از هشت ماه پیگیر افزایش پرواز و کار اساسی برای آن هستیم.

زارعی کوشا افزود: در یک مرحله ۱۵ میلیون دلار سرمایه گذاری برای خرید چهار فروند هواپیما به حساب یک مجموعه در آمریکا واریز شد و کار به خوبی پیش می رفت ولی حساسیت خزانه داری آمریکا روی این مبادله مالی، باعث شد تا آن شرکت امتناع کرده و پول را برگشت دهد.

وی گفت: در چین نیز هواپیماهایی قابل خریداری از سوی سرمایه گذار داریم ولی چون موتور آن آمریکایی است، از ترس اعمال تحریمهای شدید از فروش آن خودداری می کنند.

زارعی کوشا یادآور شد: همه راهها را بررسی کرده و به دنبال این هستیم تا کاری اساسی شکل گیرد و ایرلاین بومی استان را تاسیس کنیم که موافقت اولیه آن گرفته شده و منوط به گرفتن حداقل پنج فروند هواپیماست که توسط سرمایه گذار تامین شود.

یک نشست با حاشیه‌های خبری/ از حضور خبرنگار روستایی تا شایعه کابینه‌ای  استاندار کردستان

خبرنگار روستایی و اخباری از کابینه دولت

محمدعلی آقایی از پایگاه جارچی بیجار با چهار روز تاخیر، زادروز استاندار کردستان را تبریک گفت.

وی ادامه داد: این شایعه هست که شما پیشنهاد وزارت و یا معاونت ریاست جمهوری دارید و از اینکه این پیشنهاد شده مطمئنیم ولی اینکه قبول کردین یا نه را نمی دانیم.

وی در معرفی خود اظهار کرد: من اهل روستای سلطان آباد بیجار هستم و مشکلات زیادی داریم؛ صداوسیما آنتن ندارد و مجبوریم دیش ماهواره بگیریم که گران است، آب نداریم و اگر حفر کنیم به مراجع قضایی معرفی می شویم، گوسفندانمان امکان چرا در مرتع ندارند چرا که باز هم به سمت مراجع قضایی می رویم و نصف زندگی ما در دادگستری می گذرد.

استاندار کردستان در پاسخ به این خبرنگار گفت: من این شایعه را بصورت جدی رد می کنم و واقعیت ندارد و افتخار من نوکری مردم است و تا زمانی که دولت اجازه دهد در کردستان خواهم ماند.

وی در ادامه به نگاه دولت به آبادی روستاها اشاره کرد و افزود: منکر نیستیم که هنوز مشکلاتی داریم و در برخی شاخص ها از متوسط کشوری عقب مانده ایم.

استاندار کردستان قول داد که یک روز به سلطان آباد برود.

زارعی کوشا گفت: در حوزه عمران روستایی بنیاد مسکن عملکرد بسیار خوبی داشته است که در برخی روستاهای شهرستانهای مریوان و سروآباد و بقیه مناطق کارهایی در ۲ سال انجام شده که معادل تمام سالهای قبل از آن است.

استاندار کردستان به طرح جهادآبرسانی به ۱۶۹ روستای استان با ۵۳۰ میلیارد تومان اشاره کرد و گفت: این طرح بیش از ۴۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تعداد دیگری به این روستاها اضافه می شود.

زارعی کوشا یادآور شد: در ۲ سال گذشته، در بیش از ۱۹۰ روستای استان مهاجر معکوس داشته ایم و حدود ۵۰ هزار نفر به روستاها برگشته اند ولی هنوز کار زیادی در روستاها داریم.

او در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاری از سقز درباره تقویت واحدهای روابط عمومی اظهار کرد: علاقمند به ارتقای ساختار روابط عمومی های ادارات هستیم و تاکید ما بر این است که این بخش در ادارات و فرمانداری ها با تعامل مطلوب با حوزه رسانه ها افزایش یابد.

استاندار کردستان در زمینه توسعه شهری نیز گفت: هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار در ۲ سال گذشته به شهرداری ها پرداخت و با کمک دولت چالش پرداخت حقوق معوق کارکنان شهرداری ها نیز رفع شد.

مخالف جشن و شادی نیستیم

زارعی کوشا در زمینه برگزاری جشن های ویژه نوروز در استان گفت: مردم کردستان جزو غیورترین و غیرت مندترین مردم کشور هستند و مردمی هستند برای آنان احترام به نوامیس بسیار اهمیت دارد و من فکر نمیکنم کسی در استان ما به دنبال این باشد قبح شکنی بکند.

وی ادامه داد: شما در همین ماجراهایی که از سال گذشته آغاز شد و بالاخره کردستان را متهم می کردند، مقایسه کنید خیلی از افراد و مسئولان آمدند در استان چرخیدند و دیدند واقعا وضعیت استان کردستان خیلی بهتر از جاهای دیگر است دلیلش این است که مردم کردستان خودشان به مبانی دینی اعتقاد دارند.

استاندار کردستان یادآور شد: درست نیست بخواهیم به هر دلیلی جلوی برنامه های شاد مردم را بگیریم؛ اما اگر موضعی گرفته می شود باید مسئله به درستی شناخته شده باشد.

زارعی کوشا تاکید کرد: به شدت با دوقطبی سازی جامعه و خط کشی بین مردم مخالفم؛ بله ممکن است عده ای بسیار قلیلی به دنبال هنجار شکنی باشند که دستگاه‌های مسئول و خود مردم نباید اجازه دهند اما این دلیل نمی شود ما بخواهیم بخاطر یک حاشیه یک درصدی، جلوی یک برنامه ای را بگیریم.

وی ادامه داد: برگزاری جشن های چند هزار نفری در استان بدون کمترین حاشیه امنیتی و سیاسی ارزشمند و نشان دهنده امنیت کشورمان است و توصیه من این است که سعی کنیم هر کسی وظیفه خودش را در قبال فرهنگ و دین به درستی انجام دهد و گرنه اینکه یک عده ای مسئول شوند و عده ای هم ارزیابی کنند به جایی نخواهیم رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha