یادواره شهدای عملیات انتقام و ۵۰ شهید اسفندماه گیلانغرب برگزار شد

قصرشیرین- ایرنا- یادواره شهدای عملیات انتقام و ۵۰ شهید اسفندماه شهرستان گیلانغرب امروز یکشنبه با حضور مردم، مسوولان، خانواده‌های شهدا، ایثارگران و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس در محل یادمان شهدای گمنام این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، یکی از فرماندهان دوران دفاع مقدس در این مراسم در سخنانی از شهدا به عنوان مایه عزت و سربلندی کشور و نظام نام برد که در تاریخ دفاع مقدس حماسه های ماندگاری را حک کردند.

سردار «رضا شاویسی» با تشریح عملیات انتقام، افزود: در سالگرد این عملیات غرورآفرین در این خطه نقش فرماندهان و رزمندگان گیلانغربی، همچون مردم غیور این دیار بی بدیل و ماندگار است.

سرهنگ پاسدار محمد جواد نجفی فرمانده سپاه ناحیه گیلانغرب نیز از شهدا به عنوان گواه و جاوید نام برد که در مسیر دفاع از آرمان ها، ارزش ها و این آب و خاک جانفشانی کردند تا امروز به عنوان سرمایه های معنوی ملت و نظام اسلامی در اوج اقتدار بر رفیع ترین قلل افتخار قرار گیرند.

در پایان این مراسم از تعدادی از پیشکسوتان دوران حماسه و ایثار و فرماندهان پایگاه های مقاومت صاحب آثار برتر ویژه شهید القدس و ایران قوی تجلیل شد.

به گزارش ایرنا؛ عملیات انتقام، عملیاتی نظامی است که توسط نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در فاصله زمانی ۲ الی سه ساعت پس از آغاز رسمی جنگ ایران-عراق، علیه نیروهای مسلح عراق انجام شد. در این عملیات، هشت فروند از جنگنده‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران به بمباران کردن ۲ پایگاه نیروی هوایی عراق در خاک آن کشور پرداخت.

گیلانغرب با ۲ هزار و ۵۸۵ کیلومتر مربع به عنوان دومین شهرستان بزرگ استان کرمانشاه ۱۵ کیلومتر مرز با عراق دارد و این خطه به عنوان پایتخت ایل کلهر با ۳۲ طایفه نامگذاری شده است.

گیلانغرب در دوران جنگ تحمیلی حدود ۱۵۰ نوبت آماج حملات و بمباران هوایی دشمن قرار گرفت و نتیجه آن تخریب کامل شهر و ۳۰ روستای منطقه بود و این شهرستان به استعداد ۱۲ هزار رزمنده، ۸۳۶شهید، بیش از ۲ هزار و ۲۵۰ جانباز، ۱۳۳ آزاده تقدیم میهن کرده است که از مجموع شهدا، ۵۰ شهید در اسفندماه به درجه رفیع شهادت نائل شده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha