۲۷ اسفند ۱۴۰۲، ۱۵:۰۴
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 85421022
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۲ آشپزخانه اطعام مهدوی در کاشان راه اندازی شد

۲۷ اسفند ۱۴۰۲، ۱۵:۰۴
کد خبر: 85421022
۱۲ آشپزخانه اطعام مهدوی در کاشان  راه اندازی شد

کاشان - ایرنا - رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) کاشان گفت:۱۲ آشپزخانه اطعام مهدوی به مناسبت ماه مبارک رمضان، برای کمک به نیازمندان در شهرستان راه اندازی شد.

محسن حمیدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:بیش از ۱۴ هزار پرس غذای گرم تا پایان ماه رمضان پخت و بین نیازمندان کاشان توزیع می‌شود.

وی اظهار کرد:در ماه رمضان ۲ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان کاشان توسط مراکز نیکوکاری کمیته امداد در شهر و روستاها توزیع می شود، ترویج سنت حسنه‌ اطعام در جامعه، مردمی‌سازی اطعام برای حضور و مشارکت حداکثری در این موضوع ارزشی و دینی، تلاش در جهت افزایش روحیه ایثار، مواسات و همدلی در جامعه از اهداف اجرای طرح اطعام مهدوی است.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) کاشان بیان کرد: فرزندان ایتام و محسنین در شهرستان هزارو ۵۵۶ نفر هستند که از این تعداد ۲۴۶ نفر فرزند یتیم و هزارو ۳۱۰ نفر فرزند محسنین محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه هشت هزارو ۴۵۰ نفر حمایت از این فرزندان را برعهده دارند ،گفت: امسال هم پایگاه حامی یابی در مساجد و مکان‌های برگزاری مراسم شب‌های قدر در شهرستان فعال خواهد شد تا خیران در راستای کمک به فرزندان ایتام و محسنین شناسایی و جذب شوند.

حمیدی افزود: مردم نوع‌دوست و نیکوکار می‌توانند با مراجعه به دفاتر امداد و مراکز نیکوکاری وابسته به این نهاد، مراجعه به سایت امداد یا شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۰۷۱۴۷ کمک‌های خداپسندانه خود را به این امر خیر اختصاص دهند.

وی ایجاد پویش‌های هدفمند و موثر محلی و منطقه‌ای توسط مراکز نیکوکاری، موسسات خیریه و گروه‌های جهادی، اجرای طرح مفتاح‌الجنه با حضور مسئولان و خیران برای بازدید از منازل مددجویان، استفاده از ظرفیت خیران و نیکوکاران، حامیان، مراکز نیکوکاری، مساجد، حسینیه‌ها، بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، آستان قدس رضوی و سایر نهادهای همسو را از دیگر فعالیت‌های این نهاد در ماه رمضان بیان کرد.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) کاشان بیان کرد: هم افزایی با موسسات خیریه و امداد از طریق مراکز نیکوکاری، برنامه ریزی تبلیغات روش‌های پرداخت الکترونیکی کمک‌ها در ماه رمضان در فضای مجازی از دیگر برنامه‌ها است.

کاشان دارای ۲ اداره کمیته امداد امام خمینی (ره) در مرکز شهرستان و راوند است و در مجموع ۶ هزار و ۷۳۰ خانوار زیر چتر حمایتی این نهاد قرار دارند که نزدیک به ۶۵ درصد افراد زیرپوشش زنان سرپرست خانوار هستند.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha