۲۸ اسفند ۱۴۰۲، ۹:۵۶
کد خبرنگار: 979
کد خبر: 85420977
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سبزوار ۳۷۶ لیتر بر ثانیه کسری تولید آب دارد

۲۸ اسفند ۱۴۰۲، ۹:۵۶
کد خبر: 85420977
سبزوار ۳۷۶ لیتر بر ثانیه کسری تولید آب دارد

سبزوار- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سبزوار گفت: این شهرستان در تامین آب آشامیدنی مصرفی شهروندان با کسری توان تولید آب به میزان ۳۷۶ لیتر بر ثانیه مواجه است.

حسین ریاضی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این میزان کسری توان تولید، ۳۳۴ لیتر بر ثانیه مربوط به شهر سبزوار و ۴۲ لیتر بر ثانیه مربوط به مجتمع آبرسانی "رسالت" و "ظفر" در بخش های مرکزی و "روداب" سبزوار است.

وی وجود این مشکل را موجب بروز اختلال در آبرسانی به مشترکان دانست و رفع آنرا نیازمند توجه ویژه مسوولان استانی خواند و گفت: پیشنهادهای فنی در خصوص کسری توان تولید آب به استان داده شده و برطرف شدن این مشکل نیازمند تامین اعتبار است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سبزوار به مشکل آبرسانی به نواحی روستایی شهرستان اشاره کرد و گفت: اکنون ۱۲ روستای شهرستان همچنان شبکه آبرسانی ندارند و با تانکر سیار آبرسانی می شوند.

سبزوار ۳۷۶ لیتر بر ثانیه کسری تولید آب دارد

وی این روستاها را مربوط به بخش روداب سبزوار و در مجموع دارای ۳۷۱ خانوار و حدود هزار نفر جمعیت عنوان کرد و گفت: "فیلشور، چاه ستاره، چهلقانی، برگو، اُجنورد، حمیره، دریاچه، بِنِسبُرد، نورآباد، توتبان، صبری و کلاوی" روستاهای فاقد آب شرب هستند.

ریاضی اظهار کرد: از مجموع ۲۲۲ روستای شهرستان سبزوار ۷۱ روستا زیر پوشش شرکت آب و فاضلاب این شهرستان قرار دارند.

وی به اقدامات این شرکت در اصلاح و توسعه شبکه آبرسانی روستاهای سبزوار اشاره کرد و گفت: امسال ۲۰ هزار و ۷۱۱ متر لوله گذاری در روستاهای شهرستان با اعتبار ۷۸ میلیارد ریال انجام شده است.

وی افزود: ۱۷ هزار و ۷۵ متر از این میزان لوله گذاری در بخش مرکزی و سه هزار و ۶۳۶ متر در بخش روداب سبزوار انجام شده است.

سبزوار ۳۷۶ لیتر بر ثانیه کسری تولید آب دارد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سبزوار به مشارکت و همکاری خیران با این شرکت اشاره کرد و گفت: پارسال نیز برای اصلاح و توسعه شبکه آبرسانی روستاهای شهرستان،۲۰ هزار و ۳۶۸ متر لوله‌گذاری انجام شده بود.

ریاضی در خصوص کیفیت آب آشامیدنی بخش روداب سبزوار نیز گفت: منابع آب موجود در این محدوده از لحاظ کیفیت در حد استاندارد آب شرب کشور است.

وی افزود: البته آب برخی مناطق به دلیل شرایط زیرساختی منطقه به صورت لب‌شور درآمده است که برای رفع این مشکل در این مناطق از جمله روستای "برزو" دستگاه آب شیرین کن نصب شده و آب با کیفیت مطلوب به مشترکان عرضه می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سبزوار ادامه داد: مقرر شده است در سال آینده نیز ۲ دستگاه آب شیرین کن با اعتبار افزون بر ۶ میلیارد ریال برای روستاهای بخش روداب سبزوار خریداری و به کارگیری شود.

۱۴۳ هزار و ۳۷۲ مشترک آب و ۱۰۷ هزار و ۲۵۱ مشترک فاضلاب زیر پوشش شرکت آب و فاضلاب سبزوار هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha