۲۸ اسفند ۱۴۰۲، ۱۰:۱۶
کد خبرنگار: 912
کد خبر: 85420956
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تعمیرات دوره ای واحد شماره ۲ نیروگاه بیستون آغاز شد

کرمانشاه - ایرنا- مدیرعامل نیروگاه حرارتی بیستون، از خارج شدن واحد ۲ این نیروگاه، به منظور انجام تعمیرات دوره ای برای کسب آمادگی تولید برق برای پیک تابستان ۱۴۰۳ خبر داد.

«مسعود میرزا عسگری» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا توضیح داد که با خارج شدن این واحد ۳۲۰ مگاواتی، اهم فعالیت‌های برنامه‌ریزی شده برای تعمیرات دوره ای این واحد شامل؛ تعویض پکینگ‌های ۳ سل از برج خنک کن، تعویض چند ردیف از لوله‌های ری‌هیت ناحیه گرم و واتروال، قلیاشویی بویلر، تعویض بسکت‌های ناحیه سرد ژانگستروم‌ها، بازدید و سرویس C.W.Pumpها، بازدید و سرویس F.D.Fanها و G.R.Fan، رفع نشتی و تعویض تعدادی از والوهای بویلر و سیکل در حال انجام است.

وی ضخامت سنجی لوله‌های ری‌هیت، رفع نشتی از بدنه بویلر و ژانگستروم‌ها، بازدید و تمیزکاری مبدل‌های حرارتی، بازدید و تست هیترهای فشارقوی و فشار ضعیف، بازدید و تست استیم ایرهیترها، سرویس دوره‌ای فن‌های برج خنک کن، تمیزکاری استخر جدید، سرویس دوره‌ای ترانسفورماتورها، باسبارها و موتورهای الکتریکی ۶کیلوولت و ۳۸۰ ولت، تعویض و نصب Power Supply، بازدید و سرویس منابع تغذیه و کابینت‌ها، تست و کالیبره تجهیزات ابزاردقیقی را از دیگر فعالیت های در حال انجام در این دوره از تعمیرات ذکر کرد.

میرازعسکری تصریح کرد: با توکل به خداوند بزرگ و تلاش شبانه روی کارکنان پر توان نیروگاه، مصمم هستیم در کوتاه ترین زمان ممکن تعمیرات دوره ای را انجام و این واحد را به چرخه تولید بازگردانیم.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق بیستون در ادامه گفت: نیروگاه بیستون قدیمی‌ترین نیروگاه در بین سه استان غربی ایران از جمله کرمانشاه، کردستان و ایلام است.

وی ادامه داد: نقش اساسی این نیروگاه پایداری شبکه در منطقه غرب کشور است و به تعبیری می توان گفت ستون پایدار کننده شبکه برق ایران در غرب کشور محسوب می شود.

به گزارش ایرنا؛ نیروگاه حرارتی بیستون دارای ۲ واحد ۳۲۰ مگاواتی است که در کیلومتر ۲۰ جاده کرمانشاه به همدان قرار دارد و نقش بسزائی در پایداری شبکه سراسری برق در غرب کشور، به عهده دارد.

کرمانشاه با داشتن ۲۵ هزار کیلومتر مربع وسعت و ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق؛ ۷۸۵ هزار مشترک برق دارد که ۸۳ درصد از آنها، یعنی ۶۵۲ هزار مشترک خانگی هستند.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۵ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است.

این استان ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و درامتداد این مرزها نیز ۲ مرز رسمی و ۶ بازارچه مرزی فعال است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha