کشف بیش از ۲هزار میلیارد ریال کالای قاچاق /تامین امنیت مسافران نوروزی در سواحل

بوشهر- ایرنا- فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران گفت: ۲ هزار و ۱۰۰ هزار میلیارد ریال کالای قاچاق از ابتدای امسال تاکنون کشف شده و قسمتی از این کالاها به سبب ممنوع بودن آن در دریا معدوم شده است.

به گزارش ایرنا، سردار احمد علی گودرزی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران در بوشهر اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۲۳ نفر از قاچاقچیانی که به شکل مسلح در برخی از استان‌ها به ویژه در جنوب شرق و شمال غرب قصد قاچاق کالا به داخل کشور داشتند در مقابله با ماموران مرزبانی به هلاکت رسیدند.

وی افزود: عرصه مبارزه بی امان با کالای قاچاق از جمله کالاهای ممنوعه در اولویت برنامه‌های مرزبانی قرار دارد.

فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: مبارزه بی‌امان با قاچاقچیان در زمینه حمایت از تولیدات داخلی و اقتصاد ملی انجام می شود.

گودرزی ادامه داد: اتصال دریابانی به سامانه‌های وزارت نفت باعث شده در سالجاری ضمن جلوگیری از خروج سوخت قاچاق ۳۵ میلیون لیتر نیز کشف شده است.

وی بیان کرد: توقیف تعداد زیادی شناور و خودرو تیزرو که در حوزه مبادله قاچاق اقدام می‌کنند نیز از دیگر دستاوردهای ماموران دریابانی و مرزبانی است.

فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران گفت: استان بوشهر در عرصه کشفیات قاچاق کالا در سال جاری موفق به کسب رتبه نخست شده است.

گودرزی عنوان کرد: برای نظارت، پایش و انسداد مرزها بر روی قاچاقچیان، با استفاده از ابزار پیشرفته هوشمندسازی انجام می شود.

وی ادامه داد: جهت آموزش ماموران مرزبانی با تجهیزات پیشرفته و به روز هوشمندسازی، دانشکده دریابانی در شمال کشور راه‌اندازی شده است.

فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: امسال در قالب سه مرحله، الحاق شناورهای تندرو به مجموعه مرزبانی انجام شده است.

گودرزی در خصوص تامین امنیت مسافران نوروزی در سواحل و دریا گفت: با ایجاد یک سری ساز و کارها، مرزبانان برای حفظ امنیت گردشگران در سواحل شمال و جنوب کشور تلاش می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha