خاطره‌بازی با پیشکسوت دوبله و رادیو در «فریدون برادر منوچهر»

تهران- ایرنا- مستند پرتره استاد «فریدون اسماعیلی» صداپیشه، تهیه‌کننده، خواننده و گوینده پیشکسوت رادیو با عنوان «فریدون برادر منوچهر» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی «ابوالفضل توکلی» تولید شده و یکشنبه- ۲۷ اسفند- ساعت ۲۱ از شبکه مستند پخش می‌شود. 

به گزارش ایرنا از روابط‌عمومی شبکه مستند، تهیه‌کننده و کارگردان مستند «فریدون اسماعیلی» گفت: این مستند در ۵۲ دقیقه به زندگی و سال‌ها فعالیت هنری استاد اسماعیلی پرداخته، استاد کارهای بسیار مهمی در رادیو انجام داده است؛ اما افراد کمی می‌دانند که این کارهای خلاقانه ماحصل زحمات اوست. بسیاری از صحنه‌های خاطره‌انگیزی که شنیده‌ایم از اسماعیلی است.

ابوالفضل توکلی افزود: برای ساخت این مستند از زمان‌نگارش تا فیلمبرداری، حدود پنج ماه زمان صرف شده است، وظیفه من بود که درباره او فیلمی بسازم و خوشحال هستم که این اتفاق رقم خورد.

فریدون اسماعیلی در سال ۱۳۲۰ در کرمانشاه متولد شد، اولین‌بار توسط بدری نوراللهی از پیشکسوتان دوبله، وارد این عرصه شد. نمونه صدای او در فیلم و سریال‌های قصه‌های جزیره، ماجراهای شرلوک هولمز و مجموعه پلیسی رادیویی جانی دالر شنیدنی است.

او همچنین از تهیه‌کنندگان قدیمی رادیو است و کار خود در عرصه گویندگی را زیر نظر علی کسمایی و ایرج دوستدار در استودیو مولن روژ از سال ۱۳۴۵ آغاز کرد و به‌مرور در جایگاه گوینده رادیو، نویسنده، و کارگردان رادیو فعالیت کرد.

«فریدون برادر منوچهر» امشب ساعت ۲۱ از شبکه مستند پخش می‌شود و تکرارش روز بعد ساعت ۹ است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha