رویدادهای شبانه نمایشگاه قرآن مشهد زمینه استقبال بیشتر مردم را فراهم کرد+ فیلم

مشهد-ایرنا- مدیر گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: رویدادهای شبانه در هفدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد زمینه ساز استقبال بیشتر مردم شده است و هر شب جمعیتی از خانواده ها در این رویدادها شرکت می کنند.

حمید صمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان این که می بایست تبلیغات محیطی برای این نمایشگاه در سطح وسیع تری انجام می گرفت افزود: با این حال استقبال مردم تاکنون از این نمایشگاه مطلوب بوده و هر شب بر جمعیت استقبال کنندگان افزوده شده است.

وی اضافه کرد: در کنار ۴۷۰ غرفه ای که در بخشهای مختلف پژوهشی، علمی، فرهنگی و هنری قرآن کریم به ارایه دستاوردها و محصولات قرآنی در این نمایشگاه می پردازند رویدادهایی نیز هر شب در این نمایشگاه برگزار شده که از جمله آنها بزرگداشت سالگرد شهید برونسی، مراسم سحری خوانی و منقبت خوانی، محافل قرآنی همراه با تلاوت قاریان و ارایه درسهایی از قرآن، سرود و جنگ و مسابقه با محوریت کودکان و نوجوانان است.

مدیر گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: هر شب در غرفه سینمای نمایشگاه قرآن و عترت مشهد، پویانمایی "بچه زرنگ" یا فیلمهایی با مفهوم قرآنی برای عموم به نمایش درمی آید و یکی از شبهای برگزاری این نمایشگاه نیز به اجرای تئاتر خیابانی "مباهله" اختصاص یافت.

صمدی اظهار کرد: یک موسسه فرهنگی نیز هر شب در این نمایشگاه مسابقه و نمایش عروسکی برگزار می کند و موسسه قرآنی دیگری توانسته است با یک همکاری تلفیقی با مدارس، طرح "حافظ قرآن شو" را به اجرا درآورد که هر شب اتوبوس های حامل دانش آموزان از مدارس مختلف به نمایشگاه می آیند تا در این طرح شرکت کنند.

وی یکی از برجستگی های هفدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد را اختصاص ۵۰ غرفه به مدارس مختلف ذکر و بیان کرد: در این غرفه ها دستاوردهای قرآنی حوزه دانش آموزی ارایه می شود که هم جنبه تفریحی و هم جنبه تربیتی دارد.

مدیر گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی به حضور پررنگ دستگاه های اجرایی مختلف و دانشگاه ها در این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: در یکی از شبهای نمایشگاه قرآن و عترت مشهد، عروسک "هستی خانم" به عنوان سفیر آب توسط مسوولان شرکت آب و فاضلاب مشهد و ستاد اقامه نماز خراسان رضوی رونمایی شد.

صمدی با اشاره به نمایش بزرگترین کتاب دستنویس قرآن در جهان اثر استاد علی اکبر اسماعیلی قوچانی در نمایشگاه قرآن مشهد افزود: همچنین کتاب قرآن دستنویس منحصر به فردی از سوی شاگرد استاد قوچانی با نام "شاهین برجسته" نیز در نمایشگاه قرآن و عترت مشهد رونمایی شد.

وی اظهار کرد: همزمان با هفدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن در مشهد و در بزرگداشت روز شهدا، سامانه ختم مجازی قرآن مجید برای شهیدان خراسان رضوی معرفی شد که این سامانه دارای ویژگی‌هایی شامل جست و جوی شهدا براساس نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد، تاریخ شهادت، خدماتی مانند لیست شهدای متولد امروز، لیست شهادت شهدای امروز، تولیدات دیجیتال مرتبط با شهدا و نامه به شهدا است.

هفدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد با عنوان "می خوانمت" تا ۲۸ اسفندماه از ساعت ۱۹ تا ۲۳ مقارن با هفته نخست ماه مبارک رمضان در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی این شهر دایر شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha