کاهش ۱۸ درصدی آمار سرقت‌های مهم در استان کرمانشاه

کرمانشاه - ایرنا - فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: میزان سرقت‌های مهم در این استان در طول سال جاری در مقایسه با سال گذشته ۱۸ درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار مهدی حاجیان روز یکشنبه در نشست خبری اظهار کرد: این کاهش آمار در استان در حالی محقق شد که در ابتدای سال آمار سرقت ها با ۱۷ درصد افزایش همراه بود که این امر موجب کاهش احساس امنیت در سطح جامعه شده بود.

وی با بیان اینکه امسال با استفاده از شگردهای روانشناسی جرم، مدل مقابله با جرایم عوض و با پاسخگو دانستن خود در برابر مردم، از نهادهای مختلف مطالبه گری انجام شد افزود: در سال جاری سرقت از مغازه ها ۲۷ درصد ، قاب زنی ۲۳ درصد و سرقت محموله ۶۰ درصد کاهش یافت.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه افزود: در بحث سرقت منزل که از مهمترین سرقت ها به شمار می رود امسال شاهد کاهش ۲۳ درصدی آمار سرقت بودیم که این امر با دستگیری سارقان و رصد سارقان سابقه دار این حوزه میسر و پیش بینی شده است در سال آینده و با تامین اعتبارات لازم از پابندهای الکترونیکی برای سارقان سابقه دار منزل استفاده کنیم.

وی یادآور شد: در بحث سرقت خودرو نیز با شناسایی و تمرکز بر سارقان سابقه دار خودرو، آمار سرقت خودرو در استان کرمانشاه در مقایسه با پارسال ۱۹ درصد کاهش یافته است.

سردار حاجیان تاکید کرد: در کنار کاهش این سرقت ها، آمار سرقت به عنف و سرقت احشام به ترتیب ۱۷ و ۱۲ درصد افزایش داشته اند که در سال آینده تلاش خواهد شد آمار این سرقت ها نیز با تدابیر انتظامی لازم کاسته شود.

کاهش ۱۸ درصدی آمار سرقت‌های مهم در استان کرمانشاه

وی در زمینه سرقت های جزیی در استان نیز گفت: اینگونه سرقت ها در ابتدای سال با ۳۷ درصد افزایش روبرو بود که این میزان هم اکنون به ۱۰ درصد رسیده است که یکی از مهمترین دلایل آن جمع آوری معتادان متجاهر از سطح شهر بوده است.

ثبت بیش از یک میلیون و ۱۷۲ هزار تماس با پلیس ۱۱۰

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در ادامه افزود: امسال یک میلیون و ۱۷۲ هزار و ۶۶۷ مورد تماس تلفنی در استان با پلیس ۱۱۰ برقرار شده که از این تعداد ۴۴۴ هزار و ۹۹۶ مورد عملیاتی شده است.

وی در مورد شناسایی عاملان پرونده های قتل نیز یادآور شد: ۹۱ درصد از عاملان قتل در حوادث مختلف در استان شناسایی و دستگیر شده اند که این میزان از نُرم بین المللی نیز بالاتر است.

سردار حاجیان همچنین با اشاره به افزایش ۱۴ درصدی کشفیات سلاح در استان تاکید کرد: یکی از دلایل بالا بودن سلاح در استان وجود خلاء های مرزی به دلیل گستردگی مرزهای استان است.

وی در زمینه کشف مواد مخدر در استان نیز افزود: در سال جاری سه تن و ۴۰۱ کیلوگرم انواع مواد مخدر استان از قاچاقچیان کشف شده است که در این ارتباط ۴۱ شبکه قاچاق مواد مخدر متلاشی و ۲۴۸ نفر با اجرای ۱۳۸ عملیات در این ارتباط دستگیر و ۱۵۵ دستگاه خودرو نیز توقیف شده است.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به افزایش دستگیری خُرده فروشان مواد مخدر افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۶ هزار و ۳۴۸ نفر خرده فروش مواد مخدر در استان شناسایی و دستگیر شده اند که این تعداد در سال گذشته ۲ هزار و ۹۹۵ نفر بود.

تمرکز بر هوشمندسازی پلیس از سال آینده

سردار حاجیان با بیان اهمیت جایگاه هوشمند سازی پلیس در ایجاد نظم و انظباط و عملیات های مختلف گفت: در این ارتباط سامانه دوربین های داخل شهر هوشمند سازی شده و تمامی گشت های پلیس نیز مجهز به دستگاه جی پی اس شده اند تا در کمترین زمان ممکن در سر صحنه حضور پیدا کنند.

کاهش ۱۸ درصدی آمار سرقت‌های مهم در استان کرمانشاه

وی با اشاره به اجرای طرح هر کلانتری یک شهر در کرمانشاه بیان کرد: در اجرای این طرح که به صورت پایلوت در پنج کلانتری شهر کرمانشاه به اجرا گذاشته شده است این کلانتری ها موظف به رصد حوزه استحفاظی خود و رسیدگی به جرایم آن به صورت هوشمند هستند.

سردار حاجیان با بیان اینکه پلیس راهور مستقر در میدان آزادی نیز در همین قالب وارد این طرح شده و موظف به رسیدگی به حوادث و ساماندهی ترافیک حوزه استحفاظی خود تا میدان فردوسی شده است گفت: تا دهم اردیبهشت ماه سال آینده مرکز مونیتورینگ پلیس راهور در شهر کرمانشاه راه اندازی خواهد شد.

وی در زمینه استفاده از پهپاد در عملیات مختلف پلیس نیز گفت: امسال برای کنترل حوادث چهارشنبه آخر سال از پهپاد استفاده شد ضمن آنکه در سایر حوزه ها نیز در داخل شهر و پلیس راه نیز پیش بینی شده است مورد استفاده قرار گیرد.

بازگرداندن ۱۹ میلیارد تومان با مالباختگان جرایم سایبری

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه ۹۰ درصد از جرایم سایبری به وقوع پیوسته در استان امسال توسط پلیس فتا شناسایی شده است گفت: در این ارتباط حدود ۱۹ میلیارد تومان به مالباختگان ناشی از کلاهبرداری های مختلف در فضای سایبری بازگردانده شده است.

کاهش ۱۸ درصدی آمار سرقت‌های مهم در استان کرمانشاه

وی اضافه کرد: امسال برای نخستین بار گشت پلیس فتا در فضای مجازی و به صورت فیزیکی در تعطیلات عید نوروز فعال خواهد بود که هم فضای مجازی را برای شناسایی مجرمان این حوزه رصد خواهد کرد هم فروشندگان دوره گردی که از دستگاه های کارتخوان به دلیل احتمال استفاده از اسکیمر (کپی کنندگان کارت‌های بانکی) در این ایام مورد بازرسی و رصد قرار خواهند داد.

تماس با سامانه ۰۹۶۳۸۰ برای مسدودسازی حساب بانکی

سردار حاجیان ادامه داد: در صورتی که افرادی متوجه شدند که حساب بانکی یا کارت بانکی آنها هک شده است می توانند در اولین فرصت به پلیس فتا مراجعه و یا با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ تماس حاصل کنند تا در اسرع وقت پلیس سایبری اقدام به مسدود کردن حساب بانکی آنها کنند.

وی با اشاره به راه اندازی پویش آموزش و پیشگیری در استان نیز گفت: با راه اندازی این پویش اقشار مختلف مردم می توانند هر سوالی در زمینه های مختلف دارند در کانال هایی که به همین منظور در فضای مجازی ایجاد شده است از پلیس بپرسند.

خبرنگاران سربازان خط مقدم جنگ ترکیبی دشمن هستند

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در ادامه با قدردانی از تلاش های شبانه روزی خبرنگاران در انعکاس رویدادهای مختلف انتظامی در طول سال افزود: در حال حاضر فضا و دانش رسانه ای به عنوان یکی از مولفه های بزرگ قدرت در جهان و بین مردم و مسوولان مطرح است و هر جامعه ای از این دانش رسانه ای بهتر استفاده کند موفق تر خواهد بود.

وی با بیان اینکه خبرنگاران، سربازان خط مقدم جنگ ترکیبی و پیچیده دشمن هستند گفت: خبرنگاران باید با هوش و درایت بالای خود اجازه نفوذ داده های سوء دشمن به جامعه را نداده و از آن صیانت کنند.

سردار حاجیان رسالت رسانه را در جامعه بسیار سنگین دانست و تاکید کرد: خبرنگاران با ارتقای سطح دانش خود و تولید محتواهای هدفمند و هوشمند می توانند خط آتش دشمن را خنثی و با تزریق احساس نشاط، گفتمان سازی، فرهنگ سازی و تولید محتوای مناسب، احساس امنیت را در جامعه تقویت و آن را به سمت پویایی هدایت کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha