هلال احمر گلستان هزار و ۹۵۱ خدمت به مردم ارائه کرد

گنبدکاووس- ایرنا- مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان گفت: نیروهای امدادگر و داوطلب این نهاد خدماتی امسال هزار و ۹۵۱ مورد کمک امدادی به مردم استان، مسافران و گردشگران ارائه کردند که ۶ درصد بیشتر از سال قبل است.

قاسم غریب‌آبادی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از مجموع خدمات ارائه شده هلال احمر گلستان، هزار و ۳۹۲ مورد آن خدمات جاده‌ای و ترافیکی، ۱۰۸ خدمات کوهستان و ۴۳ مورد خدمات سیل و آبگرفتگی بوده که حاصل آن انتقال هزار و ۵۳۶ بیمار و مصدوم به مراکز درمانی بود.

وی همچنین از آغاز طرح ملی امداد و نجات نوروزی ۱۴۰۳ در ۳۵ پایگاه گلستان همزمان با سراسر کشور خبر داد و اضافه کرد: این طرح در قالب ۱۶ پایگاه ثابت، چهار پایگاه موقت، ۱۲ کشیک اضطراری، یک واکنش سریع و یک آنست (تیم امدادی مجهز به سگ زنده‌یاب) برای امدادرسانی و ارائه خدمات به هموطنان اجرا خواهد شد.

غریب آبادی ادامه داد: در این طرح از یک فروند بالگرد جمعیت هلال احمر برای امداد هوایی و ارایه خدمت به مسافران و گردشگران نوروزی گلستان استفاده خواهد شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان همچنین گفت: در طرح نوروزی از ۲۰ دستگاه آمبولانس، ۹ دستگاه خودرو نجات، ۱۱ ست نجات، ۱۵ خودروی کمک‌دار و ۱۲ موتورسیکلت برای امدادرسانی و فعالیت در شرایط اضطراری و نیروهای آموزش دیده و متخصص استفاده خواهند کرد.

وی اظهار کرد: در طرح ملی امداد و نجات نوروزی ۱۴۰۳ روزانه ۱۳۷ نجات‌گر جمعیت هلال احمر گلستان در پایگاه‌ها حضور خواهند داشت و هموطنان می‌توانند در صورت هرگونه حادثه احتمالی با سامانه ۱۱۲ هلال احمر تماس بگیرند.

گلستان حدود ۲ میلیون نفر جمعیت دارد و با برخورداری از جاذبه‌های گردشگری، طبیعی، تاریخی، فرهنگی و مذهبی از استان های گردشگرپذیر به‌شمار می‌رود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha