۲۷ اسفند ۱۴۰۲، ۱۲:۰۴
کد خبرنگار: 992
کد خبر: 85420690
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه بوشهر: شورای فرهنگ عمومی فقط بدنبال آموزه‌های اخلاقی نیست

بوشهر- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: شورای فرهنگ عمومی در این استان فقط بدنبال آموزه‌های اخلاقی نیست و با مصوبات کارگشاه در حوزه‌های مخلتف بدنبال تقویت وحدت و همدلی در جامعه، گره گشایی از مشکلات مردم و پیشبرد امور است.

به گزارش ایرنا " آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری " روز یکشنبه در دوازدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر در اداره کل دادگستری این استان اظهار کرد: برگزاری جلسات شورای فرهنگ عمومی در دستگاههای مورد موضوع جلسه از ابتکاراتی است که فرصت طرح موضوع تخصصی ، آسیب شناسی و ارائه راهکار برای طرح در جلسه که منجر به مصوبه شورا شود را فراهم می‌کند.

وی با اشاره به نقش آفرینی مصوبات شورای فرهنگ عمومی در مسایل کلی جامعه تصریح کرد: پیشگیری از وقوع جرم از اصل برخورد با مجرم مهمتر است چرا که با وقوع جرم آسیب به جامعه وارد می‌شود.

صفایی بوشهری افرود: براساس آمار رسمی سالانه هشت تا ۱۲ میلیون پرونده وارد قوه قضاییه می‌شود و در صورتی که پرونده ها نیاز به تجدید نظر نداشته باشند بطور متوسط ۱۰ میلیون پرونده باید بررسی شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر ادامه داد: برخی از پرونده ها بدلیل پیچیدگی چندین سال زمان رسیدگی آنها طول می کشد، از این جهت پیشگیری خیلی مهم است.

وی یادآور شد: یکی از کارهای مهمی که شورای فرهنگ عمومی می تواند نقش آفرین باشد نهادینه کردن فرهنگ مصالحه است که افزون بر خاتمه دادن به نزاع ، زمان رسیدگی به پرونده ها نیز به حداقل کاهش می یابد.

صفایی بوشهری گفت: در همین راستا شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با دستگاه قضایی این استان برای کاهش مشکلات حجم پرونده و اطاله دادرسی همکاری بنیادین خواهد کرد .

وی افزود: سند شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر در افق ۱۴۱۰ در سال جدید تدوین می شود که در قالب آن چشم انداز و نقشه راه پرداختن به امور مختلف طراحی خواهد شد.

امام جمعه بوشهر گفت: شورای فرهنگ عمومی یک نظام واره اندیشی و اجرایی است که همه اعضا دارای شرح وظایف در طراحی ، اجرا و نظارت بر مصوبات آن دارند.

وی یادآور شد: شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر به اقرار مسوولان ارشد کشور دارای جایگاه ویژه ای است .

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha