۱۷۵ آشپزخانه اطعام مهدوی در خراسان جنوبی راه اندازی شد

بیرجند- ایرنا - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: ۱۷۵ آشپزخانه اطعام مهدوی به مناسبت ماه مبارک رمضان، برای کمک به نیازمندان در استان راه اندازی شد.

محمد عرب روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیش از ۶۵۰ هزار پرس غذای گرم تا پایان ماه رمضان پخت و بین نیازمندان استان توزیع می‌شود.

وی یکی از برنامه های ماه رمضان را توزیع بیش از ۲۰ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان اعلام کرد و گفت: ترویج سنت حسنه‌ اطعام در جامعه، مردمی‌سازی اطعام برای حضور و مشارکت حداکثری در این موضوع ارزشی و دینی، تلاش در جهت افزایش روحیه ایثار، مواسات و همدلی در جامعه از اهداف اجرای طرح اطعام مهدوی است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی اظهار کرد: فرزندان ایتام و محسنین در استان ۱۰ هزار و ۳۹۱ نفر هستند که از این تعداد ۲ هزار و ۴۶۸ نفر فرزند یتیم، هفت هزار و ۸۵۱ نفر فرزند محسنین محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه ۳۸ هزار و ۵۶۰ نفر حمایت از این فرزندان را برعهده دارند گفت: امسال هم پایگاه حامی یابی در مساجد و مکان‌های برگزاری مراسم شب‌های قدر در استان فعال خواهد شد تا خیران در راستای کمک به فرزندان ایتام و محسنین شناسایی و جذب شوند.

عرب افزود: مردم نوع‌دوست و نیکوکار می‌توانند با مراجعه به دفاتر امداد و مراکز نیکوکاری وابسته به این نهاد، مراجعه به سایت امداد، شماره‌گیری کد دستوری #۱*۰۵۶*۸۸۷۷* یا شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۷۶۲۲۵ کمک‌های خداپسندانه خود را به این امر خیر اختصاص دهند.

وی ایجاد پویش‌های هدفمند و موثر محلی و منطقه‌ای توسط مراکز نیکوکاری، موسسات خیریه و گروه‌های جهادی، اجرای طرح مفتاح‌الجنه با حضور مسئولان و خیران برای بازدید از منازل مددجویان، استفاده از ظرفیت خیران و نیکوکاران، حامیان، مراکز نیکوکاری، مساجد، حسینیه‌ها، بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، آستان قدس رضوی و سایر نهادهای همسو را از دیگر فعالیت‌های این نهاد در ماه رمضان بیان کرد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: هم افزایی با موسسات خیریه و امداد از طریق مراکز نیکوکاری، برنامه ریزی تبلیغات روش‌های پرداخت الکترونیکی کمک‌ها در ماه رمضان در فضای مجازی از دیگر برنامه‌ها است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha