هواشناسی برای چهارمحال و بختیاری هشدار سطح قرمز داد

شهرکرد- ایرنا- معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری با اعلام هشدار سطح قرمز برای این استان در خصوص فعالیت یک سامانه بارشی پرقدرت، گفت: پیش‌بینی می‌شود این سامانه در برخی نقاط استان بیش از ۱۰۰ میلیمتر باران به همراه دارد.

معصومه نوروزی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از اواخر وقت دوشنبه یک سامانه بارشی وارد کوهرنگ می‌شود و طی روز سه‌شنبه تمامی نقاط استان را فرا می‌گیرد.

وی ادامه داد: این سامانه به شکل باران همراه با رعد و برق، وزش باد شدید و رخداد تگرگ است.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری بیشترین شدت بارش‌ها در استان را برای نیمه غربی و جنوبی استان اعلام کرد و گفت: برای مناطقی نظیر کوهرنگ، فارسان، کیار و لردگان بیش از ۱۰۰ میلیمتر بارش باران پیش‌بینی می‌شود.

نوروزی با بیان اینکه سامانه بارشی در پیش رو باعث طغیان رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها می‌شود، اظهار داشت: ممکن است این سامانه به برخی تاسیسات و جاده‌های ارتباطی نیز آسیب بزند از همین رو توصیه می‌شود در روز سه‌شنبه از ترددهای غیرضروری در مسیرهای استان خودداری شود.

وی همچنین توصیه کرد تا از اسکان در حاشیه رودخانه‌ها، چرای دام در ارتفاعات و فعالیت‌های کوهنوردی در این مدت پرهیز شود و در صورت ترددهای غیرضروری قبل از آن مسافران از وضعیت راه‌های استان مطلع شوند.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری افزود: این سامانه بارشی تا روز چهارشنبه در استان فعال است و برای روزهای پنجشنبه و جمعه بارشی در استان انتظار نمی‌رود.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری سرچشمه ۲ رودخانه زاینده‌رود و کارون و بخشی از رودخانه دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha