۲۷ اسفند ۱۴۰۲، ۱۲:۱۴
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 85420514
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کاهش بارش وضعیت تامین آب استان بوشهر را با محدودیت روبرو کرده است

بوشهر-ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت:در شرایط فعلی ۷۵ درصد آب شرب این استان از استان‌های همجوار تامین می‌شود که کاهش ۵۰درصدی بارش‌ باران، وضعیت تامین آب را تحت تاثیر قرار داده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا،" ابوالحسن عالی " روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همزمانی کاهش بارش با خانه تکانی پایان سال و ورود گردشگران نوروزی به استان وضعیت تامین آب در برخی از شهرستان‌ها را با محدودیت‌هایی مواجه کرده، از این رو بطور مجدانه درخواست داریم صرفه جویی در مصرف آب مورد توجه جدی و دائم مشترکان هم استانی باشد.

وی افزود: با توجه به معرفی این استان به عنوان مقصد نخست گردشگری در ایام نوروز و ورود شمار قابل توجهی گردشگر می‌طلبد هم استانی به مدیریت مصرف بهینه آب اهتمام جدی داشته باشند.

عالی ادامه داد : در مقوله مصرف همان طور که همگان می‌دانیم حتی یک لحظه بی آبی نیز برای خانواده‌ها و بویژه در پایان سال سخت و مشقت بار بوده تنها با درک وضعیت پیش آمده و پرهیز از مصرف بی رویه می توان وضعیت تامین آب استان را پایدار کرد.

وی افزود: مصرف بهینه آب به معنی محدودیت در مصرف نبوده و تنها با اندکی وظیفه شناسی و استفاده هدفمند آب می توان به عبور موفق از پیک بار این ایام گذر کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: اکنون سرانه مصرف آب این استان بیشتر از متوسط کشوری است که این آمار نشان داده تنها با نزدیک کردن مصرف آب استان به میانگین کشوری می توان چالش های پیش روی تامین آب شرب مشترکان را به حداقل رساند.

عالی اظهار کرد: براساس پیش بینی ها تاکنون بوشهر به عنوان مقصد نخست مسافران نوروزی معرفی شده که با چنین شرایطی جمعیت استان در تعطیلات نوروزی به میزان خیره کننده ای افزایش خواهد یافت .

وی گفت: بدون توجه به مدیریت بهینه مصرف آب ، راهکار دیگری برای عبور موفق از این پیک وجود ندارد.

عالی عنوان کرد: در برنامه میان مدت و دراز مدت استان بوشهر با احداث آب شیرین کن های عملیاتی شده به خودکفایی و پایداری کامل خواهد رسید، اما در کوتاه مدت تنها راهکار موجود صرفه جویی مسئولانه در مصرف آب است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha