پلیس قشم، تدابیر خاصی برای برقراری امنیت ایام عید اندیشیده است

قشم - ایرنا - فرمانده انتظامی شهرستان قشم با اشاره به آمادگی پلیس و اتخاذ تدابیر خاصی برای تامین و برقراری امنیت شهروندان و گردشگران نوروزی گفت: در این ایام تعداد ۲۴۰ نفر در شهرها و اماکن مختلف این جزیره در قالب گشت های خودرویی، موتوری و پیاده برای تحقق این مهم تلاش می کنند.

سرهنگ علی اکبر مرادی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: نیروی انتظامی این شهرستان مرزی به عنوان عضوی از ستاد تسهیلات نوروزی کار خود را با جدیت بیشتری برای اقامت خوش مسافران انجام خواهد داد.

وی ادامه داد: تامین بستری امن برای رفت و آمد گردشگران، ایجاد امنیت در تفرجگاه ها با حضور ملموس و غیر محسوس پلیس و نیز امور انتظامی درون شهری یکی از فعالیت ها در ایام نوروز خواهد بود.

به گفته این مقام انتظامی، از ۲۶ اسفندماه تمامی پرسنل انتظامی به صورت آماده باش خواهند بود و طرح های امنیتی و کار انتظامی و کنترل ترافیکی برای رفاه حال مسافران و شهروندان تا ۱۵ فروردین ماه در سطح شهرها و جاده های جزیره قشم اجرا می شود.

سرهنگ مرادی افزود: ۲ ایستگاه پلیس نیز در مناطقی که گردشگران و مسافران نوروزی بیشتر در آنجا حضور دارند، استقرار می یابد.

وی تمهیدات و فعالیت های انتظامی در بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس را در سه محور عنوان کرد و گفت: در زمینه رفت و آمد جاده ای با فعال کردن پلیس راه و استقرار گشت های سواره و پیاده امنیت جاده های سرزمین آب و آفتاب فراهم می شود.

فرمانده انتظامی شهرستان قشم اضافه کرد: تشدید فعالیت های انتظامی در شهرهای نگین خلیج فارس نیز یکی دیگر از اقدامات پلیس در ایام نوروز خواهد بود که در این بخش با اعزام گشت های سواره و پیاده، امنیت در خیابان ها و معابر درون شهری تامین می شود.

وی گفت: طرح کنترل واحدهای خصوصی نیز در راستای رصد و پایش ناهنجاریهای اجتماعی از دیگر اقدامات پلیس در سرزمین آب و آفتاب در ایام نوروز خواهد بود.

سرهنگ مرادی اعلام کرد: تلفن مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ نیز به صورت شبانه روزی فعال بوده و گردشگران و قشموندان می توانند در صورت مشاهده ناامنی، این مرکز را در جریان قرار دهند.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha