چطور برخی با داشتن چند مسئولیت تمام‌وقت می‌توانند امانت‌دار باشند؟

تهران- ایرنا- دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، با یادآوری تاکید اسلام بر امانت‌داری گفت: امانت‌دار واقعی بیش از یک امانت را نمی‌تواند بپذیرد؛ چطور برخی می‌توانند چند مسئولیت تمام وقت داشته باشند؟

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از شورای عالی انقلاب فرهنگی، حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه در سی و ششمین محفل انس بسیج جامعه پزشکی به تبیین صفات حسنه و نیکویی پرداخت که اسلام بر آن تأکید کرده است و گفت: توحید، ورع و تقوا رکن‌های مهمی هستند ولی در این میان ویژگی امانت داری یک ویژگی مهم است که اسلام به آن تاکید دارد.

وی با بیان اینکه امانت‌داری مهمترین ویژگی مومنان در پذیرش مسئولیت است، اظهار داشت: امانت‌داری در هر کاری درست انجام دادن کار بر حسب خودش است، در پزشکی درست طبابت کردن و در معلمی درست تعلیم دادن معنی می شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: برای اینکه امانت‌دار باشیم، نباید در کارها دچار روزمرگی شویم و باید کار را تا جایی که در توان است به نتیجه برسانیم و طبیعتاً امانت‌دار واقعی بیش از یک امانت را نمی‌تواند بپذیرد.

وی ادامه داد: خداوند متعال در آیه ۵۸ سوره نساء می‌فرماید امانت‌ها را به صاحبشان بدهید چون آنها به عدل رفتار می‌کنند، خداوند سبحان بهترین چیزی که سفارش کرده، امانت‌دار بودن است و امانت را باید به اهلش سپرد. با این حال چطور برخی می‌توانند چند مسئولیت تمام وقت داشته باشند!

استاد خسروپناه با ذکر خاطرات دوران دفاع مقدس اضافه کرد: رزمندگان اسلام در آن زمان یک مسئولیت داشتند و در آن مسئولیت امانت‌دار بودند و در همان مسئولیتی که به آنها سپرده شده بود، نهایت کار و وظیفه خود را درست انجام می‌دادند؛ این درس امانت‌داری است که ما باید از این رزمندگان بیاموزیم.

وی خاطره‌ای از عملیات بدر تعریف کرد و گفت: در این عملیات رزمندگان تا پای جان دفاع از میهن را مدنظر داشتند و امانت‌دار بودند.

این مراسم که در مسجد دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، با اکران فیلم قلب‌رقه به کارگردانی و نویسندگی خیرالله تقیانی‌پور و تهیه کنندگی سعید پروینی پایان یافت.

مسئول بسیج جامعه پزشکی کشور، معاونان و مدیران ارشد وزارت بهداشت، رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی استان تهران، استادان و اعضای هیات علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی، پزشکان و پیراپزشکان بسیج جامعه پزشکی نیز در این مراسم حضور داشتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha