۲۷ اسفند ۱۴۰۲، ۸:۰۰
کد خبرنگار: 762
کد خبر: 85420076
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پیشوا آماده استقبال از مسافران نوروزی است

۲۷ اسفند ۱۴۰۲، ۸:۰۰
کد خبر: 85420076
پیشوا آماده استقبال از مسافران نوروزی است

پیشوا- ایرنا- شهردار پیشوا گفت: با اقدامات صورت گرفته در قالب طرح استقبال از نوروز، این شهرستان مذهبی و مقدس آماده استقبال از مسافران و گردشگران نوروزی است.

سیدجمال محمدی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ستاد استقبال از بهار شهرداری پیشوا فعالیت رسمی خود را پس از پایان انتخابات یازدهم اسفندماه با رفع مشکلات شهری، ایجاد زیرساخت‌های مناسب، اصلاح هندسی معابر، لکه گیری آسفالت، رنگ آمیزی جداول و مبلمان شهری، ایجاد المان‌های متناسب به عید نوروز و ماه مبارک رمضان، نصب تابلوهای راهنما و ... آغاز کرد.

وی افزود: این شهرستان به دلیل میزبانی از مرقد مطهر امامزاده جعفربن موسی الکاظم(ع) برادر بلافصل امام رضا(ع) و قرار گرفتن در مسیر محور ترانزیتی شرق کشور، همه ساله پذیرای عاشقان خاندان عصمت و طهارت و گردشگران نوروزی از اقصی نقاط کشور است از این رو، شهرداری پیشوا تلاش دارد تا با فراهم کردن زیرساخت‌های مناسب شهری، اوقات خوبی را برای مسافران نوروزی رقم زند.

وی از برپایی سفره هفت سین در ورودی شهر پیشوا، کاشت گل های فصلی در میادین و بلوارها اصلی شهر، توزیع رایگان درختان مثمر و غیرمثمر بن شهروندان، فراهم کردن شرایط استقرار راهنمای مسافران نوروزی در ورودی شهر، آذین‌بندی مناطق مختلف شهری، شست و شو مخازن، معابر، جداول و پل‌های سطح شهر و بهسازی پیاده روها از دیگر اقدامات شهرداری پیشوا برای پذیرایی از مسافران نوروزی یاد کرد.

محمدی با اشاره به اقدامات شهرداری پیشوا در یکسال گذشته اظهار داشت: بودجه شهرداری پیشوا در سال ۱۴۰۲ ، بالغ ۹۵۰بر ۱۹۵ میلیارد تومان بود که با موافقت شورای اسلامی، با متمم بودجه این رقم به ۳۳۰ میلیارد تومان افزایش یافت که تا کنون ۹۹ درصد آن محقق شده است.
وی افزود: یکی از مهمترین اقدامات شهرداری پیشوا که سال‌ها اجرای آن معطل باقی مانده بود، اجرای پروژه بلوار شهید قارونی، حاشیه راه آهن سراسری تهران – مشهد بود که این طرح با اعتباری بالغ بر ۱۳ میلیارد تومان اجرا و در دهه فجر امسال به بهره برداری رسید.

شهردار پیشوا اظهار داشت: طرح بلوار آستانه، به عنوان یکی از مهمترین راه‌های مواصلاتی شهر پیشوا هم اکنون با اعتباری بالغ بر ۴۱ میلیارد تومان در حال اجرا است تا این بلوار به عنوان حلقه اتصالی جنوب به شمال پیشوا نقش کنارگذر را ایفا کرده و از ایجاد ترافیک در مرکز شهر بکاهد.

وی تصریح کرد: به منظور سهولت تردد به ویژه در شب‌عا، کار تأمین روشنایی ۱۲ کیلومتر از معابر شهری با اعتباری بالغ بر ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اجرا شده و در اختیار شهروندان قرار گرفته است.

وی گفت: به منظور تأمین زیرساخت‌های ساکنین شهرک‌های بالادستی پیشوا، احداث بوستان در فاز دوم شهرک نقش جهان با اعتباری بالغ بر ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در دستور کار قرار گرفت که این طرح ظرف مدت ۵ ماه اجرا و همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر امسال به بهره برداری رسید.

وی گفت: از مجموعه یکهزار و ۷۶۰ هکتار اراضی محدوده شهر پیشوا، ۱۸۸ هکتار در بافت فرسوده واقع شده که تلاش می‌شود با همراهی استانداری تهران و ارائه بسته‌های تشویقی به متقاضیان، زمینه نوسازی این بافت فراهم شود.

شهرستان پیشوا از در شهر پیشوا و جلیل‌آباد برخوردار بوده و با بیش از ۸۰ هزار نفر جمعیت در ۴۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha