پویانمایی قرآنی ابراهیم رونمایی می‌شود/ همه اسباب برای عمره فراهم است+ فیلم

تهران- ایرنا- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر از پیش‌تولید پویانمایی قرآنی ابراهیم داد که قرار است تا قبل از پایان سال رونمایی شود.

محمدمهدی اسماعیلی امروز شنبه ۲۶ اسفند در حاشیه رونمایی از پوستر سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم درباره تولید فیلم قرآنی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به خبرنگار ایرنا گفت: همکاران ما در معاونت قرآن و عترت تولید پویانمایی ابراهیم را از قبل آماده کردند و تلاش می کنیم ظرف دو سه روز آینده پیش تولید آن را آغاز کنیم.

وی افزود: پویانمایی ابراهیم کار بسیار فاخری است و نخستین کار پویانمایی قرآنی است که به صورت فیلم بلند تولید می شود و یک گروه حرفه ای و قوی پشت کار هستند.

همه اسباب برای سفر عمره آماده است

اسماعیلی درباره سفر عمره گفت: دوستان ما در وزارت امور خارجه و دیگر نهادها تلاش کردند و اکنون موانع آن برطرف شده است ولی چون آماده برگزاری حج واجب هستیم دوستان ما به دنبال اعزام ۸۵ هزار زائر ایرانی هستند. 

وی افزود: همه اسباب برای عمره آماده است و باید دید دوستانمان در حوزه اجرا می توانند این تمهید را داشته باشند که در این ماه شروع کنند یا به بعد از حج واجب موکول شود.

پیش بینی بازدید پنج میلیونی از نمایشگاه قرآن 

 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با پیش بینی بازدید پنج میلیونی در نمایشگاه قرآن گفت: یا توجه به تعطیلات نوروز در نخستین روز از سال شاهد افتتاح نمایشگاه قرآن خواهیم بود و تا پایان ماه مبارک رمضان در همه مراکز استان ها نیز نمایشگاه های قرآنی خواهیم داشت.

وی با اشاره به طرح مسطورا و پویش حافظ شو گفت: همه مقدمات برای برگزاری با شکوه سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن فراهم شده و من از همه همکارانم بویژه اهالی رسانه در انعکاس این فعالیت ها تشکر می کنم.

برنامه حفظ قرآن در همه استان‌ها اجرا می شود

اسماعیلی درباره برنامه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه تربیت حافظان قرآن گفت: ما یک برنامه ویژه در قرارگاه شهید آوینی این وزارتخانه آغاز کردیم که در همه استان ها و شهرستان ها اجرا می شود. مثلاً در استان یزد با همکاری نهادهای استانی و وزارت فرهنگ چهار هزار نفر به تعداد شهدای این استان تربیت می شوند. 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اضافه کرد: امیدوارم در دو سال آینده بتوانیم مقدار زیادی از راه طی نشده سابق را طی کنیم و تعداد حافظان قرآن به رشد چند برابری برسد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha