مازندران با سرما و باران به استقبال سال نو می‌رود

ساری - ایرنا - هواشناسی با اشاره به تداوم ناپایداری‌های جوی تا چند روز آینده، پیش‌بینی کرد که وضعیت آب و هوای مازندران از امروز شنبه تا پایان هفته بارانی و سرد باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، طبق پیش‌بینی هواشناسی با تداوم ناپایداری‌های جوی، امروز –شنبه- در ارتفاعات مناطق غربی و مرکزی مازندران شرایط برای بارش باران و برف فراهم است و در سایر نقاط استان آسمان نیمه‌ابری گاهی با افزایش ابر و در شب با بارش پراکنده باران همراه خواهد بود.

هواشناسی پیش‌بینی کرد که در روزهای یکشنبه و دوشنبه آسمان مازندران نیمه‌ابری گاهی با افزایش ابر و کاهش نسبی دما همراه باشد.

بر اساس اعلام هواشناسی روز سه‌شنبه نیز در نیمه غربی استان آسمان ابری با بارش پراکنده باران و در ارتفاعات غربی با بارش باران و برف و گاهی با وزش باد خواهد بود و در سایر نقاط استان نیز پدیده افزایش ابر مشاهده می‌شود.

هوای مازندران طبق پیش‌بینی هواشناسی در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در نیمه غربی بارندگی و در نیمه شرقی نیز با بارش پراکنده باران همراه خواهد بود.

با تقویت این سامانه در روزهای پایانی هفته جاری، دمای هوای مازندران نیز روند کاهشی در پیش خواهد گرفت. به گونه‌ای که میانگین دمای هوا در مناطق مرکزی و شرقی از ۱۷ تا ۱۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر طی امروز، با سه تا چهار درجه کاهش در روز پنجشنبه بین ۱۴ تا ۱۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان خواهد بود.

میانگین دمای هوا در مناطق غربی مازندران نیز از ۱۷ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در امروز –شنبه-، با چهار درجه کاهش در روز پنجشنبه به ۱۳ می‌رسد.

در مناطق کوهستانی و ارتفاعات نیز دمای هوا از ۱۰ تا ۲۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر طی امروز در روز پنجشنبه به ۱۱ تا ۱۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد.

مازندران با سرما و باران به استقبال سال نو می‌رود

براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیـش‌یابـی هواشناسـی، وضعیت جوی امروز مازندران در ارتفاعات نیمه غربی ابری همراه با بارش باران و برف و وزش باد و در سایر مناطق استان نیز نیمه‌ابری همراه با وزش باد و از شب با افزایش ابر و بارش پراکنده باران همراه خواهد بود.

در روزهای یکشنبه و دوشنبه نیز شرایط جوی مازندران نیمه ابری و از اواخر روز دوشنبه با افزایش ابر، وزش باد و در مناطق غربی نیز با بارش پراکنده باران پیش‌بینی شده است.

هواشناسی برای روز سه‌شنبه نیز در نیمه غربی استان آسمانی ابری همراه با کاهش دما و بارندگی و در ارتفاعات بارش باران و برف، مه، وزش باد و در نیمه شرقی نیز نیمه‌ابری افزایش ابر و از اواخروقت بارش پراکنده باران و وزش باد پیش‌بینی کرده است.
وضعیت آب و هوای مازندران در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه نیز ابری همراه با بارندگی و در ارتفاعات مه‌آلود با بارش برف و وزش باد پیش‌بینی شده است.

داده‌های دریافتی از ایستگاه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که پل‌سفید با ثبت دمای ۲۳.۳ و رینه لاریجان با ۱۰.۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و سردترین مناطق مازندران طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرم‌ترین ساعت به ۱۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته یک درجه افزایش نشان می‌دهد.

وضعیت امروز دریای خزر نیز با موج کوتاه پیش‌بینی شده و برای فعالیت‌های دریایی مناسب است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha