۲۶ اسفند ۱۴۰۲، ۱۲:۴۳
کد خبر: 85419757
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

آستارا مهیای استقبال از سال نو شد

۲۶ اسفند ۱۴۰۲، ۱۲:۴۳
کد خبر: 85419757
آستارا مهیای استقبال از سال نو شد

آستارا - ایرنا - فرماندار شهرستان آستارا گفت: تمامی تمهیدات لازم در خصوص سال نو در این شهرستان صورت گرفته است تا مسافران با مشکلی مواجه نشوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا شهاب زاده روز شنبه در شورای ترافیک شهرستان آستارا اظهارکرد: با توجه به ایام پایانی سال و آغاز سال جدید باید تمامی تمهیدات در راستای کم شدن ترافیک ورودی و خروجی شهرستان انجام پذیرد و گره های کور موجود سامان یابد.

وی افزود: با پیگیری های صورت گرفته پل سیبلی که در سیل شهریور ماه شهرستان آستارا دچار تخریب شده بود، در اردیبهشت سال آینده زیر بار ترافیکی خواهد رفت و مردم منطقه از ترافیک ورودی و خروجی موجود رهایی خواهند یافت.

فرماندار شهرستان آستارا ادامه داد: پل روستای باغچه سرا که موجب کندی تردد در آن منطقه شده است نیز تا پایان سال جاری به پایان خواهد رسید و مردم شهرستان می توانند از آن بهره برداری نمایند.

شهاب زاده بیان کرد: در محور و مسیر جدیدی که با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد، به زودی سیستم اسکن نیز راه اندازی می شود و کامیون های ورودی و خروجی شهرستان به مقصد کشور آذربایجان می توانند از این مسیر تردد کامل هم برای ورود و هم برای خروج از کشور را داشته باشند؛ این امر نیز در راستای کم کردن بار ترافیکی شهرستان صورت می گیرد.

وی بر ضرورت اجرا و تحقق مصوبات شورای ترافیک در راستای رفع موانع این مشکل در معابر پر تردد شهرستان تاکید کرد؛ همچنین با بیان اینکه تحقق مصوبات این شورا باید برای افزایش ضریب ایمنی و تسهیل در رفت و آمد اجرایی شود، اهتمام دستگاه های ذیربط را برای رفع مشکلات ترافیکی خواستار شد.

فرماندار شهرستان بندر مرزی آستارا در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: وجود طرح های غیر استاندارد علاوه بر اینکه احتمال بروز سوانح ترافیکی را افزایش می دهد، نارضایتی مردم را هم در پی خواهد داشت؛ لذا باید در این زمینه دقت لازم صورت گیرد.

شهاب زاده تاکید کرد: با توجه به استفاده مسافران از سواحل دریای خزر، با هیئت شنا هماهنگی لازم صورت گرفته است تا با برقراری شیفت های خود در ایام تعطیلات و سال نو مراقبت های لازم را انجام دهند تا مشکلی برای مردم در این خصوص پیش نیاید.

کاهش فوتی های آستارا نسبت به سال گذشته

رئیس پلیس راه شهرستان آستارا گفت: امسال نسبت به سال گذشته شاهد کاهش فوتی های جاده ای در شهرستان بندر مرزی آستارا بودیم و امیدواریم این روند ادامه پیدا کند.

سرهنگ محمود رمضانی افزود: در یازده ماه سال جاری هشت نفر در اثر تصادف های جاده ای شهرستان جان خود را از دست دادند این در حالی است که در سال گذشته این رقم ۱۴ نفر بود؛ همچنین در خصوص تصادفات جرحی نیز نسبت ۱۱ ماهه سال قبل روند کاهشی را داشته ایم که تمهیدات اندیشیده شده و همکاری مردم فهیم کشور و شهرستان امید است روند کاهشی ادامه پیدا کند تا مردم داغدار و یا گرفتار نشوند.

وی ادامه داد: کلیه نیروهای پلیس راه و راهور در آماده باش کامل هستند و با اکیپ های مختلف پیش بینی شده در طول مسیرهای جاده ای منتهی به ورودی و خروجی شهرستان، اقدامات لازم صورت می پذیرد تا مشکلی برای مردم شهرستان و مسافران نوروزی پیش نیاید.

رئیس پلیس راه شهرستان بندر مرزی آستارا تاکید کرد: در خصوص خط کشی مسیرها و نصب علائم راهنمایی و رانندگی نیز باید اقدامات لازم انجام شود تا در خصوص تردد وسائل نقلیه دچار اختلال نشویم

مدارس آستارا آماده اسکان نورزی فرهنگیان شده است

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان آستارا گفت: با توجه به نزدیک شدن ایام عید نوروز تمامی تمهیدات لازم در خصوص اسکان نوروزی همکاران فرهنگی در شهرستان بندر مرزی آستارا صورت گرفته است.

بیژن خالق وردی پور در خصوص اسکان فرهنگیان افزود: پنج خانه معلم و ۱۲ مدرسه آماده سازی شده است؛ این مدارس با ۱۰۰ کلاس درس مهیای میزبانی از مسافران در ایام ابتدایی سال نو خواهند بود.

شهرستان مرزی بندر آستارا با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر در غربی‌ترین نقطه استان گیلان در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت همجوار با استان اردبیل و جمهوری آذربایجان است؛ این شهرستان دارای سه مرز دریایی، ریلی و بزرگراهی و فضای مناسبی برای تجارت در منطقه است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha