۲۶ اسفند ۱۴۰۲، ۸:۵۷
کد خبرنگار: 2743
کد خبر: 85419531
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ذخایر تمامی گروه‌های خونی در لرستان کاهش یافت

۲۶ اسفند ۱۴۰۲، ۸:۵۷
کد خبر: 85419531
ذخایر تمامی گروه‌های خونی در لرستان کاهش یافت

خرم آباد - ایرنا - مدیر کل انتقال خون لرستان گفت: ذخایر تمامی گروه‌های خونی در استان به دلیل نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و قرار گرفتن در ماه مبارک رمضان کاهش یافته است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی انتقال خون لرستان علی سوری روز شنبه اظهار کرد: لازم است هم استانی های عزیز جهت تامین خون بیماران نیازمند به خون و فرآورده های آن همچون پلاکت برای اهدا به پایگاه های سراسر استان مراجعه نمایند.

وی با اشاره به فعالیت پایگاه ها و مراکز اهدای خون لرستان در ایام ماه مبارک رمضان و عید نوروز اظهار کرد: پایگاه اهدای خون شهید رستمی مقدم و شهدای علوی خرم آباد در ایام نوروز و تا پایان ماه مبارک رمضان همه روزه در ۲ نوبت صبح و شب فعال می باشند.

وی در خصوص فعالیت پایگاه شهید جوانمرد شهرستان بروجرد عنوان کرد: این پایگاه همه روزه تا ساعت ۲۴ و روزهای ۲۵ و ۲۹ اسفند و دهم و دوازدهم فروردین نیز در ساعات خاص فعال خواهد بود.

سوری بیان کرد: پایگاه اهدای خون شهرستان الیگودرز نیز همه روزه از ساعت ۷:۳۰ تا ۲۰ آماده پذیرش اهدا کنندگان خواهد بود و در روز تعطیل چهارم فروردین از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۳:۳۰ فعال است.

مدیرکل انتقال خون لرستان اضافه کرد: پایگاه‌های اهدای خون شهرستان‌های کوهدشت و دورود نیز از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۳:۳۰ فعال هستند ضمن اینکه پایگاه دورود در روز تعطیل سیزدهم فروردین نیز همین ساعات فعال خواهد بود.

۴۷ هزار و ۵۸ واحد خونی طی ۹ ماهه ابتدایی امسال در این استان اهدا شده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۸.۷۳ درصد افزایش داشته است همچنین ۵۶ هزار و ۱۵۹ نفر در این مدت برای اهدای خون به پایگاه‌های انتقال مراجعه کرده‌اند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۲۹ درصد افزایش دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha