۲۵ اسفند ۱۴۰۲، ۱۹:۵۲
کد خبرنگار: 2645
کد خبر: 85419323
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار: درخواست اشتغال بیشترین فراوانی دیدارهای مردمی در غرب مازندران است

نوشهر- ایرنا- استاندار مازندران گفت: موضوع اشتغال بیشترین فراوانی دیدار مردمی امروز مدیران کل نهادهای اجرایی در دفتر غرب استانداری این استان بوده است.

به گزارش ایرنا، سیدمحمود حسینی پور روز جمعه در حاشیه دیدار مردمی در دفتر غرب استانداری مازندران در نوشهر در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در دیدار امروز دفتر غرب استانداری این استان ۳۰ مدیرکل نهادهای اجرایی حضور داشتند و به درخواست های مردم پاسخ دادند.

وی اظهارکرد: در زمان حاضر جمعیت دانش آموختگان دارای تحصیلات عالیه بیشترین فراوانی بیکاری استان مازندران را تشکیل می دهند که برای این افراد در حوزه استارت تاب ها و با ایجاد پایگاه های شغلی مجازی به ویژه در حوزه دانش بنیان برنامه ریزی اصولی در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: بیشتر این دانش آموختگان تمایل کار در حوزه کارمندی ادارات دولتی را دارند اما باید بدانیم که دولت به دنبال کوچک سازی خودش است و این افراد نیز باید برای اشتغال در حوزه دانش بنیان و کسب و کارهای مجازی سوق یابند چرا که درآمد این بخش بیشتر از درآمد کارمندی است.

مقام عالی دولت در مازندران یادآور شد: این چالش در استان مازندران نسبت به استان های دیگر بیشتر بوده بنابراین در شورای اشتغال استان برای این افراد برنامه ریزی لازم صورت گرفته است.

حسینی پور که برای سومین بار در این دیدار مردمی دفتر غرب استانداری حضور یافت، تصریح کرد : بافت فرسوده درخواست بعدی متقاضیان امروز دیدار مردمی بوده که مردم این منطقه در این زمینه بیشترین مشکلات را دارند که برای رفع آن علاوه بر مشارکت شهرداری ها در راستای تبدیل بافت های فرسوده استان نیز اداره کل راه و شهرسازی برنامه مفصلی دارد.

وی موضوع محدودیت البرز مرکزی برای انجام کارهای سرمایه گذاری را دیگر درخواست متقاضیان امروز دفتر غرب استانداری مازندران در نوشهر برشمرد و گفت : برای این رفع این چالش نیز هم پیگیری لازم انجام شده که امید است برطرف شود.

به گفته وی فلسفه راه اندازی دفتر غرب استانداری مازندران حل ریشه ای مشکلات این منطقه است که با تدابیر اندیشیده شده در شورای سیاستگذاری استان امید است که مشکلات اهالی غرب استان هم برطرف شده تا مراجعات مردم به این دفتر کمتر شود.

دفتر نمایندگی استانداری مازندران در اول دی ماه سال گذشته با پیگیری استاندار، با هدف دسترسی آسان مردم غرب استان به مدیران ارشد مرکزنشین در نوشهر راه اندازی شده است.

خطرات جاده‌ای، طولانی شدن رسیدگی به در خواست‌های اداری و دسترسی نداشتن آسان به مدیران استانی از دغدغه‌ها و رویاهای دست نیافتنی مردم غرب مازندران بود که با شکل گیری دولت جهادی سیزدهم و استقرار این دفتر گامی مؤثر برای جلوگیری از تمرکز زدایی و توزیع عادلانه خدمات در این خطه غربی مازندران برداشته شد.

غرب مازندران ۲۱ شهر، هزار و ۱۵۰ روستا و هفت شهرستان و افزون بر یک میلیون نفر جمعیت دارد.

نور. نوشهر، چالوس، کلاردشت، عباس آباد، تنکابن و رامسر در غرب مازندران واقع شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha