خطیبان نماز جمعه در استان بوشهر از ضروریات‌ مجلس و کارهای فرهنگی در ایام نوروز گفتند

بوشهر-ایرنا- راهکارهای افزایش کارآمدی در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، بایدها و نبایدهای تعطیلات نوروزی، ضرورت اهتمام جدی دستگاه‌های فرهنگی برای حضور گردشگران بخشی از محورهای خطبه‌ نماز جمعه در برخی از شهرستان‌های استان بوشهر است.

ملی شدن صنعت نفت ارمغان همراهی مردم با روحانیت بود

امام جمعه موقت اهرم گفت: نهضت ملی شدن صنعت نفت با حضور و فداکاری مردم، روحانیت ربانی مانند مرحوم آیت الله کاشانی و جانفشانی‌های جریان‌های انقلابی مثل گروه فداییان اسلام به پیروزی رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام اصغر صفری در خطبه‌های نماز جمعه اهرم اظهار کرد: از ابعاد مهم و مغفول این نهضت فتاوای مراجع تقلید در لزوم ملی شدن صنعت نفت ایران است.

وی بیان کرد: امام ملی شدن صنعت نفت و کوتاه کردن دست استعمار انگلیس را خدمت به کشور می‌دانست در عین حال ایشان به تفکر و شعار ملی‌گرایی جبهه ملی بدبین بود و علت اصلی شکست بعدی نهضت صنعت نفت را غیر اسلامی بودن و محصور کردن آن در دایره ملی‌گرایی می‌دید.

امام جمعه موقت اهرم در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تبریک سال نو عنوان کرد: ما در مدرسه الافاق عالم هستیم و زندگی ما زیستن در این مدرسه بزرگ و زیباست شروع بهار و نوروز یکی از بزرگترین آموزه‌های این مدرسه الافاق است.

صفری همچنین با تسلیت سالروز رحلت یادگار امام حاج سید احمد خمینی اظهار کرد: مرحوم حاج احمد آقا یک شخصیت ممتاز و بی‌بدیلی بودند و یک مشاور امین برای امام عظیم الشأن بودند و بسیار انسان باهوش و تیز و زیرکی بودند و بسیاری از صفات امام در ایشان هم جمع بود.

امام جمعه موقت اهرم تصریح کرد: یکی از توفیقات مرحوم حاج احمد آقای خمینی در کسوت فرزندی حضرت امام دریافت نامه‌هایی نورانی با موضوع سیر و سلوک و عرفان بود که بسیار قابل استفاده برای عموم جامعه به ویژه جوانان عزیز است.

پیشتازی شهرستان دشتی در مشارکت انتخاباتی مایه افتخار است

امام‌ جمعه خورموج گفت: پیشتازی مردم دشتی از حیث مشارکت در انتخابات یک نشان از عمق اعتقاد و بصیرت شما و مایه افتخار و مباهات است.

حجت‌الاسلام علی زاهددوست در خطبه‌های نماز جمعه خورموج اظهار کرد: به منتخب شما مردم هم تبریک می گویم و به آنان یادآور می‌شوم در چارچوب قانون و اخلاق حرکت کنند و خود را نماینده همه اقشار مردم دو شهرستان بدانند و از نظر نخبگان و صاحب‌نظران هر دو شهرستان و با کار جهادی از لحظه لحظه فرصت چهار ساله نهایت استفاده را برای خدمت به مردم و مناطق محروم ببرند.

امام جمعه خورموج تصریح کرد: اینکه در دوران انتخابات برخی به اشتباه وانمود می‌کردند که گویا نظام ناکارآمد است و مردم برای رضای خدا بیایند و رأی بدهند و این یک اشتباه بزرگ بود.

وی ادامه داد: امروز نظامی کارآمد تر از نظام ولایت فقیه در پاکی، سلامت، حق طلبی و مردمی بودن در دنیا وجود ندارد.

امام جمعه خورموج تاکید کرد: امروز فرزند یکی از مسئولان ارشد قضائی به اتهام تخلفات اقتصادی بازداشت می‌شود خبر دادگاه آنها در رسانه ملی پخش می‌شود و با وجودی که آن مقام مسئول نقشی در پرونده ندارند اما برای پرهیز از شائبه‌ها استعفا می‌دهد یا در انتخابات خیلی از افراد منتسب به مسؤولان بالای نظام و مشاهیر رأی نمی‌آورند یا رد صلاحیت می‌شوند اینها عدالت است و از زیبایی‌های نظام ولایی است.

زاهددوست با بیان اینکه برگزاری انتخابات در یک روز و چند ساعت با توجه به پهناور بودن و اقلیم‌های مختلف سرما و برف و باران امر مشکلی است افزود: برف و یخبندان چندین استان در روز انتخابات در کاهش میزان مشارکت اثر داشته لذا به نظر می‌رسد باید زمان رأی گیری را تغییر دهیم.

وی گفت: در انتخابات مجلس ایرانیان خارج از کشور امکان مشارکت ندارند اما آقایان آمار ایرانیان خارج از کشور هم در درصد مشارکت لحاظ می‌کنند که اشتباه است، اگر این آمار از میزان افراد واجد شرایط حذف می‌شد آمار ۵۰ در صد مشارکت را می‌داشتیم.

امام جمعه خورموج ادامه داد: میزان مشارکت استان‌های محروم و گرفتار بیشتر از استان‌های برخوردار بود بنابراین معلوم می‌شود مشکل کاهش مشارکت معیشت و مشکلات اقتصادی نیست و الا باید محروم‌تر ها نمی‌آمدند نه برخوردارها.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: اعضای هیئت امنا مساجد، حسینیه‌ها که مراسم ماه رمضان را برگزار می‌کنند مراقبت کنند زیرا به فتوای مراجع عظام، ایذای مسلمین به هر نحوی حرام است.

زاهددوست همچنین با بیان اینکه مردم در برخی محلات شهر و روستاها از قطعی آب گله مند هستند، افزود: از فرماندار و اداره آب تقاضا دارم در این ماه مبارک تلاش کنند با پیگیری بیشتر مسئله آب مدیریت شود تا مردم دغدغه قطعی آب را نداشته باشند.

ضرورت توجه نمایندگان مجلس دوازدهم به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب

امام جمعه برازجان گفت: رهبر حکیم انقلاب اسلامی پس از برگزاری انتخابات با آسیب‌شناسی بهنگام از مجلس جدید و برای کارآمدی مجلس دوازدهم توصیه‌هایی راهبردی به منتخبان داشتند که باید سرلوحه کار مسئولان قرار گیرد.

حجت الاسلام حسن مصلح در خطبه‌های نماز جمعه برازجان با تسلیت رحلت حضرت خدیجه کبری (س) اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب با نگاه دوراندیشانه خود اصلی‌ترین آفتی که می‌تواند مجلس را درگیر حاشیه‌های بی‌فایده و دشمن شادکن کند را بخوبی متذکر شده است.

وی بیان کرد: به فرموده رهبر انقلاب، آن‌چیزی که می‌تواند شیرینی مجلس جدید را نابود کند، سخنان اختلاف‌انگیز و دعوا راه‌انداختن‌ها و ستیزه‌گری‌های دشمن‌پسند است؛ شیرینی مجلس جدید را این جور چیزها از بین می‌برد از این رو منتخبان مردم مراقبت لازم را داشته باشند.

امام جمعه برازجان تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب با این هشدار مبتنی بر آسیب‌شناسی مجلس جدید و مبتنی بر تجارب ۴۵ ساله، تاکید کردند که اگر نمایندگان این مهم را مراقبت نکنند، هم کام ملت تلخ می‌شود و هم فضای سیاسی کشور، فضای تلخی می‌شود و در نهایت هم، مجلس از کارایی می‌افتد.

مصلح ادامه داد: لازم است همه منتخبان به این نکته کلیدی توجه کنند که تمامی کوشش آنان در راستای افزایش کارآمدی مجلس دوازدهم باشد.

وی گفت: یکی از مهم‌ترین مسوولیت‌های منتخبان ملت، آشنایی عمیق و همه‌جانبه با گفتمان امام راحل و امام حاضر انقلاب است. منظومه فکری امامین انقلاب بهترین منبع برای چاره‌جویی پیرامون مشکلات کشور و حرکت فردی و جمعی، در خط مشی ترسیمی از سوی ایشان است.

نهضت ملی‌شدن صنعت نفت با حضور مردم و رهبری روحانیت به ثمر رسید

امام جمعه خارگ گفت: نهضت ملی‌شدن صنعت نفت با حضور و فداکاری مردم، رهبری روحانیت ربّانی به سرانجام رسید.

حجت الاسلام محمود کارگر در خطبه‌های نماز جمعه جزیره خارگ اظهار کرد: آنجا که خدا باشد منافع فردی و اجتماعی مردم تأمین خواهد شد و این را در قضیه ملی شدن نفت در تاریخ می‌بینیم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود بیان کرد: از حضور ارزشمند روحانیت و مبلغان عزیز و قاریان قرآن و همه عزیزانی که برای شکوه و عظمت ماه مبارک رمضان در جزیره خارگ تلاش دارند کمال تشکر داریم.

امام جمعه خارگ تصریح کرد: از مردم عزیز جزیره انتظار می‌رود فرصت بهره برداری از معارف و معنویات را غنیمت دانسته در مراسم محوری قرائت قرآن حضور فعال داشته باشند.

کارگر گفت: امسال ۱۵ مراسم قرائت در جزیره خارگ داریم که در نوع خود بی بدیل است و در این ایام مراسم در مساجد شیعه و سنی، حسینیه اعظم، زینبیه شهرک ۲۲ بهمن و مجموعه‌های صنعت و مجموعه‌های نظامی در حال برگزاری است.

مسئولان و خیران در آستانه سال نو نیازمندان را دریابند

امام جمعه بوشهر گفت: در این روزهای باقیمانده تا آغاز سال نو مسئولان، خیران و هر کسی که می‌تواند به خانواده‌های نیازمند کمک کنند چراکه این کار بالاترین ثواب را دارد.

آیت الله صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر بوشهر اظهار کرد: در آستانه فصل بهار خانواده‌ها زندگی نوینی آغاز می‌کنند و اگر پدری دچار مشکل مالی و از توانایی لازم برای تامین نیازهایش برخوردار نباشد بدون تردید شرمنده خانواده خواهد شد.

وی بیان کرد: از این رو مردم تا جایی که می‌توانند به خویشان، همسایه و فقرا کمک کنند تا در آستانه سال نو پدری شرمنده فرزندانش نباشد و عید برای خانواده نیازمندان نیز به معنی واقعی عید باشد.

امام جمعه بوشهر تصریح کرد: وضعیت گرانی، گرانفروشی و تورم در کشور نیاز به تدبیر دارد چراکه این معضل زندگی مردم را تلخ کرده و قدرت خرید خانواده‌ها را بسیار کاهش داده است.

صفایی بوشهری افزود: مسئولان اقتصادی کشور و استان باید طوری مدیریت کنند تا زندگی مردم دچار بحران و چالش اقتصادی نباشد.

وی افزود: امیدوارم سال جدید سال گشایش و بهبود وضعیت زندگی مردم است که تحقق این مهم نیازمند توجه ویژه مسئولان حوزه اقتصادی است.

وی همچنین با تاکید به اهمیت مردم داری اظهار کرد: مردم داری جوهره اصلی نظام جکمرانی اسلامی است و نکند درب اداره ای روی مردم بسته باشد و مسئولی با مردم و پای مشکلات آنان ننشیند.

امام جمعه بوشهر تاکید کرد: قابل توجیه نیست که درب اتاق یک مسئول مدام بر روی مردم باشد و نسبت به حل مشکل جامعه بی تفاوتی انجام شود چراکه مردم داری نصف عقلانیت مدیریت است که باید در دستور کار ویژه مسئولان استان قرار گیرد.

وی همچنین از فعالان حوزه انتخاب در بحث اجرایی و نظارتی قدرانی کرد و گفت: با توجه به نقشه دشمنان برای به خطر انداختن امنیت انتخابات، برگزاری شایسته این رویداد قابل تقدیر است.

صفایی بوشهری افزود: با توجه به در پیش بودن تعطیلات نوروزی نیاز است ساماندهی سوال و تجه به فرهنگ به عنوان جوهره نظام اسلامی و همچنین عفاف و حجاب توجه ویژه شود.

وی عنوان کرد: تلاش مسئولان و بویژه 32 دستگاه متولی در این حوزه باید مضاعف شود تا محیط ساحل متناسب با ماه رمضان، قرآن و رویکرد اهل بیت عصمت و طهارت باشد.

خطیب نماز جمعه بوشهر در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: این روزها وضعیت مردم فلسطین در غزه و سایر مناطق آن نامناسب بوده و با زبان روزه مقاومت می‌کنند که نیاز است جامعه اسلامی و مردم مسلمانان و بویژه آزادگان جهان را فراموش نکنند و همواره فریاد مرگ بر اسراییل و آمریکا را به زبان بیاوند.

صفایی بوشهری عنوان کرد: رسانه‌ها باید حرکت مقاومت را زنده نگه داشته و محکومیت رژیم اشتغالگر قدس را مدام بیان کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha