۲۵ اسفند ۱۴۰۲، ۱۴:۲۵
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 85419160
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مسئولان و خیران در آستانه سال نو نیازمندان را دریابند

بوشهر-ایرنا- امام جمعه بوشهر گفت: در این روزهای باقیمانده تا آغاز سال نو مسئولان، خیران و هر کسی که می‌تواند به خانواده‌های نیازمند کمک کنند چراکه این کار بالاترین ثواب را دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر بوشهر اظهار کرد: در آستانه فصل بهار خانواده‌ها زندگی نوینی آغاز می‌کنند و اگر پدری دچار مشکل مالی و از توانایی لازم برای تامین نیازهایش برخوردار نباشد بدون تردید شرمنده خانواده خواهد شد.

وی بیان کرد: از این رو مردم تا جایی که می‌توانند به خویشان، همسایه و فقرا کمک کنند تا در آستانه سال نو پدری شرمنده فرزندانش نباشد و عید برای خانواده نیازمندان نیز به معنی واقعی عید باشد.

امام جمعه بوشهر تصریح کرد: وضعیت گرانی، گرانفروشی و تورم در کشور نیاز به تدبیر دارد چرا که این معضل زندگی مردم را تلخ کرده و قدرت خرید خانواده‌ها را بسیار کاهش داده است.

صفایی بوشهری ادامه داد: مسئولان اقتصادی کشور و استان باید طوری مدیریت کنند تا زندگی مردم دچار بحران و چالش اقتصادی نباشد.

وی افزود: امیدوارم سال جدید سال گشایش و بهبود وضعیت زندگی مردم است که تحقق این مهم نیازمند توجه ویژه مسئولان حوزه اقتصادی است.

وی همچنین با تاکید به اهمیت مردم داری اظهار کرد: مردم داری جوهره اصلی نظام جکمرانی اسلامی است و نکند درب اداره ای روی مردم بسته باشد و مسئولی با مردم و پای مشکلات آنان ننشیند.

امام جمعه بوشهر تاکید کرد: قابل توجیه نیست که درب اتاق یک مسئول مدام بر روی مردم باشد و نسبت به حل مشکل جامعه بی تفاوتی انجام شود چراکه مردم داری نصف عقلانیت مدیریت است که باید در دستور کار ویژه مسئولان استان قرار گیرد.

وی همچنین از فعالان حوزه انتخاب در بحث اجرایی و نظارتی قدردانی کرد و گفت: با توجه به نقشه دشمنان برای به خطر انداختن امنیت انتخابات، برگزاری شایسته این رویداد قابل تقدیر است.

صفایی بوشهری افزود: با توجه به در پیش بودن تعطیلات نوروزی نیاز است ساماندهی سواحل و توجه به فرهنگ به عنوان جوهره نظام اسلامی و همچنین عفاف و حجاب توجه ویژه شود.

وی عنوان کرد: تلاش مسئولان و بویژه ۳۲ دستگاه متولی در این حوزه باید مضاعف شود تا محیط ساحل متناسب با ماه رمضان، قرآن و رویکرد اهل بیت عصمت و طهارت باشد.

خطیب نماز جمعه بوشهر در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: این روزها وضعیت مردم فلسطین در غزه و سایر مناطق آن نامناسب بوده و با زبان روزه مقاومت می‌کنند که نیاز است جامعه اسلامی و مردم مسلمانان و بویژه آزادگان جهان را فراموش نکنند و همواره فریاد مرگ بر اسراییل و آمریکا را به زبان بیاوند.

صفایی بوشهری عوان کرد: رسانه‌ها باید حرکت مقاومت را زنده نگه داشته و محکومیت رژیم اشتغالگر قدس را مدام بیان کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha