نظام سلطه به دنبال کمرنگ کردن اثر قرآن در زندگی انسان‌هاست

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: دشمن بیرون و نظام سلطه به دنبال خارج کردن و کمرنگ کردن اثر قرآن در زندگی انسان‌هاست.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، جواد قناعت شامگاه پنجشنبه در محفل انس قاریان و شاعران قرآن کریم که در حسینیه جماران بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: قرآن کتاب الهی و هدایت و درس زندگی است که به دشمن‌ شناسی تاکید دارد.

وی با بیان اینکه در قرآن ۹ بار درخصوص دشمن‌ شناسی تاکید شده است گفت: دشمن درون، انسان را به نافرمانی از خداوند و انجام گناه و خطا دعوت می‌کند و دشمن بیرونی هم می‌خواهد روی زندگی عادی انسان‌ها تاثیر بگذارد و آنها را از راه اصلی و سعادت ابدی دور کند.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه دشمن بیرون و نظام سلطه به دنبال خارج کردن و کمرنگ کردن اثر قرآن از زندگی انسان‌هاست افزود: دشمن می‌خواهد تنها ظاهری از قرآن در بین مسلمانان باشد و باطن قرآن که عمل به مبانی قرآن است، استفاده نشود.

وی گفت: افتخار جمهوری اسلامی ایران این است، قوانین و اقداماتی که انجام می‌دهد براساس آموزه‌های اسلام ناب است البته ما در گام اول هستیم و تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله فراوانی داریم.

قناعت تصریح کرد: حرکت و مسیر جمهوری اسلامی ایران و تقابلش با دشمن، محرومیت‌زدایی و حمایت از جبهه مقاومت براساس مبانی قرآن است و اگر برخی از کشورهای جهان اسلام بر آموزه‌های قرآنی تکیه و عمل کنند امروز وضعیت فلسطین مظلوم و غزه عزیز اینگونه نبود.

وی با بیان اینکه امروز جهان اسلام از ایران اسلامی الگو گرفته و به تأسی از آن در مقابل دشمن ایستادگی می‌کنند افزود: اگر مبانی قرآنی در زندگی انسان تجلی پیدا کند، آمریکا و نظام سلطه با این اسلام مشکل دارد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: با اسلامی که به موضوعات فردی بپردازد و کاری به موضوعات سیاسی و اجتماعی و اقدامات استعمارگران و آمریکای جهانخوار و انگلیس خبیث و اسراییل جعلی و گرگ صفت نداشته باشد، مشکلی ندارند.

وی راه مقابله با دشمنان را عمل به قرآن کریم دانست و گفت: خداوند را شاکریم که با رهبری‌های پیامبرگونه امامین انقلاب امروز شاهد احیای جهان اسلام هستیم و این به برکت خون شهدا است.

قناعت ادامه داد: جهان در حال تحول و رو به نابودی نظام سلطه، تقویت گروه‌های مقاومت و احیای قرآن و اسلام ناب محمدی است که امیدواریم همه ما بتوانیم وظیفه خود برای ترویج مفاهیم اسلامی و قرآنی و دفاع از مظلوم به ویژه مردم فلسطین و غزه را انجام دهیم.

پانزدهمین نمایشگاه قرآن کریم در بیرجند با شعار محوری «می‌خوانمت» از ۲۰ اسفند آغاز به کار کرد و تا ۲۶ اسفند ماه، هر روز از ساعت ۱۹ تا ۲۲ در حسینیه جماران پذیرای عموم مردم است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha