دفاتر نمایندگی وزارت خارجه روسیه در لوهانسک و دونتسک افتتاح شد

مسکو- ایرنا- وزیر امور خارجه روسیه گفت: دفاتر نمایندگی این وزارتخانه در لوهانسک و دونتسک افتتاح شده است و در آینده، دفاتر مشابه در مناطق زاپروژیا و خرسون (دیگر مناطق الحاق شده به روسیه) نیز گشایش خواهند یافت.

به گزارش شامگاه پنجشنبه ایرنا از رسانه های روسیه، سرگئی لاوروف در مصاحبه ای تلویزیونی افزود: قصد دارم از دونباس بازدید و با کارمندان دفاتر نمایندگی وزارت خارجه در لوهانسک و دونتسک گفتگو کنم تا از نیازهای آنها باخبر شوم.
وی با اشاره به واقعیت های میدان نبرد گفت: آنچه اکنون برای غرب اتفاق می افتد مصداق دیوانگی است. هر چه اوضاع در جبهه بدتر باشد، کشورهای غربی با دیوانگی بیشتری صحبت می کنند؛ آنها می‌گویند، ما حق نداریم اجازه دهیم اوکراین شکست بخورد و روسیه برنده شود.
وزیر امور خارجه روسیه گفت: اگر آنها تمایلی برای انجام مذاکرات صادقانه با درنظر گرفتن نگرانی های واقعی و منافع مشروع روسیه دارند، آماده مذاکره هستیم؛ البته هنوز شواهدی مبنی بر آمادگی غرب برای مذاکره در چنین چارچوبی وجود ندارد.

رئیس‌جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.
ولادیمیر پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) عملیاتی نظامی را که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد. این عملیات نظامی تاکنون ادامه دارد و کشورهای غربی ضمن اعمال تحریم‌ها بر روسیه، سلاح و مهمات در اختیار اوکراین قرار می‌دهند.
در ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۲ (۸ مهر ۱۴۰۱) پوتین رئیس جمهور روسیه و سران دونتسک و لوهانسک و همچنین مناطق زاپروژیا و خرسون معاهده‌هایی را در مورد الحاق خود به روسیه امضا کردند.
بر اساس نتایج همه‌پرسی که از ۲۳ تا ۲۷ سپتامبر ۲۰۲۲ (۱ تا ۵ مهر ۱۴۰۱) برگزار شد، ساکنان این مناطق به الحاق مجدد به روسیه رأی دادند (دونتسک با ۹۸.۴۲ درصد آرا، لوهانسک با ۹۹.۲۳ درصد آرا، خرسون با ۸۷.۰۵ درصد آرا و زاپروژیا با ۹۳.۱۱ درصد آرا) و این مناطق در ۳۰ سپتامبر سال ۲۰۲۲ بخشی از روسیه شدند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha