استاندار کرمانشاه: برای تحقق شعار سال از ظرفیت نخبگان استفاده شود

کرمانشاه - ایرنا - استاندار کرمانشاه بر ضرورت برنامه‌ریزی همه دستگاه‌های متولی برای تحقق شعار سال تاکید کرد و گفت: یکی از راهکارهای اساسی برای تحقق این مهم ارتباط بخش‌های مختلف با جامعه نخبگانی استان است و در این راستا از ظرفیت این جامعه در استان کرمانشاه استفاده خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدطیب صحرایی روز دوشنبه در اولین جلسه شورای اداری استان که همزمان با سراسر کشور در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد،گفت: یکی از راهکارهای اساسی برای تحقق این مهم ارتباط بخش های مختلف با جامعه نخبگانی استان است و لذا همه دستگاه ها در راستای تحقق شعار سال باید نخبگان جامعه را شناسایی و از نظرات کارشناسی آنها در جهت بهبود اوضاع بهره بگیرند و این در حالی است که در روزهای آتی اولین جلسه سال جاری با حضور اساتید دانشگاه در حوزه اقتصاد و کارآفرینی برگزار خواهد شد.

وی استفاده از ظرفیت های بین المللی را یکی دیگر از راهکارهای تحقق شعار سال عنوان کرد و افزود: سفر به اقلیم کردستان عراق در روزهای پایانی سال گذشته و ایجاد میز مشترک کاری، در همین راستا انجام شد و این ارتباط با سایر استانها هم در حال برنامه ریزی است و در عین حال ما نمی‌خواهیم ارتباطات بین المللی خود را به کشور عراق محدود کنیم و تمایل داریم در سایر زمینه ها هم با سایر کشورها همکاری و تعامل داشته باشیم.

استاندار کرمانشاه در ادامه با اشاره به اینکه همه دستگاه ها باید با شناسایی ظرفیت ها و فرصت های موجود در استان، زمینه های تحقق شعار سال را فراهم کنند، گفت: شعار جهش تولید با مشارکت مردم برای کشور اکسیر و یک هدف حیات بخش است و همه مدیران و کارشناسان باید این شعار را مدنظر قرار دهند تا دستورالعمل های این بخش اجرایی و عملیاتی شود.

صحرایی با بیان اینکه تسهیل و تسریع امور و تکریم مردم سه کلیدواژه اساسی برای تحقق شعار است، گفت: از آنجاییکه حل مسائل مردم در استان باید جدی گرفته شود، جلساتی را برای این امر باید در نظر بگیریم و بدانیم که رمز موفقیت در کارها پیگیری است چرا که پیگیری یک موضوع فراسازمانی و یک اصل راهگشا است.

وی برنامه‌ریزی و ارائه گزارش همه سازمان های استان در جهت حمایت از تولید را ضروری عنوان کرد و گفت: هر دستگاهی باید برنامه های خود را برای حمایت از تولید بیان کند و در عین حال باید موانع تولید در هر بخشی برداشته شود تا شاهد رشد و شکوفایی استان باشیم.

پرهیز از حاشیه، ارتقا سلامت اداری، سالم سازی محیط ادارات از نظر اخلاقی، پرهیز از روزه خواری در ادارات، رعایت حجاب اسلامی در ادارات و پرهیز از برگزاری همایش های هزینه بر از دیگر درخواست های استاندار کرمانشاه از مدیران دستگاه های اجرایی استان بود.

استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش حوزه میراث فرهنگی و گردشگری را یکی از ظرفیت های مغفول مانده استان دانست و گفت: این بخش باید بیشتر مورد توجه قرار می گرفت و در آینده بیشتر از این ظرفیت استفاده خواهیم کرد و همچنانکه مردم مشاهده کردند پیام نوروزی امسال را در تکیه معاون الملک برای مردم استان قرائت کردم که نشان از اهمیت این موضوع است.

صحرایی با تاکید براینکه علاوه بر ظرفیت های این حوزه باید ممیزی ها و آسیب های این بخش هم دیده شود افزود: استفاده از تمام ظرفیت های گردشگری حق مردم است و ما هم وظیفه داریم خدمات و امنیت این بخش را تامین کنیم اما در چند روز اخیر در نقاطی از استان تجمعاتی با ترغیب گروه هایی شکل گرفت که حسابشان از مردم جداست و همه بدانند که اعتقادات اسلامی، حجاب و عفاف خط قرمز ما است.

استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه گروه هایی که مردم را آشکار و پنهان به شهادت می رساندند و ترور می کردند امروز با شیطنت به دنبال تضعیف شادی و نشاط مردم هستند، گفت: شکوفایی کرمانشاه در گرو اتحاد اقوام، گویش ها و مذاهب گوناگون است و امروز دشمنان همین اتحاد را نشانه گرفته‌اند تا ما را از رشد و توسعه بازدارند.

وی با اشاره به اینکه دعوت کننده به یک تجمع باید شناسنامه دار بوده و امنیت آن را تامین و عواقب این دعوت را بپذیرد گفت: اگر مجموعه‌ای می خواهد کار جمعی انجام دهد مانند همه دنیا باید ضوابط را بپذیرد و پاسخگو باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha