۲۴ اسفند ۱۴۰۲، ۲۲:۳۳
کد خبر: 85418628
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استانداردسازی اولویت دستگاه‌های اجرایی باشد

۲۴ اسفند ۱۴۰۲، ۲۲:۳۳
کد خبر: 85418628
استانداردسازی اولویت دستگاه‌های اجرایی باشد

اراک- ایرنا- استاندار مرکزی گفت: همه دستگاه‌های اجرایی و مرتبط با بحث استاندارد باید موارد تخلف را پیگیری کنند و معطل تصمیم‌های سازمان‌ها نمانند و استانداردسازی‌ها در اولویت قرار بگیرد.

به گزارش ایرنا، «فرزاد مخلص‌الائمه» روز پنجشنبه در شورای استاندارد استان مرکزی با بیان اینکه باید موارد تخلف صنایع آلاینده باید پیگیری شود، عنوان کرد: باید بازدید مجدد از بخش ساخت آندسازی شرکت ایرالکو انجام شود البته در ماه‌های اخیر اقدامات موثری در تسریع روند ساخت با پیگیری‌های انجام شده صورت گرفته است.

وی در خصوص آزمایشگاه مصالح ساختمانی بیان کرد: شهرداری باید برنامه زمان‌بندی تعیین و اقدام لازم را اعمال کند.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: دستگاه‌های ناظر نسبت به اجرای تکالیف قانونی و بررسی وضعیت استاندارد اقدام کنند.

مخلص‌الائمه تاکید کرد: استانداردها نیاز است حین انجام کار اعمال شود چراکه تمام بخش‌ها ماشین در حال حرکت هستند و امکان تعطیلی برای اعمال استاندارد نیست.

وی در خصوص کشتارگاه اراک عنوان کرد: ایجاد کشتارگاه صنعتی و رفع نواقص کشتارگاه موجود از گره‌های قدیمی این استان است و متاسفانه در سال‌های گذشته پیگیری‌های جدی صورت نگرفته است.

استاندار مرکزی ادامه داد: کشتارگاه کنونی اراک نواقص متعددی دارد البته پروسه زیر نظر دامپزشکی انجام و حتی نگرانی برای مردم نیست با این وجود از وضعیت کشتارگاه رضایت نداریم و باید اصلاح شود.

مخلص‌الائمه اظهار کرد: بر اساس پیگیری‌ها کشتارگاه کنونی به کشتارگاه نیمه صنعتی تبدیل و کشتارگاه کاملا صنعتی نیز در اراک راه‌اندازی خواهد شد.

وی در خصوص رفع موارد ناایمن محیط پارک‌ها و فضای سبز عنوان کرد: شهرداری‌ها باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن نسبت به بررسی موارد ناایمن و رفع نواقص اقدام کنند.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: باتوجه به ناایمنی ساختمان‌های قدیمی بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) و بیمارستان طالقانی اراک، این ساختمان‌ها باید ایمن سازی یا تخریب شوند.

مخلص‌الائمه تاکید کرد: درصورتی که شهرداری‌ها در این خصوص کاستی داشته باشند مورد تعقیب اداری از طریق استانداری و تعقیب قانونی از طریق مراجع قانونی قرار می‌گیرند.

وی در خصوص موتورخانه‌های صنعتی اظهار کرد: ایمن‌سازی موارد ناایمن باید زمان‌بندی تعیین و به واحدهای صنعتی ابلاغ شود.

وضعیت سه شرکت آلاینده مورد بررسی قرار گرفت

مدیرکل استاندارد استان مرکزی در رابطه با ارزیابی زیست محیطی سه شرکت ایرالکو، املاح معدنی املاح ایران و نیروگاه حرارتی شازند، تصریح کرد: وضعیت شرکت ایرالکو در این بررسی مورد ارزیابی قرار گرفت که نقاط ضعف آن شناسایی شد.

«سید سعید میرنظامی» ادامه داد: شرکت ایرالکو از سال ۱۳۸۶ می‌بایست نسبت به انتقال بخش آندسازی اقدام موثری انجام می‌داد که متاسفانه به دلیل عدم پیگیری دولت‌های قبلی این اقدام کماکان انجام نشده است و متاسفانه مکان در نظر گرفته شده برای انتقال اند تکمیل نشده است و در صورت ادامه روند سال‌های گذشته تا ۱۵ سال آینده نیز تکمیل نخواهد شد.

وی افزود: در خصوص خوداظهاری، این شرکت همکاری با اداره کل حفاظت محیط زیست داشته است اما همه موارد تنها از یک شرکت برای ارزیابی استفاده شده که در این رابطه پیشنهاد می‌شود شرکت ایرالکو از ۳۲۴ شرکت دارای مجوز دیگر برای این پروسه استفاده کند.

مدیرکل استاندارد استان مرکزی عنوان کرد: در خصوص دستگاه پایش نسبت به نصب اقدام شده است اما پایش به صورت مستمر انجام نمی‌شود.

میرنظامی بیان کرد: شرکت ایرالکو در خصوص ذخیره‌سازی پسماند اقدام مناسبی نداشته و پسماند این شرکت با وجود خطرات زیست محیطی به صورت غیر استاندارد در ورودی سایت جمع‌آوری می‌شود.

وی تاکید کرد: طبق ارزیابی انجام شده این شرکت از فیلترهای بروز استفاده نمی‌کند و باید فیلترها بروز شوند.

مدیرکل استاندارد استان مرکزی با بیان اینکه شرکت املاح معدنی ایران در دست بررسی است، در رابطه با نیروگاه حرارتی شازند نیز گفت: این صنعت در رابطه با تعهدات زیست محیطی عملکرد مناسبی داشته است اما در خصوص ایجاد آلایندگی ناشی از سوخت مازوت اقدامی نشده است که البته موضوع مربوط به کمبود سوخت در فصل سرما و در سطح ملی است.

میرنظامی ادامه داد: بر اساس ارزیابی های انجام شده پیشنهاد می‌شود در نیروگاه شازند سوخت سولفور زدایی شده که در کشتیرانی استفاده می‌شود تخصیص داده شود و پیشنهاد دوم مربوط به استفاده از فرصت نزدیکی پالایشگاه شازند به این صنعت و استفاده از گاز LPG است.

وی در رابطه با ساختمان های ناایمن نیر گفت: ۱۱۸ ساختمان دولتی ناایمن در استان شناسایی شده است که باید رفع خطر و نسبت به ایمن سازی اقدام کنند.

مدیرکل استاندارد استان مرکزی در خصوص ایمن سازی آسانسور ساختمان‌های دولتی بیان کرد: برای این منظور مهلت ۱۰ روزه برای ثبت تقاضای دریافت ایمنی آسانسور برای دستگاه‌های دولتی در نظر گرفته شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha