استان بوشهر آماده پذیرش میلیون ها گردشگر نوروزی است

بوشهر_ ایرنا_معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: زیرساخت های مناسب، آب و هوای خوب و تجربه مفید هم وطنان از حضور در این استان در کنار آمادگی کامل دستگاه های اجرایی و ساختارهای غیردولتی، شرایطی را رقم زده که پیش بینی می شود میلیون ها گردشگر در نوروز امسال وارد استان شوند.

به گزارش ایرنا، اکبر پورات روز پنجشنبه در جلسه ساماندهی سواحل استان بوشهر اظهار کرد: با توجه به فرا رسیدن تعطیلات نوروز و افزایش سفر در این ایام و در کنار آن ماه مبارک رمضان باید طبق سنوات گذشته در راستای ارائه خدمات بهتر به هموطنان و گردشگران و جلوگیری از خسارات جانی طبق برنامه ریزی های انجام شده توسط ستاد ساماندهی سواحل استان اقدامات لازم انجام گیرد.

وی افزود: همچنین براساس اعتبارات ستاد ساماندهی سواحل، حق الزحمه ناجیان غریق، تجهیزات امداد و نجات، همیار پلیس، آموزش ناجیان و اجرای برنامه های فرهنگی و اجتماعی در جهت جلوگیری از ساختارشکنی و ناهنجاری اخلاقی و نشاط اجتماعی مبتنی بر الگوی اسلامی و ایرانی در سواحل استان و مناطق گردشگری انجام شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر تصریح کرد: برنامه ریزی برای پیشگیری از تلفات انسانی و محافظت از امنیت جانی شناگران با استقرار و برقراری گشت های ثابت و سیار و هماهنگ با عوامل فراجا، ناجیان غریق و تیم های امدادی هلال احمر در نوار ساحلی به ویژه نقاط حادثه خیز و پرخطر به صورت شبانه روزی انجام شود.

پورات بیان کرد: غنی سازی اوقات فراغت گردشگران و مسافران با برگزاری جشنواره های فرهنگی و مسابقات ورزشی مورد توجه قرار گیرد.

وی عنوان کرد: ارائه خدمات و امکانات رفاهی، بهداشتی مناسب برای گردشگران به خصوص فراهم کردن محل های استقرار موقت، نمازخانه ها و سرویس های بهداشتی مورد تاکید است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر تاکید کرد: پایگاه امداد دریایی شهرستان گناوه تفاهم نامه انجام شده و کانکس نیز هر چه سریعتر در اختیار هلال احمر گذاشته و تمامی اعتبارات نجات غریق هم تا اوایل هفته آینده تخصیص داده می شود.

وی بیان کرد: فرمانداران، جلسه ستاد ساماندهی سواحل را تشکیل دهند و با آماده باش کامل، تصمیمات لازم و تقسیم کار مناسب داشته باشند.

پورات اظهار کرد: آخرین وضعیت شناگاه‌های سواحل استان تا اوایل هفته آینده مشخص و اطلاع رسانی شود و شهرداری و اداره بنادر و دریانوردی نیز در این زمینه همکاری و حمایت لازم داشته باشند.

وی افزود: شهرداری در بحث چادر مسافران نوروزی، اتاق اصناف، اماکن و فراجا در مورد روزه‌خواری به وظایف خودشان عمل کنند و اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری هم در خصوص منازل مبله با همکاری دادستانی و اماکن نظارت قوی داشته باشد.

پورات یادآور شد: لنج ها و قایق های تفریحی و جت اسکی ها با نظارت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی الزمات لازم را رعایت کنند و شهرداری نیز در راستای فضا سازی شهری کوشا باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: تمامی دستگاه های متولی با محوریت سپاه برنامه های فرهنگی و اجتماعی خود را برگزار کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha