آموزش و پرورش استان سمنان ظرفیت اسکان پنج‌‍ هزار و ۵۳۰ مسافر نوروزی دارد

سمنان - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: ظرفیت اسکان مسافران نوروزی در اماکن در اختیار این اداره‌کل دست‌کم پنج‌هزار و ۵۳۰ نفر است.

سیدجمال وزیری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تمامی کلاس‌های درس برای اسکان مسافران نوروزی با امکاناتی از جمله وسایل گرمایشی، تلویزیون و یخچال تجهیز شده و در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان اظهار کرد: ۱۳۲ مدرسه با ظرفیت یکهزار و ۱۰۶ کلاس آماده اسکان و ارایه خدمات به مسافران نوروزی در این استان است.

وی ادامه داد: ظرفیت پذیرش هر کلاس پنج نفر است و با توجه به یکهزار و ۱۰۶ کلاس، ظرفیت اسکان در اماکن در اختیار آموزش و پرورش استان سمنان به پنج‌هزار و ۵۳۰ نفر می‌رسد.

وزیری با بیان اینکه ۴۲ نمازخانه مدارس نیز برای اسکان مسافران مجهز شد، اضافه کرد: تعدادی سالن ورزشی برای اسکان اضطراری مسافران پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه عوامل اجرایی طرح اسکان آموزش و پرورش استان سمنان ۲۸۸ نفر هستند، ادامه داد: نحوه اخذ پذیرش و ذخیره (رزرو) محل اسکان به طور اینترنتی از طریق سامانه اسکان فرهنگیان کشور است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان خاطر نشان کرد: ۱۴ پایگاه ستاد اسکان در نقاط مختلف استان فعال است.

وی با بیان اینکه پذیرش مسافران در مدارس پس از پایان فعالیت تحصیلی (۲۸ اسفند) انجام می‌شود، گفت: پذیرش مسافران غیرشاغل فرهنگی نیز در این بازه زمانی در دستور کار است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، استان سمنان دارای بیش از یک هزار و ۸۳۳ اثر تاریخی، فرهنگی، طبیعی و معنوی شناسایی شده است که ۸۶۸ اثر از این تعداد در فهرست آثار ملی ثبت شده قرار دارد.

این خطه با توجه به تنوع اقلیمی، موقعیت جغرافیایی و قرارگیری در مسیر زائران امام رضا (ع) ظرفیت خوبی برای جذب گردشگران نوروزی دارد و تلاش مسوولان برای ایجاد شرایطی است تا گردشگران این استان را به عنوان مقصدی برای سفر انتخاب کنند.

استان سمنان با نام‌های تاریخی دیار قومس و دارالمرحمه و با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است که با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

گردشگران می‌توانند با طی مسیر در حدود ۲۲۰ کیلومتر از پایتخت کشور، ۵۸۶ کیلومتر از اصفهان، ۲۸۲ کیلومتر از قم، ۳۳۸ کیلومتر از گلستان، ۲۰۰ کیلومتر از مازندران و ۶۷۴ کیلومتر از خراسان رضوی خود را به سمنان مهد تاریخ و عرفان برساند، این مزیت و موقعیت جغرافیایی در کنار معرفی جادبه‌های استان سمنان باید به نحوی معرفی شود تا هموطنان این استان را به عنوان مقصدی برای گردشگری برگزینند و ایالت قومس از معبر به مقصد سفرهای نوروزی تبدیل شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha