اسلام‌آباد قدردان ایران در تامین امنیت اتباع پاکستانی است

اسلام‌آباد - ایرنا - سخنگوی وزارت خارجه پاکستان در واکنش به ربایش سه تبعه این کشور توسط قاچاقچیان انسان در جریان سفر به ایران، از اقدام جمهوری اسلامی ایران برای آزادی این افراد و تامین امنیت اتباع پاکستانی قدردانی کرد.

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار ایرنا، ممتاز زهرا امروز در نشست خبری هفتگی خود در اسلام‌آباد در پاسخ به سوالی اظهار داشت که سه شهروند پاکستانی برای سفر زیارتی در ایران حضور داشتند که به دام عناصر قاچاق انسان افتاده و با پیگیری‌های انجام شده و اقدامات فوری مسوولان این کشور، از چنگ آدم ربایان آزاد شدند.

وی با تمجید از همکاری مستمر و سازنده جمهوری اسلامی ایران، افزود که ما قدردان اقدامات مسوولان این کشور در تامین امنیت زائران پاکستانی هستیم.

ممتاز زهرا گفت: پاکستان به توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران در برخورد با مسائل غیرقانونی اطمینان کامل دارد.

پاکستان اوایل اسفند ماه سال جاری اعلام کرد که این کشور با همکاری جمهوری اسلامی ایران موفق به انهدام یک باند قاچاق انسان، بازداشت چهار پاکستانی و نجات دو تبعه ربوده شده این کشور به کمک نیروهای امنیتی ایران شده است.

اسلام‌آباد سیاست بلوک بندی را غیرسازنده می‌داند

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در بخشی دیگر از اظهارات امروز خود درخصوص سخنان نخست وزیر این کشور درباره روابط با آمریکا و اینکه پاکستان به هیچ سیاست بلوک بندی ملحق نخواهد شد، گفت که داشتن روابط خوب با همه کشورها اولویت کلیدی کشورش در حوزه سیاست خارجی است.

وی با اشاره تلویحی به تقابل آمریکا با چین در منطقه، تاکید کرد: اسلام‌آباد سیاست بلوک بندی را ناسالم و غیرسازنده می داند که هیچ کمکی به حل اختلافات نمی کند.

ممتاز زهرا افزود: پاکستان در منطقه آسیا و اقیانوسیه به جای رقابت و تقابل، از صلح و تعامل حمایت می‌کند لذا همه کشورها باید اختلافات خود را به صورت مسالمت آمیز حل و فصل کنند.

شورای امنیت مقامات اشغالگر اسرائیل را پاسخگو کند

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان در واکنش به تداوم جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم بی دفاع غزه و تشدید حملات به آوارگان در ماه مبارک رمضان، گفت: حمله روز گذشته نیروهای اشغالگر اسرائیل به مرکز امدادرسانی وابسته به آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) وحشیانه بود.‌

وی با ابراز نگرانی عمیق نسبت به عمق فاجعه انسانی در نوار غزه، خواستار نقش آفرینی جامعه جهانی برای توقف جنایات رژیم اسرائیل و برقراری فوری آتش بس در غزه شد.

ممتاز زهرا ادامه داد: رویکرد ظالمانه رژیم اشغالگر اسرائیل مبنی بر کشتار عامدانه فلسطینیان و تداوم ساخت و سازهای غیرقانونی در کرانه باختری است، از این رو پاکستان از شورای امنیت سازمان ملل مطالبه می‌کند که مقامات ان رژیم را پاسخگو کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha