۲۴ اسفند ۱۴۰۲، ۹:۰۹
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85418201
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وزش باد زنجان را فرا می‌گیرد

۲۴ اسفند ۱۴۰۲، ۹:۰۹
کد خبر: 85418201
وزش باد زنجان را فرا می‌گیرد

زنجان - ایرنا - کارشناس پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت: طبق نقشه‌های هواشناسی،‌ آسمان ابری به همراه وزش باد برای استان پیش بینی می‌شود که این وضعیت تا عصر جمعه ادامه می‌یابد.

مرتضی قدیمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:‌ از عصر جمعه به تدریج سامانه دیگری وارد استان می شود که به سبب آن پوشش ابرها افزایش می یابد و این سامانه تا اواخر وقت شنبه با بارشهای پراکنده باران به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

وی یادآور شد: بر اثر فعالیت این سامانه همچنین بارش پراکنده برف در ارتفاعات را شاهد خواهیم بود و روز شنبه هفته آینده سرعت وزش باد نیز افزایش می یابد.

قدیمی اظهار داشت:‌ افزایش سرعت باد موجب وقوع کولاک برف به خصوص در گردنه های استان خواهد شد و روزهای یکشنبه تا ظهر دوشنبه هفته پیش رو به طور موقت فعالیت این سامانه فروکش می کند و آسمان صاف تا قسمتی ابری می شود.

وی با بیان اینکه از عصر دوشنبه دوباره ورود سامانه بارشی را به استان انتظار داریم، گفت:‌ برای روزهای آینده به لحاظ دمایی انتظار نوسانات قابل توجهی را نداریم و روزهای شنبه و یکشنبه دمای هوا به طور نسبی کاهش خواهد یافت.

قدیمی افزود:‌ طی شبانه روز گذشته خیرآباد با منفی پنج درجه کمترین و چورزق با ۲۴ درجه بیشترین دما را ثبت کردند و دمای فعلی شهر زنجان نیز یک درجه ثبت شده که نسبت به روز گذشته در همین ساعت ۲ درجه افزایش یافته است.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای شهرهای استان، گفت: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان یک و ۱۷ درجه، ابهر منفی یک و ۱۴ درجه، خرمدره صفر و ۱۵ درجه، آب‌بر هفت و ۲۰ درجه، قیدار ۲ و ۱۵ درجه، سلطانیه منفی یک و ۱۷ درجه و ماهنشان سه و ۱۹ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر طی ۱۲ ساعت مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha