معاون وزیر فرهنگ: سال ۱۴۰۳ بر رونق اقتصادی هنرمندان تمرکز می‌کنیم

تهران- ایرنا- معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امسال تمرکز ما بر سند تحول هنری، افزایش بودجه هنر و رونق اقتصادی هنرمندان است.

محمود سالاری در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا اظهار داشت: بعد از عبور از اتفاق‌هایی که در اواسط سال ۱۴۰۱ در کشور رخ داد، دوباره موتور فرهنگ و هنر راه افتاده و دقیق مرور کنیم اتفاق‌های مبارکی در سال ۱۴۰۲ شاهد بودیم.

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: سال گذشته جشنواره‌های فرهنگی و هنری به خوبی برگزار شد؛ که مورد استقبال گروه های مختلف جامعه و خانوادها قرار گرفت؛ جشنواره‌های فجر و دیگر جشنواره‌ها از قبیل کودک و نوجوان، موسیقی جوان و تجسمی جوان، همچنین جشنواره عروسکی که با دبیری هادی حجازی‌فر برگزار شد، در عین حال اتفاق‌های خیلی خوبی را در سالن‌های تئاتر و موسیقی شاهد بودیم.

سالاری ادامه داد: از طرفی فعالیت گالری‌ها پررونق پیش رفت و در مجموع، خداوند را برای تمام عنایت‌هایی که در سال ۱۴۰۲ به ما و همکاران، اهالی فرهنگ و هنر داشت شاکر هستیم.

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: مهمترین دستاوردی که امور هنری وزارت فرهنگ داشت، همدلی و حضور هنرمندان و رونق اقتصادی برای هنرمندان بود که یکی از مهمترین شاخص‌های ارزیابی فعالیت‌های هر بخش هنری و فرهنگی است.

معاون وزیر فرهنگ: سال ۱۴۰۳ بر رونق اقتصادی هنرمندان تمرکز می‌کنیم

سند موسیقی دستاوردهای مهم سال ۱۴۰۲

سالاری گفت: سال ۱۴۰۲ مقدار زیادی توانستیم بعد از آن انجمادی که چند ماه سال قبل از آن وجود داشت کار را به پیش ببریم. اما به جز رویدادهای فرهنگی و نمایشگاهی، تدوین سند تحول هنر و تدوین سند ملی موسیقی دستاوردهای مهمی بود.

معاون امور هنری وزارت فرهنگ اظهار داشت: اکنون می توان تصور کنیم که موسیقی کشور روی ریلی قرار گرفته است که بتواند تا انتهای مسیر پیش برود و به جاهای خوب در عرصه ملی و بین المللی برسد.

وی درباره برنامه های سال ۱۴۰۳ خاطرنشان کرد: برای امسال برنامه‌های منسجمی تدوین و بر اساس سند تحول هنر عملیات‌هایی تعریف شده است که بر این اساس، وظایف بخش‌های مختلف احصاء و ابلاغ شده است؛ این که هر کسی با چه مجموعه‌ای باید همکاری کند دقیقا مشخص شده است.

سالاری تاکید کرد: امسال بیشتر فعالیت و تمرکز ما روی افزایش بودجه هنر در بودجه و رونق اقتصادی هنرمندان است؛ اگر کار هنرمندان رونق پیدا کند چرخ اقتصاد هنر نیز راه می‌افتد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha