نعمت‌پور: برای گرایی فرصتی در نظر می‌گیریم/ ضربه فنی قهرمان المپیک یک اتفاق بود

تهران- ایرنا- مربی تیم ملی کشتی فرنگی گفت: نتایج ملی‌پوشان در جام‌های وهبی امره ترکیه و نیکولای پتروف بلغارستان قابل قبول بود و باخت گرایی در فینال روی یک اتفاق رقم خورد.

به گزارش صبح جمعه ایرنا، رقابت کشتی جام نیکولای پتروف بلغارستان در حالی ۱۸ تا ۲۱ اسفند ماه برگزار شد که برای تیم کشتی فرنگی ایران محمد ناقوسی در وزن ۸۲ کیلوگرم، غلامرضا فرخی در وزن ۷۷ کیلوگرم و امیررضا اکبری در وزن ۹۷ کیلوگرم به مدال طلا رسیدند. محمدرضا گرایی در وزن ۷۲ کیلوگرم صاحب مدال نقره شد. در بخش رده بندی تیمی نیز کشتی فرنگی ایران با ۱۱۷ امتیاز به عنوان سوم رسید.

طالب نعمت‌پور، مربی تیم ملی کشتی فرنگی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تیم کشتی فرنگی در ۲ رویداد وهبی امره ترکیه و بلغارستان شرکت کرد که با توجه به سطح کیفی رقابت‌ها نفرات جوان اعزام شدند. در بلغارستان محمدرضا گرایی به عنوان مطرح‌ترین چهره حضور داشت و مابقی نفرات از جوانان انتخاب شده بودند. در جام وهبی امره نیز تعدادی از نفرات مطرح حضور داشتند.

وی با اشاره به اینکه ترکیب نهایی کشتی فرنگی برای قهرمانی آسیا تا چند روز آینده مشخص خواهد شد، گفت: اردوی تیم ملی کشتی فرنگی ۲۶ اسفند ماه برگزار خواهد شد و پس از این اردو نفرات قهرمانی آسیا و گزینشی المپیک آسیایی مشخص خواهند شد.

مربی تیم ملی کشتی فرنگی در خصوص کاپیتان تیم ملی این راهم گفت: محمدعلی گرایی یکی از بهترین فرنگی‌کاران در وزن ۷۷ کیلوگرم است، البته با توجه به در پیش بودن المپیک بنا داریم تا از داشته‌های خود به بهترین روش استفاده کنیم. با توجه به شرایط موجود بناست شانسی را برای او قائل شویم.

نعمت‌پور به درگیری محمدرضا مختاری ملی‌پوش کشورمان در وزن ۷۷ کیلوگرم نیز گفت: من به عنوان مربی به همراه تیم به بلغارستان رفتم و در این خصوص تاکنون صحبتی را با کادرفنی تیم ملی نداشتم. در این رقابت‌ها با توجه به شرایطی که پیش آمد محمدرضا مختاری و حریف ترک‌تبار او با نظر نماینده اتحادیه جهانی دیسکالیفه (حذف از مسابقات) شدند. در خصوص اینکه شانس برای حضور او در تیم وجود دارد یا خیر، بستگی به تصمیم کمیته فنی و انضباطی فدراسیون دارد که در جریان نهایی آن نیستم. در حال حاضر مختاری با نظر کمیته انضباطی تعلیق شده است.

وی در خصوص عملکرد محمدرضا گرایی در جام نیوکلای پتروف بلغارستان توضیح داد: محمدرضا در این مسابقات با توجه به شرایط ذهنی و فنی کشتی‌های خوبی گرفت. در خصوص ضربه فنی گرایی در دیدار فینال، او حریف خود را در دور مقدماتی با هشت امتیاز شکست داد. البته شکست او در فینال روی یک اتفاق رقم خورد و در نهایت گرایی به مدال نقره بسنده کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha