۲۳ اسفند ۱۴۰۲، ۱۶:۰۸
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 85417790
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

لاوروف: «غرب جمعی» سیستم امنیتی اروپا را نابود کرده است

تهران-ایرنا- وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد که «غرب جمعی» در آرزوی شکست مسکو در جنگ با اوکراین، سیستم امنیتی اروپا را نابود کرده است.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری تاس، سرگئی لاوروف روز چهارشنبه با اشاره به اظهارات اخیر امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه مبنی منتفی نبودن احتمال اعزام نیروهای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به اوکراین، گفت: کشورهای غربی همچنان در فکر شکست روسیه هستند.

وی گفت: غرب جمعی در نهایت سیستم امنیتی اروپا را نابود کرده است، زیرا وسواس فکری برای تحمیل یک شکست راهبردی به روسیه دارد. برای اثبات این امر کافی است به سخنانی مکرون و دیگر مقام های اروپایی اشاره کنیم.

لاوروف دشمنی با روسیه را بخشی از سیاست غرب دانست و خاطر نشان کرد: غرب همواره خواستار برهم زدن فرآیند دموکراسی در کل سیستم روابط بین‌الملل بوده و در واقع جنگ اوکراین به این هژمونی پایان داده است.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه گفت: ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در نشست اخیر خود با تاکر کارلسون روزنامه‌نگار آمریکایی، این موضوع را به تفصیل مورد بحث قرار داد و این موضوع را بار دیگر در مصاحبه‌اش با دیمیتری کیسلیوف، مدیرکل رسانه‌های روسیه تکرار کرد.

به گزارش ایرنا، رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha