چالش‌ها مانع صعود تیم لیموندیس فارس به مرحله پایانی لیگ برتر بسکتبال نشد    

شیراز - ایرنا - تیم لیموندیس فارس که سال نخست خود را در مسابقات لیگ برتر بسکتبال مردان تجربه می کرد با وجود چالش هایی که برخی افراد محدود برای این تیم به وجود آوردند با قرار گرفتن درجمع هشت تیم به مرحله پایانی(‌ پلی آف )‌ این مسابقات صعود کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا بیستم تیرماه ۱۴۰۲ بود که خبر لیگ برتری شدن بسکتبال فارس با حمایت دکتر ایمانیه استاندار و مدیر کل وقت ورزش و جوانان فارس موجی از خوشحالی برای علاقه مندان به این رشته به وجود آورد چرا که سالها از لیگ برتر دور بود.

پس از واگذاری امتیاز تیم دوم مهرام تهران به فارس، این استان در لیگ برتر بسکتبال با نام لیموندیس شیراز پس از چندین سال دوری شرکت کرد.

‌چوب لای چرخ

انتقال این تیم به شیراز موجب شد فارس پس از سالها دربالاترین رده مسابقات باشگاهی در کشور حضور یابد هر چند ابتدا برخی افراد در راه شکل گیری این تیم سنگ اندازی و جوسازی کردند اما مدیران این باشگاه و پیشکسوتان بسکتبال فارس که تعدادشان زیاد است با شناختی که ازبسکتبال فارس داشتند اجازه ندادند آنها به اهداف خود برسند چرا که نمی خواستند سرنوشت تیم لیموندیس هم به سرنوشت تیم های ب آ، لوله سبز و پگاه که روزگاری در لیگ برتر حضور داشتند، دچار شود.

حفظ تیم در لیگ برترهدف باشگاه لیموندیس برای سال اول بود

سرمربی تیم لیموندیس فارس چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت:‌ با توجه به بودجه معقولی که داشتیم برنامه باشگاه برای سال اول حفظ تیم در سوپر لیگ بود چرا که فارس سال ها از داشتن تیم در لیگ برتر محروم بود.

چالش‌ها مانع صعود تیم لیموندیس فارس به مرحله پایانی لیگ برتر بسکتبال نشد    

بخشی از بودجه هزینه زیر ساخت شد

محمدرضا اسلامی ادامه داد:‌ بخش عمده نیاز ما به زیر ساخت ها در شیراز بود برای همین بیش از ۱۵ تا ۲۰ درصد از بودجه ای که برای جذب بازیکن و تیم داری داشتیم معطوف به هزینه زیر ساخت ها در شیراز شد، خوشبختانه در این مسیر دانشگاه آزاد کمک خوبی کرد و با همراهی اداره کل ورزش و جوانان و پشتیبانی معنوی دکتر ایمانیه استاندار فارس اتفاق خوبی رقم خورد و در بحث زیر ساخت مشکلی نداشتیم و سالن برای مسابقه و تمرین همه چیز خوب بود.

وی اضافه کرد: با توجه به بودجه ای که داشتیم در لیگی که طی ۱۰ سال گذشته سخت ترین لیگ های ایران بود، نتایج خوبی گرفتیم چرا که تیم هایی که برای قهرمانی بسته شده بودند افزون بر ۸۰۰ میلیارد ریال هزینه کردند و بودجه تیم ما بسیار کم بود طوری که این بودجه حتی کفاف گرفتن یک بازیکن ملی پوش هم نمی داد.

جوانترین تیم؛ نتایج خیره کننده

مربی تیم ملی بسکتبال ایران اظهار کرد:‌ با این حال با همین بودجه ۲۵ بازیکن جذب کردیم که بخشی ازآن را بازیکنان بومی با کمترین قرار داد تشکیل می دادند که ۵۰ در صد کل تیم جوان بودند و برای نخستین بار لیگ برتر را تجربه می کردند،بازیکنانی با ۱۷ سال سن داشتیم و مسن ترین بازیکنان ما هم ۳۲ ساله بودند که ۲ نفر بیشتر نداشتیم.

چالش‌ها مانع صعود تیم لیموندیس فارس به مرحله پایانی لیگ برتر بسکتبال نشد    

اسلامی اضافه کرد:‌ هیچ کس از تیم با توجه به بودجه و نفراتی که داشتیم توقع زیاد نداشت ضمن اینکه یک بازیکن خارجی ما در نیم فصل از دست دادیم و در ادامه هم دیگر بازیکن خارجی ما مصدوم شد و چندین هفته او را در خدمت نداشتیم اما با این تفاسیر نتایجی که به ویژه در برابر تیم های مطرح و بزرگ کسب کردیم خوب بود و تیم هایی را هم که حریف جدی نبودند به راحتی شکست دادیم.

وی گفت: نتایج ما در دور برگشت بسیار خوب بود که پنج برد داشتیم و تیم ذوب آهن اصفهان هم که نایب قهرمان لیگ بود را در خانه اش شکست دادیم در نهایت نتایج در برابر تیم هایی که ملی پوش و بازیکنان خوب خارجی داشتند، خیره کننده بود.

حریف سرسختی در مرحله پلی آف برای حریفان خواهیم بود

سرمربی تیم لیموندیس با اظهار اینکه در مرحله حذفی ( پلی آف)‌ حریف سر سختی برای تیم ها خواهیم بود، ‌افزود: صعود به این مرحله که از ۱۹ فروردین ماه ۱۴۰۳ شروع می شود انگیزه بازیکنان ما را مضاعف کرده و امیدوار هستیم بازیهای قابل قبولی را به نمایش بگذاریم ضمن اینکه تمرینات تیم را تا چهارم فروردین ماه سال آینده تعطیل کردیم هر چند به بازیکنان گفته ایم تمرینات انفرادی خود را انجام دهند.

اسلامی افزود:‌ مدیران باشگاه باید به این فکر باشند که برای فصل بعد تکلیف تیم را مشخص کنند و فرقی هم نمی کند که چه شخصی سر مربی تیم باشد و همه تلاش ما این است تیم لیموندیس در ادامه مسابقات موفق باشد.

شهردار شهر صدرا به سالن نیامد

وی گفت:‌ فرصت بسیار خوبی برای شیراز به وجود آمد تا علاقه مندان به این رشته که در بین آنها افراد کم سن و سال و مسن بودند با خانواده این مسابقات را از نزدیک تماشا کنند چرا که بهترین بازیکنان خارجی و ملی پوش به شیراز آمدند و موجب رونق بسکتبال فارس شدند برای همین هم انتظار داشتیم اعضای شورای شهر و شهردار صدرا و دیگر مسئولان استان فارس بیایند بازیهای این تیم را تماشاکند که این امر محقق نشد.

اسلامی بیان کرد:‌ شیراز شایستگی داشتن یک تیم خوب در لیگ برتر را دارد برای همین انتطار حمایت بیشتری داریم و مردم مهربان فارس لیاقت داشتن تیمی مقتدر را دارند.

نقاط ضعف و قوت لیگ

سر مربی تیم لیموندیس فارس در پاسخ به این پرسش که نقاط ضعف و قوت رقابت های لیگ برتر را چگونه ارزیابی می کنید،‌اظهار کرد:‌ نقاط ضعفی که بیشتر مارا اذیت کرد در برخی هفته ها چون بازیها نسبت به هم نزدیک می شد خیلی از سفرها مجبور بودیم با ۲ پرواز خود را به محل مسابقه برسانیم که کار ما را سخت تر می کرد اما ازنظر کیفی لیگ به مراتب از هفت سال اخیر کیفیت خوبی داشت و تیم ها با بازیکنان خوب خارجی که تعدادشان زیادبود شرکت کردند برای همین پر چالش بود.

اسلامی از حمایت رسانه ها هم تشکر کرد و گفت :‌ رسانه های فارس از تیم این استان خوب حمایت کردند که جای قدر دانی دارد.

به گزارش ایرنا در مرحله نخست مسابقات لیگ برتر بسکتبال مردان ۱۲ تیم شرکت داشتند و به صورت رفت و برگشت با هم بازی و در نهایت هشت تیم به مرحله پلی آف صعود کردند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha