۲۴ اسفند ۱۴۰۲، ۷:۳۷
کد خبرنگار: 979
کد خبر: 85417698
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۶ پرونده تخلف معدنی سبزوار به مراجع قضایی ارجاع شد

سبزوار- ایرنا- رییس اداره صنعت، معدن و تجارت سبزوار گفت: ۳۶ مورد برداشت غیرمجاز مواد معدنی در پهنه های معدنی این شهرستان امسال  برای برخورد و احقاق حقوق دولتی به مراجع قضایی معرفی شده است. 

حسین شریعتمدار تهرانی روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: نظارت بر محدوده‌های اکتشافی معادن و بهره‌برداری از معادن یکی از وظایف مجموعه صنعت، معدن و تجارت است.

وی تصریح کرد: در همین راستا از ابتدای امسال ۱۳۸ مورد بازدید نظارتی از محدوده های معدنی منطقه سبزوار صورت گرفته و گزارش میزان برداشت واقعی آن توسط بهره برداران تنظیم شده است.

شریعتمدار تهرانی گفت: همچنین ۳۸ مورد بازدید مشترک با ادارات و دستگاه های مرتبط از جمله منابع طبیعی، راه و شهرسازی، محیط زیست و نظام مهندسی معدن از پهنه های معدنی سبزوار انجام شده است.

وی افزود: شهرستان سبزوار از قطب‌های معدنی استان خراسان رضوی است که توسعه واحدهای فرآوری در این بخش اهمیت بالایی دارد و در این راستا طی سالیان اخیر، واحدهای فرآوری کنسانتره کرومیت و تیتانیوم در این منطقه ایجاد شده است.

شریعتمدار تهرانی افزود: همچنین طرح راه اندازی شهرک صنایع معدنی در بخش "روداب" سبزوار، با هدف جلوگیری از خام فروشی، ایجاد ارزش افزوده، افزایش بهره وری و رشد تولید صنعتی معدنی در حال پیگیری است.

به گزارش ایرنا، تاکنون پروانه بهره‌برداری حدود ۸۰ معدن با انواع کانی‌های فلزی و غیرفلزی شامل کرومیت، منگنز، سنگ آهک، آلومینیوم، انواع سنگ‌های ساختمانی و سنگ لاشه در سبزوار صادر شده است..

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha