استاندار کرمان: ساخت بیمارستان جایگزین شفا تسریع شود

کرمان - ایرنا - استاندار کرمان با تاکید بر تسریع در ساخت بیمارستان جایگزین شفا گفت: بار اصلی ساخت این بیمارستان بر دوش ظرفیت‌های دانشگاه است، لذا کار را متوقف و معطل نکنیم و فروش اموال نیز باید سریع پیش رود.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کرمان، محمدمهدی فداکار روز چهارشنبه در نشست مجمع سلامت استان کرمان با موضوع جوانی جمعیت و برنامه‌های ملی سلامت روان و شعار استانی تولید و عرضه نان کامل افزود: باید همت را روی ساخت بیمارستان جایگزین شفا گذاشت و برای فروش و تغییر کاربری سریع تر کار شود.

وی اظهار داشت: شهرداری در حوزه سلامت و درمان تعهداتی دارد که باید حداکثر ارزش‌افزایی در این زمینه صورت گیرد.

استاندار کرمان با بیان اینکه استفاده از ظرفیت شرکت‌های اقتصادی در حوزه سلامت باید به مطالبه اجتماعی تبدیل شود تصریح کرد: در مسئله جمعیت فقط بحث اقتصادی مطرح نیست، زیرا بسیاری از افراد با وجود داشتن شغل و درآمد، اما ازدواج نکرده‌اند.

وی گفت: تولید محتوای فرهنگی در بحث ازدواج و جوانی جمعیت مهمتر است و نکته مهمی برای پیش بردن فعالیت‌هاست، لذا به هر حوزه‌ای باید جداگانه پرداخته شود و در کنار مباحث اقتصادی، حوزه فرهنگی، اجتماعی و سلامت نیز باید با هم دیده شوند.

فداکار در خصوص معادن و مواد قانونی ماده ۲۸ گفت: اگر ظرفیت قانونی در بودجه وجود داشته و نقض نشده باشد از آن ظرفیت استفاده می‌کنیم.

وی ادامه داد: درآمدهای ناشی از حقوق معادن مشخص است، ۱۵ درصد درآمد معادن سهم حقوق دولتی است که وقتی در جدول بودجه قرار گیرد سهم استان به یک و نیم درصد می‌رسد، لذا عملا چیزی دست استان‌ها را نمی‌گیرد.

فداکار با تاکید بر اینکه موضوع های متناسب به وضعیت کارها مشخص و هر دستگاهی وظیفه خود را در بحث جمعیت انجام دهد، گفت: موضوعات متناسب‌سازی و وظایف دستگاه‌ها مشخص شود، تنظیم آنها خیلی از مشکلات را حل خواهد کرد و ضرورتی برای افزایش هزینه‌ها نیز نخواهد بود.

استاندار کرمان به طرح سراج (سلامت روانی و اجتماعی) نیز اشاره و تصریح کرد: طبق جدول ارزیابی این طرح پژوهشی خوب است که بخشی از آن کاملا در قرارگاه فرهنگی قابل بحث است، بخشی که مربوط به خانواده بوده به طور کامل تامین برآورد شود و طرح در اختیار معاون سیاسی قرار گیرد تا بتوانیم تامین منابع کنیم.

فداکار همچنین استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌ها را مهم دانست و افزود: در خصوص صنایع و معادن مطالعه خوبی انجام شده و جدی پیگیری شود تا بتوانیم از ظرفیت شرکت‌ها برای درمان استفاده کنیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بار عمده درمان به سمت مرکز استان کرمان است، افزود: مداوای خیلی از بیماری‌ها مانند سرطان در شهرستان‌ها امکان پذیر نیست، لذا باید کرمان به طور جداگانه دیده شود.

فداکار گفت: مشکلات درمانی شرکت‌های معدنی و صنعتی باید بر اساس اثرگذاری آنها بر سلامت تقسیم‌بندی و تفکیک و به شرکت‌ها ارائه شود.

وی ادامه داد: طرح سلامت باید تبدیل به یک مطالبه اجتماعی از ظرفیت شرکت‌ها شود، شرکت‌ها در حوزه درمان سرمایه‌گذاری می‌کنند و محفوظ خواهد ماند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha