واگذاری سرخابی‌ها به کجا رسید؟/ ماجرای کسر یک میلیونی از حساب بازنشستگان

تهران- ایرنا-سخنگوی دولت در حاشیه جلسه هیات دولت درباره آخرین وضعیت واگذاری استقلال و پرسپولیس اعلام کرد: دولت با واگذاری سرخابی‌ها به ۲ بانک خصوصی موافق است و مذاکرات اولیه برای این واگذاری نیز صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت ایرنا، نشست هیات دولت امروز - ۲۳ اسفند ۱۴۰۲- به ریاست «آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی» در ساختمان پاستور برگزار شد. به گفته «علی بهادری جهرمی» این جلسه به صورت فوق‌العاده و طولانی مدت برگزار شد تا هم مصوبات ضروری سال ۱۴۰۲ به تصویب برسد و هم گزارش دستگاه‌ها در مورد تحقق شعار سال مورد بررسی و استماع قرار گیرد.

در آخرین جلسه هیات دولت در سال ۱۴۰۲، رئیس جمهور در جلسه هیات دولت از وزرا و مسئولان اقتصادی دولت خواست عطف به شعار سال، گزارشی از مجموعه اقدامات صورت گرفته از سوی دولت در زمینه مهار تورم و رشد تولید تهیه و ارائه کنند.

آیت‌الله رئیسی همچنین با اشاره به سخنان حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب درباره ضرورت پرهیز از ستیزگری‌های دشمن‌پسند، همه مسئولان و ارکان نظام را مخاطب این سخنان دانست و تصریح کرد: تلاش مسئولان برای عملی شدن این رهنمود و تمرکز بر وحدت و انسجام در دولت و مجلس و پرهیز از اختلاف و ستیزه‌گری و جبهه‌بندی، از رموز اصلی موفقیت در مسیر رفع مشکلات مردم و پیشرفت کشور است.

وی در ادامه با ضروری دانستن توجه به آرامش ذهنی مردم و آثار اجتماعی تصمیمات و اقدامات دستگاه‌های دولتی، توجه بیشتر به تهیه پیوست‌های فرهنگی و رسانه‌ای برای تصمیمات و اقدامات دستگاه‌ها و همچنین اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از آثار سوء احتمالی تصمیمات را خواستار شد.

واگذاری استقلال و پرسپولیس به ۲ بانک غیردولتی؛ شاید چند روز دیگر

واگذاری سرخابی‌ها به کجا رسید؟/ ماجرای کسر یک میلیونی از حساب بازنشستگان

سخنگوی دولت با اعلام اینکه مذاکرات اولیه با ۲ بانک غیردولتی برای واگذاری استقلال و پرسپولیس صورت گرفته است، گفت: توافق شد وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی در این خصوص مذاکراتی را با هیات‌های عامل بانک‌ها داشته باشند و پیش بینی می‌کنیم در چند روز آتی به توافق با این ۲ بانک غیر دولتی برسیم.

بهادری جهرمی با تاکید بر اینکه استقلال و پرسپولیس سرمایه‌های ملی هستند، ابراز امیدواری کرد که شاهد بازی خوب دو باشگاه در دربی ۱۰۳ پایتخت باشیم.

۵ گیگابایت اینترنت رایگان برای عید نوروز و ماه رمضان؛ ارایه ۶۰ درصدی خدمات در پنجره هوشمند

واگذاری سرخابی‌ها به کجا رسید؟/ ماجرای کسر یک میلیونی از حساب بازنشستگان

عیسی‌زارع‌پور در جمع خبرنگاران از عیدانه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای مردم ایران خبر داد و گفت: بسته اینترنت ۵ گیگابایتی رایگان به مناسبت عید نوروز و ماه رمضان به مردم اختصاص پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ در حوزه پنجره هوشمند اتفاق خوبی افتاد و در حال حاضر بیش از ۶۰ درصد خدمات از این طریق ارائه می‌شود البته براساس قانون قرار بود ۱۰۰ درصد خدمات ارائه شود اما اینکار صورت نگرفت.

اوجی: مشکلی در تأمین بنزین تعطیلات نوروزی نداریم؛ آمادگی ۴۴۰۰ جایگاه سوخت

واگذاری سرخابی‌ها به کجا رسید؟/ ماجرای کسر یک میلیونی از حساب بازنشستگان

وزیر نفت با تاکید بر اینکه مشکلی در تأمین بنزین تعطیلات نوروزی نداریم، گفت: هر چند همه جایگاه‌ها مجهز به کارت سوخت است با این‌حال اولویت با کارت افراد است.

وی افزود: کارت سوخت جایگاه‌ها برای مواقع اضطراری و به منظور استفاده افرادی است که کارت سوخت خود را گم یا فراموش کرده‌اند.

اوجی به هموطنانی که قصد مسافرت دارند توصیه کرد، کارت سوخت خود را همراه داشته باشند ولی با این‌حال کارت سوخت در همه جایگاه‌ها تدارک دیده شده است.

سال ۱۴۰۲؛ سال طلایی عرصه فرهنگ و هنر

واگذاری سرخابی‌ها به کجا رسید؟/ ماجرای کسر یک میلیونی از حساب بازنشستگان

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه سال ۱۴۰۲ برای حوزه فرهنگ، هنر و رسانه سال خاصی بود، تصریح کرد: کشور بعد از مشکلاتی که در نیمه دوم سال ۱۴۰۱ با توطئه دشمنان ایجاد شد، از حوزه عادی سازی فعالیت‌ها وارد دوره طلایی شد.

وی افزود: شاید در ابتدای فعالیت وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی در دولت سیزدهم برخی برای موفقیت‌های این حوزه ابراز تردید داشتند. اما حوزه فرهنگ و هنر در همه بخش‌ها از جمله تئاتر، رشته‌های صحنه‌ای و سینما، حد نصاب‌ها و رکوردهای جدیدی به دست آورد که برخی از این رکوردها بیش از ۳ دهه تغییر نیافته بود و برای نخستین بار محقق شد.

اسماعیلی تعداد سینما از ۵۷۰ سالن در آغاز فعالیت دولت سیزدهم به ۹۰۰ سالن افزایش یافته است، گفت: فروش فیلم‌های سینمایی در سال جاری از ۴۰۰ میلیارد تومان به یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در سال جاری رسیده است.

ضرغامی: واگذاری بناهای تاریخی اشکال قانونی ندارد

واگذاری سرخابی‌ها به کجا رسید؟/ ماجرای کسر یک میلیونی از حساب بازنشستگان

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در مورد واگذاری ۲ کاروانسرا در استان سمنان به سرمایه‌گذار بخش خصوصی گفت: از نظر قوانین یونسکو واگذاری بناهایی که تحت نظر کارشناسان میراث فرهنگی فعالیت می‌کند، اشکال قانونی ندارد.

عزت‌الله ضرغامی تاکید کرد: بسیاری از اینها در سطح جهانی در اختیار بخش خصوصی است اما تحت ضوابط یونسکو اداره می‌شود.

وی افزود: این دو کاروانسرا در اختیار ستاد اجرایی فرمان امام (ره) است و از نظر قانونی مشکل خاصی ندارد اما باید کاملا تحت نظر وزارت میراث مرمت شود البته مرمت این دو کاروانسرا هزینه بسیار سنگینی دارد که کاملا نامتعارف و خارج از توان وزارت میراث است.

رشد ۵۵ درصدی ترانزیت؛ امسال نرخ بلیت هواپیما، قطار و اتوبوس افزایش نمی‌یابد

واگذاری سرخابی‌ها به کجا رسید؟/ ماجرای کسر یک میلیونی از حساب بازنشستگان

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تقاضای شبکه‌ حمل و نقل کشور مبنی بر افزایش قیمت‌ نرخ بلیت هواپیما، قطار و اتوبوس، گفت: هنوز هیچ تصمیمی در این رابطه گرفته نشده است و هرگونه افزایشی موکول به سال آینده خواهد بود.

مهرداد بذرپاش همچنین به رشد بی‌سابقه ۵۵ درصدی ترانزیت جاده‌ای اشاره کرد و افزود: این امر نشان می‌دهد اقدامات دولت برای رشد ترانزیت به عنوان یکی از پایه‌های اصلی تولید ثروت برای کشور به نتیجه رسیده است.

وی بیان کرد: در کنار توسعه زیرساخت‌ها، توسعه نرم‌افزارهای تردد آسان‌تر کالا و بار در مسیرهای مواصلاتی میان ایران و کشورهای همسایه رشد شتابانی گرفته و امید است بتوانیم تا انتهای سال ۱۴۰۳ این عدد را بیشتر کنیم تا نقش جدی در اقتصاد ملی کشور داشته باشد.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: در احکام برنامه مسئولیت بخش ترانزیت و لجستیک بر عهده وزارت راه و شهرسازی قرار داده شده است و منتظر هستیم برنامه ابلاغ شود.

وزیر دفاع: صادرات محصولات دفاعی ۵ برابر شد؛ رزمایش ایران، چین و روسیه با هدف ایجاد ثبات و امنیت در منطقه

واگذاری سرخابی‌ها به کجا رسید؟/ ماجرای کسر یک میلیونی از حساب بازنشستگان

امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی از خودکفایی کشور در زمینه ساخت موتور پهپاد خبر داد و گفت: صادرات محصولات دفاعی به ۴ تا ۵ برابر افزایش یافته است.

وی به رزمایش مشترک ایران، چین و روسیه در اقیانوس هند که اکنون در حال برگزاری است نیز اشاره کرد و اظهار داشت: هر رزمایشی چند هدف را دنبال می‌کند؛ یکی از آنها ممارست و تمرین‌های دفاعی است. هدف دیگر، نمایش قدرت است که در قالب این رزمایش‌ها طراحی می‌شود. رزمایش‌ها در واقع مجموعه‌ای از اهداف است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اضافه کرد: در این رزمایش که در حال انجام است، سه قدرت بزرگ دنیا حضور دارند که از اهداف آن ایجاد ثبات و امنیت در منطقه و آبراه‌های حساس آن است.

ماجرای کسر یک میلیونی از حساب بازنشستگان

واگذاری سرخابی‌ها به کجا رسید؟/ ماجرای کسر یک میلیونی از حساب بازنشستگان

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخصوص برداشت یک میلیون تومان از سوی سازمان تامین اجتماعی، گفت: این اشتباهی بود که در سیستم صورت گرفت کانون بازنشستگان تامین اجتماعی اعلام کرده بود که ما می‌خواهیم سهام یکی از پتروشیمی‌های بزرگ کشور را برای بازنشستگان خریداری کنیم. یک کد دستوری داده بود و این مبلغ از حساب آنها کم شد.

صولت مرتضوی تصریح کرد: برای مرحله اول جمعیت آن تقریباً به ۵۰ هزار نفر هم نمی‌رسید ما بلافاصله اعلام کردیم و شب بعد به حساب آنها واریز شد. این موضوع ارتباطی به دولت ندارد بلکه مربوط به سازمان تامین اجتماعی است. در حوزه حسابداری تامین اجتماعی اشتباهی رخ داد بلافاصله شب بعد اشتباه را جبران کردند.

تعیین تکلیف وام متقاضیان تسهیلات ازدواج و فرزندآوری تا پایان سال

وزیر امور اقتصادی و دارایی در حاشیه جلسه هیات دولت درباره وام‌های ازدواج و فرزندآوری اظهار داشت: رئیس جمهور تاکید ویژه‌ای خطاب به شبکه بانکی و بانک مرکزی درخصوص تعیین تکلیف تمامی وام‌های تکلیفی و خاتمه صف وام ازدواج و فرزندآوری تا پایان اسفندماه داشته است.

خاندوزی ابراز امیدواری کرد، کوتاهی‌ها در این رابطه که منجر به ماندن بخشی از مردم در صف شده است، برطرف شود و تا پایان سال بتوانیم خبر خوشی مبنی بر کاهش صف داشته باشیم.

وی ادامه داد: جذب سرمایه گذاری‌های خارجی با توجه به دیپلماسی اقتصادی رئیس جمهور به صورت دوجانبه میان کشورها و شرکای تجاری و هم به صورت چندجانبه در پیمان‌های منطقه‌ای اعم از شانگهای و بریکس موجب شده است که سال ۱۴۰۲ بالاترین میزان جذب معتبر سرمایه‌گذاری خارجی و نه فقط قراردادها کشور را شاهد باشیم.

خاندوزی بیان کرد: امید است این روند افزایش از ۴ میلیارد دلار سال گذشته به بیش از ۵ میلیارد دلار در سال جاری ادامه یابد.

تکذیب شایعه استعفا

واگذاری سرخابی‌ها به کجا رسید؟/ ماجرای کسر یک میلیونی از حساب بازنشستگان

پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیما با اشاره به برکناری معاونت سیاسی سازمان صدا و سیما گفت: آقای خدا بخشی استعفا داد و استعفای ایشان پذیرفته شد.

وی همچنین در مورد شایعه استعفایش تصریح کرد: این شایعات زیاد مطرح می‌شود و من تکذیب می‌کنم.

۴ ایستگاه جدید مترو در دست بهره‌برداری

واگذاری سرخابی‌ها به کجا رسید؟/ ماجرای کسر یک میلیونی از حساب بازنشستگان

علیرضا زاکانی شهردار تهران در حاشیه جلسه هیأت دولت از افتتاح ۴ ایستگاه جدید مترو - روز شنبه ۲۶ اسفندماه - خبر داد.

وی افزود: از این تعداد ۳ ایستگاه مختص خط ۶ و یکی بخش تبادلی ایستگاه تربیت مدرس است که به صورت مشترک به خط ۶ و ۷ اختصاص دارد.

لطیفی: امسال برای ۱۵۰ نفر بازنشسته مجوز فعالیت صادر شد

واگذاری سرخابی‌ها به کجا رسید؟/ ماجرای کسر یک میلیونی از حساب بازنشستگان

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور درباره به کارگیری بازنشستگان در دستگاه‌ها، گفت: براساس آخرین اخباری که تا دیروز دریافت کرده‌ام، برای امسال مجموعا به ۱۵۰ نفر مجوز داده شده تا در مشاغل تخصصی و مشاوره از آنها استفاده شود.

لطیفی در پاسخ به این سوال که به کارگیری بازنشستگان در دستگاه ها تخلف است اما برخی با تبصره مشغول فعالیت هستند، با متخلفان چه برخوردی صورت می‌گیرد؟، گفت: قانون مصوب مجلس دو تبصره دارد. تبصره یک برای برخی مقامات و جایگاه‌ها است و تبصر دو استفاده به عنوان یک ـ سوم ظرفیت در ماه است، یعنی یک سوم ساعت کاری می‌توانیم در خدمتشان باشیم.

وی تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی اگر مجوز ما را نداشته باشند، ذی حساب اجازه پرداخت ندارد و طبیعتا دستگاه نظارتی هم برخورد می‌کند به دلیل آنکه تصرف در بیت المال محسوب می‌شود، از این رو موارد در کارگروهی بررسی و مجوز صادر می‌شود.

استخدام تمام فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد تا ۲۹ فروردین

واگذاری سرخابی‌ها به کجا رسید؟/ ماجرای کسر یک میلیونی از حساب بازنشستگان

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: دفترچه آزمون استخدامی ۳۲ هزار نفر از فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد با همت دولت، مجوز سازمان اداری و استخدامی و سازمان برنامه، منتشر شده و جهاد دانشگاهی درحال برگزاری آزمون آن‌هاست.

سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی اضافه کرد: تقریبا تمامی فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصدی که شرایط استخدام داشته باشند، تا ۲۹ فروردین به استخدام دولت درمی‌آیند و قانونی که ۱۰ سال معطل مانده بود، با همت و حمایت دولت به نتیجه رسید.

ثمره انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای در زندگی مردم؛ پرتودهی محصولات کشاورزی برای اولین بار

واگذاری سرخابی‌ها به کجا رسید؟/ ماجرای کسر یک میلیونی از حساب بازنشستگان

رئیس سازمان انرژی اتمی از ساخت دو نیروگاه‌ تا پایان دولت چهاردهم خبر داد و گفت: برای اولین بار پرتو دهی محصولات کشاورزی انجام خواهد شد.

اسلامی ابراز امیدواری کرد که با انجام این اقدامات، ثمره انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای در زندگی مردم دیده شود و از آن استفاده کنند.

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha