۲۳ اسفند ۱۴۰۲، ۱۲:۴۹
کد خبر: 85417488
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه بوشهر : برنامه ویژه قرآنی در سواحل این استان برگزار می‌شود

بوشهر- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: باتوجه به تقارن ماه مبارک رمضان و عید نوروز، در سواحل این استان جهت بهره‌مندی گردشگران از مباحث قرآنی و فرهنگی،برنامه‌های ویژه‌ای برگزار خواهد شد.

به گزارش ایرنا؛ " آیت الله  غلامعلی صفائی بوشهری " روز چهارشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر اظهار کرد: اجرای برنامه های قرآنی به سواحل محدود نمی شود و تدابیری اندیشیده شده است تا برگزاری پربار این برنامه ها،گرمابخش مساجد،فرهنگسرا ها و حسینیه ها باشد.

وی افزود: ماه مبارک رمضان، بهار قرآن است و پرداختن به امور قرآنی که جز اولویت ها است، می‌تواند شتاب دهنده قابل توجهی در مسیر تکامل فرهنگ باشد.

صفائی بوشهری تصریح کرد :قرآن اساس و زیربنای تمام نظام فرهنگی،معرفتی و حکمرانی اسلامی است.

وی افزود: بوشهر در عرصه های مختلف و در جغرافیای ایران به عنوان پایتخت قرآنی خوش درخشیده و همراهی با تولیدات درون استانی در زمینه فعالیت های قرآن، به درجه و جایگاه معنوی استان بوشهر افزوده می شود. 

نماینده ولی فقیه گفت: طرح ها و مسابقات قرآنی،طرح های توجیح شده ارزشمندی ارائه شده است و امید می رود با همراهی و همکاری برخی دستگاه ها به شکل عمومی و تخصصی در فضای باز انتشار حداکثری اجرا شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر نیز گفت: اجرای ویژه برنامه های ماه مبارک رمضان و نوروز در دستور کار داریم تا زمینه شادی روحی، روانی و معنوی جامعه ایجاد شود.

اکبر پورات  با تبریک حلول ماه مبارک رمضان اظهار کرد: در راستای نشاط اجتماعی برنامه ریزی های متنوع در جهت برگزاری جشنواره ها در استان انجام شده است.

وی افزود: بر این اساس جشنواره شکوه ایران زمین ویژه ماه مبارک رمضان و عید نوروز در منطقه عامری و جشنواره طلایه داران ایران زمین به مناسبت روز ملی خلیج فارس در استان بوشهر برگزار خواهند شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر تصریح کرد: همچنین برگزاری طرح شهروند ارزشمند با موضوع تجلیل از خادمان مساجد، مفاخر استان، قهرمانان و ایثارگران با همکاری ستاد هماهنگی کانون فرهنگی هنری مساجد استان و در کنار آن مراسم تجلیل از همسران شهدا با همکاری بنیاد شهید استان بوشهر انجام خواهد شد.

پورات ادامه داد: برگزاری پیاده روی خانوادگی و همگانی در ۶ شهرستا، اقدامات فرهنگی در سواحل استان با همکاری دستگاه های مرتبط و برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی در سواحل استان انجام شده است.

وی عنوان کرد: اردوهای جهادی و فرهنگ روستانگاری در تمامی روستاهای استان با مشارکت هلال احمر، هیات ورزش های همگانی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حال برگزاری است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: سهم حوزه فرهنگی و اجتماعی استان در بخش مسئولیت های اجتماعی لحاظ گردیده که باید با پیگیری لازم این اعتبارات محقق شود.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha