نقد دولت با اغراض سیاسی خلاف فلسفه وجودی مرکز پژوهش‌های مجلس است

تهران - ایرنا - نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی یک مرکز رسانه‌ای نیست، اظهار داشت: ورود مرکز پژوهش های مجلس به امور سیاسی یا حزبی خلاف فلسفه تشکیل و مشی این مرکز بوده و این نوع فعالیت‌ها موجب یاس و ناامیدی مردم می‌شود.

سیدمحمدپاک مهر در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا، درباره گزارش اخیر مرکز پژوهش‌های مجلس در خصوص سیاه نمایی وضعیت تامین دارو در کشور، گفت: مرکز پژوهش‌ها با توجه به جایگاهی که دارد می‌تواند در همه بخش‌ها، حوزه‌ها و نظام مسائل کشور به نمایندگان مجلس و سایر ارگان‌ها و دستگاه‌ها از طریق پژوهش و تحقیق راهکار ارائه دهد. اما اینکه این نهاد بخواهد از ظرفیت خود در امور سیاسی یا حزبی استفاده کند یا در فضای رسانه به نقد دولت بپردازد، قطعا خارج از هدف‌های تاسیس این مرکز است.

نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افزود: مرکز پژوهش‌های مجلس یک بازوی قوی با بهره‌گیری از کارشناسان، متخصصان و ظرفیت نخبگانی است که مشاورهای ارزشمندی را به نمایندگان مجلس ارائه می‌دهد و همراه با تحقیق و پژوهش توانستنه برای کمیسیون‌های تخصصی نقش مهمی ایفا کند.

نماینده مردم بجنورد در مجلس خاطرنشان کرد: مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی یک مرکز رسانه‌ای نیست که در فضای رسانه فعالیت کند. بلکه باید از این ظرفیت برای رفع چالش‌های کشور و ارتقاء جامعه اسلامی استفاده کرد و قطعا هر فعالیتی به جز این سبب ناامیدکردن مردم خواهد شد.

به گزارش ایرنا، روز گذشته گزارشی از سوی مرکز پژوهش های مجلس منتشر شد که حاوی ادعاهایی را درباره وضعیت دارویی کشور بوده و مورد استناد رسانه‌های اصلاح طلب قرار گرفته و نگرانی هایی در سطح جامعه به ویژه برای بیماران ایجاد کرده است. در عین حال بسیاری از کارشناسان حوزه سلامت و برخی اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس این گزارش را رد کرده و آن را موجب التهاب آفرینی در بازار دارو دانسته و بر همین اساس بر لزوم فعالیت تخصصی مرکز پژوهش ها به عنوان بازوی مشورتی مجلس تاکید دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha