گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس نظر کمیسیون بهداشت نیست/ کارنامه دولت در حوزه سلامت موفق است

تهران- ایرنا- نماینده مردم سمیرم که عضو جامعه پزشکان مجلس است با بیان اینکه دولت در در بحث بهداشت و درمان موفق عمل کرد و توانست کارنامه موفقی از خود به یادگار بگذارد، ضمن انتقاد از گزارش اخیر مرکز پژوهش های مجلس، گفت: مرکز پژوهش‌ها نهاد مشورتی برای مجلس است و این گزارش نظر مجلس نیست.

«اصغر سلیمی» در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا، با اشاره به گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس در مورد افزایش هزینه‌های سلامت در دولت سیزدهم، گفت: دولت سیزدهم در بحث بهداشت و درمان موفق عمل کرده است. به عنوان مثال دولت در حوزه بیمه همگانی، همه افراد فاقد دفترچه بیمه درمانی را تحت پوشش قرار داد و در بخش تجهیزات بیمارستانی و توسعه زیر ساخت‌های بهداشتی هم نگاه ویژه‌ای داشت.

نماینده مردم سمیرم در مجلس که خود پزشک است با اشاره به مدیریت دولت در شیوع بیماری کرونا، افزود: دولت در این زمینه موفق عمل کرد و توانست کارنامه موفقی از خود به یادگار بگذارد.

وی، طرح دارو یار را از دیگر اقدامات دولت در حوزه بهداشت و درمان عنوان و اظهار کرد: دولت در تلاش است تا هزینه‌های درمان مردم افزایش پیدا نکند، البته برخی از داروها مشمول افزایش قیمت قرار گرفتند که دولت با کمک بیمه‌های درمانی این هزینه‌ها را کاهش می‌دهد.

نماینده مردم سمیرم در مجلس تصریح کرد: طرح ملی دارویار در تیرماه سال ۱۴۰۱ اجرا شد که براساس آن داروهای تولید داخل و وارداتی مشمول اصلاح یارانه ارزی شدند تا یارانه دارو از طریق بیمه‌ها به بیماران برسد؛ در واقع در قالب اجرای این طرح مابه التفاوت یارانه دارو توسط سازمان‌های بیمه‌گر پرداخت می‌شود تا میزان پرداختی از جیب بیمار نسبت به قبل از اجرای طرح هیچ تغییری نکند.

سلیمی در مورد گزارش مرکز پژوهش‌ها در حوزه درمان، تصریح کرد: مرکز پژوهش‌ها نهاد مشورتی برای مجلس است و این گزارش نظر مجلس نیست و در زمینه حوزه بهداشت و درمان کشور کمیسیون بهداشت مجلس می‌تواند نظر خود را بیان کند.

وی که می گوید به دلیل اشتغال در حوزه پزشکی به طور مستمر با اعضای کمیسیون بهداشت مجلس در ارتباط است، خاطر نشان کرد: کمیسیون بهداشت و مجلس نظر خود را در حوزه‌های مختلف بیان می‌کنند و نهادها باید از ارائه گزارش‌هایی که منجر به ایجاد یاس و ناامیدی در جامعه می‌شود پرهیز کنند.

به گزارش ایرنا، روز گذشته گزارشی از سوی مرکز پژوهش های مجلس منتشر شد که حاوی ادعاهایی را درباره وضعیت دارویی کشور بوده و مورد استناد رسانه‌های اصلاح طلب قرار گرفته و نگرانی هایی در سطح جامعه به ویژه برای بیماران ایجاد کرده است. در عین حال بسیاری از کارشناسان حوزه سلامت و برخی اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس این گزارش را رد کرده و آن را موجب التهاب آفرینی در بازار دارو دانسته و بر همین اساس بر لزوم فعالیت تخصصی مرکز پژوهش ها به عنوان بازوی مشورتی مجلس تاکید دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha