۲۳ اسفند ۱۴۰۲، ۱۰:۰۹
کد خبر: 85417216
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲ آزمایشگاه تحقیقاتی در دانشگاه تفرش راه‌اندازی شد

اراک - ایرنا - رئیس آزمایشگاه مرکزی دانشگاه تفرش از افتتاح ۲ آزمایشگاه تحقیقاتی در دانشگاه تفرش خبر داد.

حامد حکمت روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: این ۲ آزمایشگاه تحقیقاتی جدید از زیر مجموعه‌های آزمایشگاه مرکزی دانشگاه با هزینه‌ای بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال با مساعدت‌های ویژه ریاست دانشگاه، همکاری معاونت پژوهشی دانشگاه و پیگیری‌های شبانه‌روزی صورت گرفته توسط کادر آزمایشگاه مرکزی در بازه زمانی کوتاه ۶ ماهه تاسیس، تجهیز و به بهره‌برداری رسیدند.

وی با بیان این که آزمایشگاه تازه تاسیس شبیه سازی و کنترل فرآیندها در منطقه کم نظیر است اضافه کرد: این آزمایشگاه مجهز به به‌روزترین سیستم های پردازش قوی سرعت بالا و نرم افزارهای روز شبیه سازی و کنترل فرایندها است.

رئیس آزمایشگاه مرکزی دانشگاه تفرش اظهار کرد: آزمایشگاه شبیه سازی و کنترل فرآیندها آماده خدمت رسانی به اعضای هیات علمی دانشگاه تفرش و سایر دانشگاه ها و هم چنین صنایع استان و کشور جهت انجام پروژه های صنعتی و دانشگاهی می‌باشد.

حکمت ادامه داد: در این ازمایشگاه در مقیاس های کوچک تا بزرگ (plant wide) قابلیت تعریف و پیاده سازی تحقیقات مختلف در زمینه شبیه سازی عددی مسائل با حجم محاسباتی بسیار بالا وجود دارد.

وی تصریح کرد: آزمایشگاه تحقیقاتی جداسازی و کاتالیست دیگر آزمایشگاه تازه تاسیس دانشگاه تفرش است که با بهره گیری از وسایل اولیه دقیق آزمایشگاهی و همچنین دستگاه های تخصصی از جمله دستگاه ازن ساز، سیستم نانو حباب ازناسیون، کوره دما بالا و سوکسوله برای انجام آزمایشهای سنتز، خالص سازی و استخراج قابل بهره برداری و ارایه خدمات به صنایع مختلف می باشد.

دانشگاه تفرش دارای ۲ هزار و ۵۰۰ دانشجو است که درهشت رشته مشغول به تحصیل هستند.

این مرکز آموزش عالی دارای ۱۰۰ هیات علمی تمام وقت است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha