۲۳ اسفند ۱۴۰۲، ۱۰:۰۲
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 85417110
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

قاسم الاعرجی: احتمال دارد افرادی در عراق برای موساد کار کنند + فیلم

تهران - ایرنا - مشاور امنیت ملی عراق گفت که احتمال دارد افرادی در این کشور با تابعیت خارجی برای سازمان اطلاعاتی خارجی دشمن صهیونیستی (موساد) کار کنند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، «قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی عراق با حضور در برنامه «نصف دائره» شبکه العهد این کشور اظهار داشت: من حضور افرادی در اربیل اقلیم کردستان که با پاسپورت خارجی با موساد کار می کنند را رد نمی کنم همانطور که ممکن است این افراد با گذرنامه های اروپایی، استرالیایی، آلمانی، آمریکایی یا سایر کشورها در استان های دیگر حضور داشته باشند.

مشاور امنیت ملی عراق افزود که «مسعود بارزانی» رهبر حزب دموکرات اقلیم کردستان عراق به وی اختیار تام داد تا هر نقطه‌ای را که مشکوک به حضور عناصر موساد است، بازرسی کند.

وی تاکید کرد که عراق در پی دستیابی به اطلاعات دقیق درباره حضور این عناصر است.

الاعرجی درباره پایان ماموریت نیروهای نظامی ائتلاف بین المللی در عراق نیز تاکید کرد که دولت عراق با گام‌های استوار برای پایان ماموریت نیروهای ائتلاف بین‌المللی در این کشور تلاش می‌کند.

وی درعین حال اظهار داشت که باید به دولت «محمد شیاع السودانی» برای تحقق این خواسته فرصت داد.

مشاور امنیت ملی عراق افزود که شیاع السودانی نخست‌وزیر عراق شخصا" این پرونده را زیر نظر دارد.

الاعرجی درباره وضعیت اردوگاه الهول در مرز مشترک سوریه و عراق هم گفت که بیش از ۱۰ هزار تروریست از ۶۰ کشور جهان در این اردوگاه حضور دارند که چهار هزار نفر از آنها عراقی هستند.

اردوگاه الهول در مرزهای مشترک سوریه و عراق واقع شده و بزرگترین اردوگاه عناصر داعش در عراق و سوریه محسوب می‌شود که تحت کنترل نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) وابسته به آمریکا، قرار دارد.

وی افزود: بیش از ۲ هزار شهروند عراقی از این اردوگاه به بغداد منتقل شده‌اند و برخی از آنها مراحل بازپروری را می‌گذرانند و برخی نیز این مراحل را گذرانده اند.

مشاور امنیت ملی عراق درباره دور شدن عناصر مخالف جمهوری اسلامی ایران از مرزهای مشترک ایران و عراق نیز اظهار داشت که عناصر مخالف ایران از مناطق مرزی دور شده‌اند.

وی درباره توافقات امنیتی بغداد با ترکیه دیگر همسایه عراق هم گفت: از ماه دسامبر گذشته کمیته‌ای برای اداره روابط امنیتی با ترکیه تشکیل شده است و در نشست آینده با مقامات ترکیه یک سند امضا خواهد شد که موجب حل همه مشکلات فیمابین می‌شود.

الاعرجی درباره پرونده حمله موشکی سپاه پاسداران به اربیل نیز گفت که گزارش کامل درباره حمله موشکی سپاه پاسداران به اربیل به نخست‌وزیر عراق ارائه شده است.

مشاور امنیت ملی عراق در این گفت و گو تاکید کرد: ایران اولین کشوری بود که در همه شرایط سخت به یاری ملت عراق آمد و در جنگ با داعش به عراق سلاح داد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha