۲۲ اسفند ۱۴۰۲، ۱۵:۵۷
کد خبرنگار: 5333
کد خبر: 85416644
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خیمه‌شب‌بازی «گل باقالی و روزه کله گنجشکی» و نمایش «مرگ با طعم نسکافه» روی صحنه می‌رود

تهران- ایرنا- به مناسبت ماه مبارک رمضان نمایش خیمه‌شب‌بازی «گل باقالی و روزه کله گنجشکی» به صورت رایگان در سالن انتظار مرکز تولید تئاتر کانون پرورش فکری اجرا می‌شود و «مرگ با طعم نسکافه»، عنوان نمایشی به کارگردانی بابک صحرایی است که به زودی روی صحنه می‌رود.

به گزارش ایرنا از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، به مناسبت ماه مبارک رمضان نمایش خیمه شب‌بازی «گل باقالی و روزه کله گنجشکی» به صورت رایگان در سالن انتظار مرکز تولید تئاتر کانون پرورش فکری اجرا می‌شود.

این نمایش بر اساس سرفصل‌های کتاب درسی مقطع ابتدایی و در راستای طرح «کتاب، تئاتر، مدرسه» تولید شده است و پیش‌تر با اجرا در مدارس و مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مورد استقبال دانش‌آموزان قرار گرفته بود.

عوامل این نمایش عبارتند از: نویسنده و کارگردان: بهناز مهدی‌خواه، مرشد: امیرحسین انصافی، کمانچه نواز: علی جباری، طراحی و ساخت عروسک: بهناز مهدی‌خواه.

در خلاصه نمایش «گل باقالی و روزه کله گنجشکی» آمده است: گل باقالی فرزند مبارک و طیاره خانوم هفت ساله شده و می‌خواهد روزه بگیرد اما طاقت گرسنگی و تشنگی را ندارد، اهالی خیمه هرکدام سعی می‌کنند به شیوه خودشان به او کمک کنند اما...

علاقه‌مندان می‌توانند از روز چهارشنبه ۲۳ اسفند تا جمعه ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۷ در مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری واقع در پارک لاله به تماشای این نمایش بنشینند.

بابک صحرایی، نمایش «مرگ با طعم نسکافه» را روی صحنه می‌برد

«مرگ با طعم نسکافه»، نمایشی ۶ پرده‌ای است که با استفاده از کلید واژه‌های مهم زندگی به روایتِ برش‌های دراماتیک در زمان حال، دهه سی و صد سال گذشته می‌پردازد. از نکات جالب توجه این اجرا، حضور پررنگ موسیقی است.

بابک صحرایی ترانه‌سرا و روزنامه‌نگار، فعالیت خود در عرصه موسیقی را از سال ۸۰ و با همکاری با بابک بیات آغاز کرد و در این سال‌ها حدود هزار ترانه از او منتشر شده است.

او که تاکنون تجربه بازی در چند نمایش‌ را از سر گذرانده، با نمایش «مرگ با طعم نسکافه» به سراغ اولین تجربه کارگردانی خود در عرصه تئاتر رفته است.

بازیگران، دیگر عوامل و زمان دقیق این اجرا به زودی اطلاع رسانی می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha