حضور در المپیک به رویای پهلوان کشتی خراسان تبدیل شد

تهران- ایرنا- پدیده سنگین وزن کشتی ایران از اهداف پهلوانی خود و تلاشش برای حضور در المپیک ۲۰۲۸ پرده برداشت.

به گزارش ایرنا، قهرمان سنگین وزن ما جوانی مدعی و رویاپرداز از خطه خراسان بزرگ است که آمده تا بعد از سال‌ها نام خود را کنار بزرگان کشتی این رشته در پهناورترین استان کشور حک کند. رویای المپیک دارد و می‌داند مسیرش راحت نیست، اما شور جوانی از وی یک نابغه بلندپرواز ساخته که می‌تواند برای هر حریفی دردسرساز باشد.

البته این خراسانی کشتی‌بلد، باور دارد که در داخل و خارج رقبای زیادی در این وزن وجود دارد که عبور از آنان کار راحتی نیست. در پیش روی این آزادکار نوظهور خراسانی، امیرحسین زارع دارنده مدال برنز المپیک و طلای جهان، امیررضا معصومی دارنده مدال طلای امیدهای جهان و امین طاهری برنز قهرمانی آسیا حضور دارند که بعید است با آمادگی آنان در تیم ملی مجال حضور طغانی قطعی شود.

حضور در المپیک به رویای پهلوان کشتی خراسان تبدیل شد

با وجود سن کم، تجربه بزرگی در رقابت جام یاریگین روسیه، قهرمانی کشتی پهلوانی کشور و سومی در جهان، قهرمانی در رقابت‌های نظامیان جهان و سومی در جام یاریگین روسیه را برای شهرش تایباد بدست آورد.

مصطفی طغانی در گفت‌وگویی با ایرنا به ترافیک وزن ۱۲۵ کیلوگرم اشاره کرد و گفت: خدا را شکر رقابتی در سنگین وزن ایران وجود دارد که در سطح جهانی است. در وزن ۱۲۵ کیلوگرم کشتی آزاد با توجه به حضور برخی مدعیان از جمله امیرحسین زارع و امیررضا معصومی رقابت در این وزن را بسیار حساس و سخت کرده است و باعث شده تا سطح رقابت‌های انتخابی بیشتر حساس شود و برای پوشیدن دوبنده تیم ملی باید تلاش به سزایی کرد. امیدوارم امیر حسین زارع که یکی از بهترین آزادکار سنگین وزن جهان است بتواند در المپیک موفقیت لازم را برای ایران رقم بزند و به مدال طلا برسد.

وی از سودای قهرمانی در کشتی پهلوانی کشور پرده برداشت و توضیح داد: خراسان یکی از مهدهای کشتی پهلوانی کشور به حساب می‌آید. امیدوارم بتوانم در سال‌های آینده رنگ مدال خود را در این ورزش خوشرنگ‌تر کنم. برادرم یکی از مشوق‌هایم در این ورزش به حساب می‌آید و به عنوان مربی توانسته به سطح آمادگی من کمک کند. او توانسته در کشتی آلیش به نشان برنز جهانی برسد.

حضور در المپیک به رویای پهلوان کشتی خراسان تبدیل شد

پهلوان کشور بیان کرد: با نظر کادرفنی در مسابقات پهلوانی کشور حاضر شدم و توانستم با شکست احمد میرزاپور، بازوبند پهلوانی را امسال به بازو ببندم. البته به عنوان یک آزادکار مهم‌ترین برنامه من حضور در المپیک و رقابت جهانی خواهد بود و بنا دارم با قدرت بیشتر در سال ۱۴۰۳ رویای خود را به رنگ واقعیت نزدیک کنم تا مدعی سنگین وزن و نماینده کشورم در رقابت پیش‌رو باشم. با توجه به مدعیان پرشمار نیازمند تلاش و تقویت شرایط جسمانی است تا توانایی‌ام را به اثبات برسانم.

طغانی همچنین به عدم موفقیت خود در رقابت قهرمانی کشور نیز توضیح داد: با توجه به اینکه زمان ناکافی میان رقابت نظامیان جهان و آسیب دیدگی آرنج دست تا رقابت قهرمانی کشور، آنگونه نتواستم شایستگی خود را به نمایش بگذارم. شرایط و میزان آسیب دیدگی را به مسئولان هیات کشتی استان خراسان رضوی اعلام کردم، آنان معتقد بودند که باید در رقابت قهرمانی کشور حاضر شوم و با صلاحدید آنان با آسیب دیدگی زیاد در این رویداد شرکت کردم.

وی همچنین به شیرین و تلخ ترین خاطرات ورزشی خود اشاره کرد و گفت: شیرین‌ترین رویای من بستن بازوبند پهلوانی کشور و سجده و نماز شکر در سال ۱۴۰۲ و تلخ‌ترین آن مربوط به درگذشت پدرم در زمان اردوی تیم جوانان کشتی آزاد در سال ۱۴۰۱ بود که در زندگی ورزشی‌ام تاثیر گذار بود، البته با این وجود به عنوان یک سرباز کوچک برای رسیدن به تحقق رویای خود، تلاشم را دریغ نکرده‌ام.

حضور در المپیک به رویای پهلوان کشتی خراسان تبدیل شد

طغانی با گلایه از مسئولان شهرستان تایباد نسبت گفت: ۱۴۰۲ سالی پر فراز و نشیب برای من بود و توانستم کارنامه قابل قبولی را برای شهرم تایباد به ارمغان بیاورم. قول‌هایی از سوی مسئولان و شرکت‌های منطقه برای جذب و استخدامی من داده شد ولی تاکنون هیچ کدام رنگ واقعیت به خود نگرفته است. امیدوارم مسئولان نگاه بیشتری به قهرمانان خود داشته باشند تا آنان از شرایط معیشتی خوبی برخوردار شوند.

حضور در المپیک به رویای پهلوان کشتی خراسان تبدیل شد

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha