۲۲ اسفند ۱۴۰۲، ۱۴:۱۱
کد خبرنگار: 979
کد خبر: 85416511
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۴۲۶ میلیارد ریال در حوزه معادن سبزوار سرمایه‌گذاری شد

سبزوار- ایرنا- رییس اداره صنعت، معدن و تجارت سبزوار گفت: سرمایه‌گذاری معدنی در این شهرستان امسال با صدور چهار پروانه بهره برداری به ۴۲۶ میلیارد و ۷۳۵ میلیون ریال رسید. 

حسین شریعتمدار تهرانی روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سبزوار از قطب‌های معدنی خراسان رضوی است و توسعه واحدهای فرآوری در بخش معدنی آن اهمیت بالایی دارد.

وی افزود: با هدف جلوگیری از خام‌فروشی مواد معدنی در سالیان اخیر، واحدهای فرآوری کنسانتره کرومیت و تیتانیوم در این منطقه ایجاد شده است.

شریعتمدار تهرانی گفت: همچنین طرح راه اندازی شهرک صنایع معدنی در بخش "روداب" سبزوار، با هدف جلوگیری از خام فروشی، ایجاد ارزش افزوده، افزایش بهره وری و رشد تولید صنعتی معدنی در حال پیگیری است.

وی افزود: بدین منظور تفاهمی با وزارت صمت، نمایندگان منطقه در مجلس شورای اسلامی و مسوولان شهرستانی صورت گرفته و زمین مورد نیاز برای اجرای طرح شهرک صنایع معدنی جانمایی و مراحل اولیه آن آماده سازی شده است.

به گزارش ایرنا، شهرستان سبزوار از مناطق معدن‌خیز خراسان رضوی به شمار می‌رود و تاکنون پروانه بهره‌برداری حدود ۸۰ معدن با انواع کانی‌های فلزی و غیرفلزی شامل کرومیت، منگنز، سنگ آهک، آلومینیوم، انواع سنگ‌های ساختمانی و سنگ لاشه در این شهرستان صادر شده است.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha