وزیر فرهنگ: دنبال تقویت سبد فرهنگی خانوارها هستیم/ پیش بینی یارانه خرید کتاب برای مردم

تهران- ایرنا- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از پیش‌بینی یارانه خرید کتاب برای مردم خبر داد و تاکید کرد: به دنبال تقویت سبد فرهنگی خانوارها هستیم؛ در بعضی از شاخه‌های فرهنگی و هنری، مردم به دلیل مشکلات مالی در مضیقه هستند.

به گزارش ایرنا از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی روز سه‌شنبه در جلسه هیات امنای نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اظهار داشت: در حال رایزنی با محمد مخبر معاون اول رییس جمهوری هستیم تا در همه سفرهای استانی رییس جمهوری، بخش تجهیز منابع کتابخانه ها درنظر گرفته شود.

وی افزود: تقریبا برای هر استان می‌خواهیم به صورت جداگانه متمم سفر استانی در نظر بگیریم.

اغلب کتب ما قدیمی و میزان خریدها پایین آمده‌ است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین اظهار داشت: منابع کتاب به‌روز حائز اهمیت است، اغلب کتب ما قدیمی و میزان خریدها پایین آمده‌ است.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تاکید کرد: در حال پیش‌بینی یارانه خرید کتاب برای مردم هستیم.

به دنبال تقویت سبد فرهنگی خانوارها هستیم؛ در بعضی از شاخه‌های فرهنگی و هنری، مردم به دلیل مشکلات مالی در مضیقه هستند

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در عین حال با بیان اینکه تجهیز کتابخانه‌ها را در دستور کار قرار دادیم، گفت: به دنبال تقویت سبد فرهنگی خانوارها هستیم؛ در بعضی از شاخه‌های فرهنگی و هنری، مردم به دلیل مشکلات مالی در مضیقه هستند.

اسماعیلی ادامه داد: به‌عنوان نمونه، در جشنواره موسیقی امسال قیمت بلیت‌ها را کاهش دادیم و آثار در جنوب شهر به نمایش درآمد که مورد استقبال زیادی قرار گرفت.

گزارش اقدامات مصوبات جلسات پیشین و گزارش برنامه و بودجه سال ۱۴۰۳ از جمله مواردی است که در این جلسه به بحث و بررسی گذاشته شد.

در این جلسه یاسر احمدوند معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی سموعی رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ، مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و دیگر اعضا نیز حضور داشتند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha