نوار تیپ آبیاری چیست؟

نوار آبیاری قطره ای روشی بسیار کارآمد برای آبیاری محصولات است که نسبت به سایر روش های آبیاری یکنواخت تر، به موقع و دقیق تر از منابع آبی استفاده می کند. این روش شامل ساخت شبکه ای از نوار آبیاری قطره ای است که آب را به پایه گیاهان، چه در سطح خاک یا زیر آن، مستقیماً در ناحیه ریشه می رساند.

نوار تیپ آبیاری قطره ای چیست؟ نوار آبیاری قطره ای روشی بسیار کارآمد برای آبیاری محصولات است که نسبت به سایر روش های آبیاری یکنواخت تر، به موقع و دقیق تر از منابع آبی استفاده می کند. این روش شامل ساخت شبکه ای از نوار آبیاری قطره ای است که آب را به پایه گیاهان، چه در سطح خاک یا زیر آن، مستقیماً در ناحیه ریشه می رساند. به جای جریان سنتی که توسط شلنگ یا آبپاش تولید می شود، قطرات ثابتی از آب را در طول زمان ارائه می دهد. آبیاری قطره‌ای فواید زیادی دارد و نتیجه این مزایا رشد سریع‌تر و برداشت زودتر، محصولات با کیفیت بالاتر و عملکرد بالاتر و همچنین صرفه‌جویی در هزینه‌های مرتبط با کاهش شدید مصرف آب است.

نوار تیپ کشاورزی چیست؟

نوار آبیاری قطره ای یک لوله انعطاف پذیر از جنس رزین های پلی اتیلن با کیفیت بالا است. این لوله نازک قطره چکان می تواند از نظر ضخامت بسیار متفاوت باشد. لوله در حالت معمولی صاف است تا زمانی که با آب تحت فشار قرار گیرد و حالت استوانه ای یا همان لوله به خود می گیرد. از آنجایی که به شکل مسطح رول می شود، حمل و نقل، جابجایی و ذخیره سازی آسان تر و حجم کمتری نسبت به لوله های گرد است.

تولید کننده نوار آبیاری کشاورزی

به دلیل قیمت های پایین مواد اولیه پلی اتیلنی در ایران و قیمت بالا ارز، بهترین مقصد خرید این محصول در ایران می باشد و به همین دلیل بسیاری از تاجران و کشور های دور و نزدیک همسایه در حال تهیه این محصول از ایران می باشد.

با بررسی های دقیق تولید کنندگان این محصول با در نظر گرفتن عوامل متفاوت همانند حجم تولید و صادرات، ماشین آلات به روز، مشتریان راضی و کیفیت تولید بالا پیشنهاد ما به شما کارخانه تولید نوار تیپ آبیاری قطره ای کشاورزی سانیا پلاستیک کبیر با سابقه بیش از یک دهه در این صنعت است.

نوار تیپ آبیاری چیست؟

نوار آبیاری چه کاربردی دارد و برای چه محصولاتی موردد مصرف قرار می گیرد؟

سیستم های نوار آبیاری قطره ای بیشتر برای محصولات کشاورزی که به صورت ردیفی کشت می شوند مورد استفاده قرار می گیرد، اما می تواند در صنعت گل بریده نیز استفاده شود. برای پرورش بسیاری از محصولات همانند صیفی جات و سبزیجات با فاصله نزدیک مانند توت فرنگی، کاهو، کلم، گل کلم، کرفس، گوجه فرنگی، پیاز و حتی پنبه ایده آل است. از سیستم های نواری مدفون دائمی می توان برای رشد محصولاتی مانند ذرت، سویا و یونجه استفاده کرد.

سیستم‌های نوار قطره‌ای مفید هستند زیرا می‌توانند برای یک عملیات تجاری در مقیاس بزرگ کار کنند، اما برای یک پرورش‌دهنده حیاط خلوت کوچک‌تر نیز ایده‌آل هستند. شما می توانید سیستم را به اندازه کوچک یا بزرگی که نیاز دارید و همچنین به نیازهای خاص محصولاتی که در حال رشد هستید سفارشی کنید.

نوار تیپ پلاک دار چیست؟ چه تفاوتی با نمونه معمولی بغل دوخت دارد؟

نوار تیپ تنوع خیلی گسترده ای نداشته و در ۲ مدل تقسیم بندی می شود که عبارتند از :

  • نوار تیپ بغل دوخت درزدار : این مدل به صورت ورق تولید شده و سپس از بغل ها دوخت خرده و درز ها قرار داده می شوند.
  • نوار تیپ پلاک دار : نوار تیپ های پلاک دار، همانطور که از نامش مشخص است در فواصل مشخص دارای پلاک سوراخ دار است که موجب آبیاری قطره ای می شود.

کاربرد هر دو آن ها یکسان است و تفاوتی در کاربرد آن وجود ندارد.

طول عمر نوار تیپ

ضخامت در طول عمر نوار تیپ بسیار مورد اهمیت است، به طور مثال نمونه های که دارای ضخامت ۲۰۰ میکرون است تا ۱ سال قابل مصرف است که شرکت سانیا پلاستیک تا ۶ ماه آن را گارانتی می کند و در صورت ایجاد هر مشکلی برای کالا فروخته شده پاسخگو خواهد بود.

هر یک هکتار زمین کشاورزی به چند متر نوار تیپ احتیاج دارد؟

یک هکتار زمین کشاورزی بدون شیب و زاویه به ۲۰ هزار متر نوار آبیاری احتیاج دارد، البته نوع کشت و تشخیص میزان مورد نیاز شما هم در آن موثر است. مشاوران فروش ما در این زمینه و انتخاب هرچه دقیق تر به شما کمک می کنند، تنها کافیست با ما تماس حاصل فرمایید.

نوار تیپ آبیاری چیست؟

مزایای استفاده از نوار تیپ چیست؟

اگر از روش آبیاری قطره ای در زمین های کشاورزی خود استفاده نکنید حجم مصرف آب چندین برابر شده و محصولی که کشت کرده اید بار خوبی نمی دهد و سرانه بازده ای شما در هر هکتار به شدت کاهش پیدا می کند. پس اصلی ترین دلیل استفاده از نوار تیپ کاهش هزینه ها، کاهش انرژی، افزایش بازده ای و مصرف بسیار آسان و بدون زحمت آن است.

البته آبیاری زمین کشاورزی با نوار تیپ مزایای بسیار بیشتری دارد که عبارتند از :

  • از مهم ترین مزایایی این محصول می توان به مصرف بسیار آسان اعم از نصب، فرآیند آبیاری و انتقال آب، حمل و نقل آسان و وزن سبک آن اشاره کرد.
  • نصب آن با روش های دستی و حتی ماشینی امکان پذیر بوده و فرآیند نصب تا مصرف آن بسیار ساده و سریع است.
  • به دلیل تولید با مواد اولیه پلی اتیلنی رسوبات و جلبک بر روی سطح آن جذب نمی گردد.
  • این محصول برای مصرف روی خاک و زیر خاک طراحی و تولید شده و در بدترین شرایط هم برای آن مشکلی به وجود نمی آید. امکان نصب آن به صورت معلق در هوا هم امکان پذیر است.
  • تولید با مواد اولیه و افزودنی های مناسب باعث می شود تا نور خورشید (اشعه ماوراء بنفش)، سموم و دیگر مواد شیمیایی روی آن موثر نباشد.
  • به دلیل آبیاری هدفمند از رشد علف های هرز در سطح زمین جلوگیری می شود.

این مطلب برگرفت شده از وب سایت شرکت سانیا پلاستیک کبیر (www.saniyaplast.com) فعال در صنعت محصولات پلی اتیلنی است.

*** محتوای این مطلب تبلیغاتی است و ایرنا مسئولیتی درباره آن ندارد.

۰ نفر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha