بیماران نگران نباشند؛ پزشکان متخصص یزد در تعطیلات نوروزی گوش به زنگ هستند

یزد- ایرنا- مطب پزشکان متخصص و فوق تخصص یزد، همه ساله در ایام عید نوروز تعطیل است و این دغدغه بیمارانی است که در این ایام به خدمات این دسته از پزشکان نیاز پیدا می‌کنند.

غیرفعال شدن قاطبه پزشکان متخصص و فوق تخصص در این ایام، گاها مشکلاتی برای بیماران ایجاد می‌کند، هرچند موجب فعال‌تر شدن مراکز درمانی و بیمارستان‌ها در این ایام می گردد.

پذیرش بیماران در مراکز درمانی و بیمارستانهای دولتی و خصوصی استان یزد در ایام تعطیلات و حساس‌تر شدن مسوولان بهداشت و درمان استان برای پوشش خدمات پزشکی در این ایام، قابل تقدیر است اما کافی نیست.

نیازی که بیماران به اطبای متخصص در طول سال دارند در ایام عید نیز مصداق دارد و لذا لازم است دانشگاه علوم پزشکی یزد برای این ایام برنامه ای منظم ارائه کند تا هیچ بیماری به لحاظ نیاز به متخصصان به درب بسته نخورد.

بخواهیم یا نخواهیم حضور پزشکان متخصص در مرکز درمانی در ایام نوروز به شدت کاهش می باید و مطب‌ها هم تقریبا تعطیل می شود هر چند دانشگاه برای این روزها پزشکان مقیم مهیا کرده است.

مطب‌های خصوصی تعطیل است و اغلب پزشکان متخصص و فوق تخصص هم در مسافرت یا استراحت هستند و البته حق دارند زیرا پزشکی که در طول یکسال، تمام هم و غم خود را برای بهبودی بیماران گذاشته و شاید تا دیر وقت در مراکز درمانی و مطب مشغول طبابت بوده و از وقت خود و خانواده زده تا بیماران را درمان کند قطعا حق دارد روزهایی را هم در اختیار خود و خانواده اش باشد.

اما باید ترتیبی اتحاذ شود که متخصصان و فوق تخصصان ما و بخصوص آنهایی که نیاز بیشتری به آنهاست حضور پر رنگ تری در ایام تعطیلات داشته باشند و مردم از وجود آنها بهره مند گردند.

استان یزد از قطب های مهم خدمات بهداشت و درمان در کشور است که علاوه بر ارائه خدمات به شهروندان این استان، بیماران برخی از استان های جنوب و شرق کشور نیز از خدمات درمانی این استان برخوردار می شوند.

بنا بر اظهارات اکثر پزشکان استان یزد، حدود ۶۰ درصد بیماران مراجعه کننده به مراکز درمانی و مطب های این استان را هموطنان سایر استان های کشور تشکیل می دهند که این موضوع مبین اعتماد آنان و اعتبار استان یزد در عرصه پزشکی است.

نکته قابل ذکر اینکه برخی از نیازهای پزشکی در برخی تخصص‌ها در استان یزد در طول سال هم با محدودیت هایی روبروست که این نیاز در ایام عید شدت بیشتری می گیر؛ یزد در برخی رشته های پزشکی با محدودیت پزشک روبروست.

بیماری، زمان و مکان نمی‌شناسد؛ خبر هم نمی‌کند و همین موجب می شود تا صدها بیمار رنجور در این ایام در انتظار معاینه و درمان پزشکان حاذق بمانند.

بخواهیم یا نخواهیم حضور پزشکان متخصص در مرکز درمانی در ایام نوروز به شدت کاهش می باید و مطب‌ها هم تقریبا تعطیل می شود هر چند دانشگاه برای این روزها پزشکان مقیم مهیا کرده استبدون شک مردم استان یزد قدرشناس پزشکان حاذق و مردمی خود هستند و اگر خدای ناکرده بیمار هم شوند پشت گرم هستند که در استان ما پزشکان متبحر بسیاری وجود دارد و مجبور نیستند به دیگر استان ها برای نیازهای درمانی مراجعه کنند.

همه مراکز درمانی استان یزد در نوروز فعال هستند، حضور شیفتی پزشکان متخصص

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: حدود ۱۴ بیمارستان دولتی و خصوصی استان در تعطیلات نوروزی با آمادگی کامل، آماده خدمات رسانی به شهروندان و مسافران نوروزی هستند.

بیماران نگران نباشند؛ پزشکان متخصص یزد در تعطیلات نوروزی گوش به زنگ هستند

دکتر "سید کاظم رضوی" روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، توجه به آرامش و سلامتی مردم را یکی از اولویت‌های بهداشتی دانست و افزود: در این ایام، بخش های محتلف بیمارستان ها شامل آی سی یو ، اورژانس ، سی سی یو ، رادیولوژی و آزمایشگاه همانند گذشته فعال خواهد بود.

وی اظهار کرد: پزشک به تعداد مورد نیاز در بخش های مختلف بیمارستان ها حضور دارد و بیماران بستری روزانه ویزیت می شوند، توقف خدمات درمانی نداریم و خدمات به صورت کامل ارائه می گردد.

وی با بیان اینکه برخی افراد در طول مسافرت نوروزی به خدمات درمانی تخصصی نیاز پیدا می کنند، ادامه داد: برای خدمت رسانی مناسب به مسافران نوروزی در مراکز درمانی و بیمارستان های استان پیش بینی های لازم انجام شده است و جای هیچ نگرانی نیست.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد افزود: همچنین خدمات دندانپزشکی در درمانگاه امام خمینی(ره) در بلوار ۲۲ بهمن شهر یزد در تعطیلات نوروزی به شهروندان ارائه و کشیک چند مرکز دیگر این حوزه نیز به زودی اعلام می شود.

وی اضافه کرد: در بخش‌های مختلف بیمارستان‌های استان، پزشکان آنکال یا مقیم، هرلحظه نیاز باشد فراخوانده می‌شوند لذا مردم نگران نباشند و در تمام بیمارستان‌های پزشک حضور دارد و آماده معاینه و درمان بیماران هستند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد از مردم استان و مسافران خواست در صورت بروز هرگونه مشکل در روند ارائه خدمات، برای پیگیری و رسیدگی‌های لازم، مشکل خود را به دانشگاه علوم پزشکی اطلاع دهند.

مجموع واحدهای بهداشتی و درمانی استان حدود ۳۵۰ مورد هست که شامل مراکز خدمات جامع سلامت روستایی و شهری ، پایگاه سلامت و خانه بهداشت است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha